۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۴۸۷۱۷

چند خبر کوتاه از جامعه الزهرا

پایان‌نامه‌های «مبانی اقتدار سیاسی اجتماعی از دیدگاه قرآن و روایات»، «حکم نکاح و رجوع در عده از منظر فقه امامیه» و «بررسی تطبیقی کیفیت وضو از دیدگاه فریقین» در جامعه الزهرا(س) دفاع می‌شود.
جامعه الزهرا

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه دفاع از پایان نامه سطح ۳ رشته «تفسیر و علوم قرآن» با موضوع «مبانی اقتدار سیاسی اجتماعی از دیدگاه قرآن و روایات» توسط مریم بهمن برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدمهدی باباپور» به عنوان استاد راهنمای این پایان‌نامه است، همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سیدحسین شفیعی دارابی» داوری این جلسه را به عهده دارد.

این جلسه روز  شنبه، ۲۳ دی‌ماه ساعت ۱۲:۳۰ در سالن جلسات ساختمان اداری آقایان برگزار می‌شود.

 جلسه دفاعیه پایان‌نامه «حکم نکاح و رجوع در عده از منظر فقه امامیه» برگزار می‌شود

جلسه دفاع از پایان نامه سطح ۳ رشته «فقه و اصول» با موضوع «حکم نکاح و رجوع در عده از منظر فقه امامیه» توسط سرکار خانم «وجیهه نوروزی» برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین «مهدی سجادی امین» به عنوان استاد راهنمای این پایان‌نامه است، همچنین حجت الاسلام و المسلمین «احمد احمدی تبار» داوری این جلسه را به عهده دارد.

این جلسه روز  شنبه، ۲۳ دی‌ماه ساعت ۱۲:۳۰ در سالن دفاعیه واقع در طبقه سوم ساختمان شهید قدوسی(ره) برگزار می‌شود.

جلسه دفاعیه پایان‌نامه «بررسی تطبیقی کیفیت وضو از دیدگاه فریقین» برگزار می‌شود

جلسه دفاع از پایان نامه سطح ۳ رشته «فقه و اصول» با موضوع «بررسی تطبیقی کیفیت وضو از دیدگاه فریقین» توسط سرکار خانم «اعظم ولی نژاد» برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین «رضا محققیان» به عنوان استاد راهنمای این پایان‌نامه است، همچنین حجت الاسلام و المسلمین «محسن آخوندی» داوری این جلسه را به عهده دارد.

این جلسه روز  پنجشنبه، ۲۱ دی‌ماه ساعت ۱۰ صبح در سالن دفاعیه واقع در طبقه سوم ساختمان شهید قدوسی(ره) برگزار می‌شود.

حضور نماینده جامعه‌الزهرا(س) در چهارمین گردهمایی مؤسسه‌های فعال آموزش زبان فارسی در جهان

سیده فاطمه رسولی موسوی، مدیر مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی به عنوان نماینده جامعه‌الزهرا(س)، در چهارمین گردهمایی مؤسسه‌های فعال آموزش زبان فارسی در جهان که به همت بنیاد سعدی برگزار شد، حضور یافت.

این گردهمایی روز یکشنبه، ۱۷ دی ماه در محل سالن اجتماعات بنیاد سعدی برگزار شد و نمایندگانی از ۳۶ مرکز آموزش زبان فارسی داخل و خارج از کشور حضور داشتند.

این گردهمایی با هدف آشنایی بیشتر مراکز فعال آموزش زبان فارسی و تعامل بیشتر بین دستگاه‌ها در راستای اتحاد، انسجام و یک سو کردن فعالیت‌های آموزش زبان فارسی، همفکری، هم‌افزایی و انتقال تجربه‌ها؛ آگاهی  از ظرفیت‌های مؤسسه‌های فعال و همچنین همکاری در راستای گسترش زبان فارسی، برگزار شد.

در این گردهمایی یک روزه، دکتر حداد عادل رئیس بنیاد سعدی و دکتر صحرایی معاون محترم آموزش و پژوهش این بنیاد به سخنرانی پرداختند.

در ادامه، دو نشست تخصصی با موضوعات «راهکارهای جذب مخاطبان خارجی و پیشگیری از تعطیلی کرسی‌های آموزش زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی در جهان» و «برنامه‌ریزی آموزش زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی در جهان» برگزار شد که در نشست دوم، تولید محتوا، آموزش مجازی و استانداردسازی آزمون‌ها، توسط مؤسسات فعال در امر آموزش زبان فارسی بررسی شد و مدیر مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی به عنوان نماینده جامعه‌الزهرا(س) نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداخت.

