۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۵۴۸۷۰۷
مدیر حوزه علمیه مازندران:

روحیه انقلابی و مدیریت جهادی راه حل مشکلات اقتصادی است

مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: مسؤولان با حفظ روحیه انقلابی برای مقابله با توطئه ها و هجمه های دشمنان علیه انقلاب، به منظور رفع مشکلات اقتصادی کشور و توجه به اقشار کم درآمد و محروم جامعه مدیریت جهادی را در دستور کار خود قرار دهند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم قم بر توجه مسؤولان بخش های مختلف کشور نسبت به محورهای مهم سخنان و رهنمودهای ایشان تأکید کرد.

وی با بیان این که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادوار مختلف همواره چراغی برای هدایت کشور بوده است، افزود: اگر بخش های مختلف کشور با پرهیز از برخورد شعاری با سخنان مقام معظم رهبری در جهت تحقق عملی آن گام بردارند به طور حتم شاهد رشد و تعالی کشور خواهیم بود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به حوادث اخیر در کشور و تلاش معاندان نظام برای سوء استفاده از فضای به وجود آمده در جهت اهداف شوم خود، خاطرنشان کرد: این توطئه بدخواهان انقلاب با هوشیاری و زمان شناسی ملت ایران در همان روزهای ابتدایی خنثی شد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که ملت ایران در بصیرت، هوشیاری و زمان شناسی در دنیا نظیر ندارند، تصریح کرد: همه مسؤولان کشورمان باید قدردان چنین مردمی باشند که در اوج مشکلات و بحران های اقتصادی، به دفاع از انقلاب شتافتند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در چهار دهه اخیر مردم همواره به وظایف خود در برابر انقلاب عمل کردند، خاطرنشان کرد: این مردم هرجا که احساس کردند انقلاب و نظام اسلامی از سوی دشمن تهدید می شود و در خطر است، بدون هیچ فراخوانی در صحنه حاضر شدند و نقشه های دشمنان را خنثی کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حوادث اخیر کشور نیز دشمنان فکر می کردند که مردم به دلیل فشارهای عمیق اقتصادی اصل انقلاب را رها خواهند کرد و با موجی که آنها علیه نظام ایجاد کردند همراه می شوند، بیان داشت: اما دشمنان انقلاب اسلامی در داخل و خارج به خوبی دیدند که مردم چگونه دست رد بر سینه خواسته های آنها زدند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید بر این که چنین مردم هوشمندی به طور حتم در خور بهترین ها هستند، مردم کشورمان از ابتدای پیروزی انقلاب همواره با حداقل ها زندگی کردند و قانع بودند و امروز نیز با وجود همه فشارهای اقتصادی پشتیبان انقلاب هستند، اما این نباید موجب بی توجهی مسؤولان به خواسته های به حق و قانونی آنها شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با مردم قم تأکید کردند که نباید توجه به مردم به قشر ضعیف جامعه به دلیل کینه ورزی دشمنان نادیده گرفته شود، بیان داشت: مسؤولان کشور با حفظ روحیه انقلابی برای مقابله با توطئه ها و هجمه های دشمنان علیه انقلاب، به منظور رفع مشکلات اقتصادی کشور و توجه به اقشار کم درآمد و محروم جامعه مدیریت جهادی را در دستور کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید بر این که اگر مدیریت جهادی در همه بخش های مدیریتی کشور نهادینه شود به طور حتم بسیاری از نقاط ضعف در حوزه های مختلف برطرف خواهد شد، تصریح کرد: این شیوه مدیریت در ابتدای انقلاب اسلامی به ویژه هشت سال دفاع مقدس مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج بسیار خوبی نیز با خود به همراه داشته است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسؤولان باید برای رفع مشکلات اقتصادی کشور یک برنامه مدون و اثربخش داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر برنامه ای نتواند اثر ملموسی بر مسائل اقتصادی کشور به ویژه زندگی مردم داشته باشد به طور حتم مردم آن را نخواهند پذیرفت.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نباید این بار هم مطالبات و خواسته های به حق مردم پس از خاتمه یافتن حوادث اخیر مورد بی توجهی و فراموشی قرار گیرد، تصریح کرد: مسؤولان وظیفه دارند دغدغه های عمومی مردم را شنیده و در جهت رفع آن راهکارهای لازم را ارائه دهند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که شنیدن درد و دل های مردم و تلاش برای رفع آن به ویژه در حوزه اقتصادی و معیشتی می تواند هدیه بزرگی به ملت فهیم ایران اسلامی باشد، تصریح کرد: این ملت عاشق و دوستدار نظام اسلامی هستند و برای حفظ و حراست از این انقلاب جانفشانی های بسیاری تاکنون انجام داده اند، به همین دلیل امروز وظیفه مسؤولان در برابر این ملت بسیار سنگین تر از گذشته است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که این مردم حافظ انقلاب و نظام اسلامی هستند، بیان داشت: امروز هیچ چیزی برای مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه با ارزش تر از این نیست که مسؤولان کشور با یک برنامه ریزی هدفمند از دغدغه ها و فشارهای اقتصادی آنها بکاهند.

حجت الاسلاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که مردم در حوادث اخیر توطئه آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود را با هوشمندی خنثی کردند، خاطرنشان کرد: به طور حتم می توان گفت حضور پرشور و در صحنه مردم همچون آبی بر آتش فتنه ای بود که این مثلث شوم در کشورمان ایجاد کرده بودند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات