۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۴۸۶۸۶
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی:

ریشه کن کردن ترس از محیط خانواده از لوازم زندگی بهشتی است

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی گفت: اگر منزل انسان به صورت انسانی و اسلامی اداره شود، زندگی او بهشتی خواهد بود چرا که منزل محل اسکان، امنیت و راحتی انسان است.
راشد یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کاظم راشد یزدی شامگاه چهارشنبه در جلسه هفتگی هیأت خیمه الانتظار مشهد، انسان را شایسته و مسؤول تشکیل زندگی اسلامی و انسانی دانست و اظهار کرد: تمام پیامبران آمده اند که زندگی کردن را یاد انسان بدهند و معلم بشر شدند تا او را روی مدار ارتقا و معراج قرار دهند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که اگر پیامبران مبعوث نمی شدند، بشر در یک گمراهی گیج کننده دست و پا می زد، به آیه شریفه «لقد من الله علی المؤمنین اذبعث فیهم رسولا من انفسهم یتلواعلیهم ایاته ویزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه و ان کانوا من قبل لفی ضلال مبین» اشاره کرد و افزود: بر خلاف حیوانات که فقط به دنبال زنده ماندن هستند و امور خود را غریزی انجام می دهند، هر یک از اجزای زندگی انسان با این هدف قرار داده شده که ابزاری برای رشد او باشد.

وی با اشاره به ضرورت بهره گیری از علم برای رشد دنیوی، خاطرنشان کرد: اسلام دین علم است و احکام آن عین علوم موجود در دنیاست که این از ویژگی های خاص دین مبین اسلام است چرا که سایر ادیان ابراهیمی نیز عین علم نیستند و علمی قلمداد می شوند. هرچه انسان در اسلام دقیق تر شود، عالم تر می شود و صدها سال از دانش جهان جلوتر است؛ چرا که علم یعنی اسلام.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) آنچنان در زندگی دنیوی ارتقا پیدا کرده بودند که به سدره المنتهی رسیدند؛ یعنی همان جایی که فرشتگان از رسیدن به آن درمانده اند؛ چه رسد به بشر. اسلام زندگی می آورد و اگر حیات انسان با آن منطبق شود، علاوه بر اسلامی بودن، انسانی هم خواهد بود.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: آخرت نتیجه زندگی دنیوی است یعنی انسان نمی تواند مانند فردی مثل ابوجهل زندگی کند اما به بهشت برود. زندگی انسان در دنیاست که بهشت و جهنم را پدید می آورد. زمانی که پیامبر اکرم(ص) از معراج باز می گشتند، پیش پرده بهشت را نشان ایشان دادند که نیمه کاره بود و در بیان فلسفه این اتفاق، جبرئیل به ایشان گفت «مصالح ساخت بهشت که همان اعمال صالح بندگان است، آن را کامل می کند.»

وی افزود: قرآن کریم نیز سرنوشت انسان را در گرو اعمال او معرفی می کند و از همین رو شاید بهترین دعا، دعای «ربّنا آتنا فی الدّنیا حسنه و فی الآخره حسنه و قنا عذاب النّار» باشد.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که کانون زندگی اسلامی و انسانی نهاد خانواده و منزل است، گفت: اگر منزل انسان به صورت انسانی و اسلامی اداره شود، زندگی او بهشتی خواهد بود چرا که منزل محل اسکان، امنیت و راحتی انسان است و مرد در منزلش نفس راحتی می کشد. هر مردی که در منزلش آرامش اشته باشد، در خارج از منزل نیز با آرامش فعالیت خواهد کرد.

وی در پایان با بیان این که سه عامل «ضرب و شتم و ترس» باید از هر خانواده ای ریشه کن شود، تصریح کرد: در روایات آمده است با فرزندان خود خوشرو باشید و آسان رفتار کنید چرا که فرزندان چیزی از خود ندارند و در هر حال در منزل خواهند بود اما مهم این است که کاری کنیم که دل آن ها هم در منزل باشد./820/پ202/ب1

ارسال نظرات