رسولی موسوی اظهار داشت: تأمین نظرات و منویات رهبر معظم انقلاب(حفظه الله) در گسترش زبان فارسی بر همه دست‌اندرکاران و فعالان این عرصه ضروری است و باید تلاش­ کرد تا آموزش زبان فارسی و گسترش آن با پیام اسلام انقلابی و معارف دینی همراه باشد.

مدیر مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی، رونمایی از تازه‌های نشر مؤسسه‌های فعال در آموزش زبان فارسی را از دیگر برنامه‌های این گردهمایی عنوان کرد و گفت: از همه مؤسسه‌های حاضر در گردهمایی خواسته شده بود تا تازه‌های نشر خود در یک سال اخیر را معرفی کنند تا دیگر مؤسسات از انتشار آخرین اخبار در حوزه آموزش و پژوهش در زبان فارسی مطلع شوند.

در این خصوص، نماینده جامعه‌الزهرا(س) به معرفی دوره شش جلدی خودآموز زبان فارسی برای عرب‌زبانان (التعلم الذاتی للغة الفارسیه)، معرفی سه جلد از دوره شش جلدی کتاب‌های آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان که بازنگری و چاپ مجدد شده؛ همچنین معرفی دو حلقه فیلم کمک‌آموزشی زبان فارسی برای مقطع مقدماتی پرداخت.

وی همچنین از اقدام مفید و موثر بنیاد سعدی در راه‌اندازی وبگاه اختصاصی معرفی مؤسسه‌های فعال در آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان، خبر داد و افزود: این پیشنهاد از طرف نمایندة جامعه‌الزهرا(س) در دومین گردهمایی بنیاد سعدی مطرح شده بود.

 با راه‌اندازی وبگاه جدید به نشانی http/sflc.ir/motavalli.php  ، مؤسسات ضمن معرفی خود می‌توانند از فعالیت‌های دیگر موسسات فعال نیز مطلع شوند.

در جلسه اختتامیه، جناب آقای دکتر حداد عادل به فعالیت‌های ویژه، ارزشمند و پیشتازانه دو نهاد حوزوی جامعه‌المصطفی و جامعه‌الزهرا(س) در جذب زبان‌آموزان، گسترش زبان فارسی و تولید محتوا به عنوان دو نهاد فعال و پیشگام اشاره و قدردانی کرد.

جلسه دفاعیه پایان‌نامه با موضوع «تشبه نفس انسان به خداوند از دیدگاه ملاصدرا» برگزار می‌شود

جلسه دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد رشته «فلسفه و حکمت اسلامی» با موضوع «تشبه نفس انسان به خداوند از دیدگاه ملاصدرا» توسط خانم «اسماء راشد» برگزار می‌شود.

زهرا شریف، راهنمایی این پایان نامه را به عهده دارد.

این جلسه روز شنبه، ۲۳ دی ماه ساعت۱۰صبح در سالن اجتماعات دانشکده هدی برگزار می‌شود.

ثبت نام دوره‌های آموزشگاه تخصصی قرآن هدی آغاز شد

 خانم رسل کرباسی با اعلام این خبر گفت: ثبت نام دوره‌های قرآنی در زمستان سال جاری در دو سطح بزرگسالان و کودکان و نوجوانان از ابتدای ۹ دی ماه آغاز شده است.

مدیر آموزشگاه تخصصی قرآن هدی اظهار داشت: دوره‌های ویژه بزگسالان شامل دوره‌های تربیت معلم «روخوانی و روانخوانی»، «تجوید» و «مفاهیم» و همچنین دوره‌های تخصصی «تجوید ۱ و ۲» و «تدبر در قرآن کریم» است.

کرباسی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی بزرگسالان در شیفت عصر برگزار می‌شود، تصریح کرد: افرادی که دوره‌های تربیت معلم را با موفقیت به پایان برسانند، مدرک رسمی سازمان تبلیغات اسلامی دریافت می‌کنند.

وی افزود: دوره‌های ویژه کودکان و نوجوانان شامل «آموزش حفظ»، «آموزش مفاهیم» و «آموزش قرائت» است که کلاس های آن روزهای پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ برگزار می‌شود.

مدیر آموزشگاه تخصصی قرآن هدی، مهلت ثبت نام در این دوره‌ها را تا ۳۰ دی ماه اعلام کرد و گفت: دوره‌های زمستانه قرآن کریم از ۱۲ بهمن ماه آغاز می‌شود.

کارمندان جامعه‌الزهرا(س) و فرزندان آنان در صورت ثبت نام از تخفیف ۳۰ تا ۵۰ درصد بهره مند می شوند.

علاقه مندان جهت ثبت نام می‌توانند به جامعه‌الزهرا(س)، ساختمان مجتمع هدی، دبستان دوره دوم مراجعه کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۳۲۱۱۲۱۷۱  - ۳۲۹۰۳۴۰۸  تماس بگیرید./968/پ۲۰۴/ی

 

ارسال نظرات