۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۵۴۸۷۴۱
امام جمعه نور:

مسؤولان از نگاه حزبی و جناحی در عزل و نصب ها پرهیز کنند

امام جمعه نور با بیان این که مسؤولان از نگاه حزبی و جناحی در عزل و نصب ها به شدت پرهیز کنند، گفت: متأسفانه عزل و نصب های حزبی و گروهی یکی از مهم ترین آفت های سیستم مدیریتی کشورمان است.
امام جمعه نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام قنبر علی احمدی، امام جمعه نور امروز در دیدار فرماندار جدید این شهرستان با امانت توصیف کردن مسؤولیت ها بر ضرورت بهره گیری صحیح از این فرصت های به وجود آمده برای خدمت به مردم تأکید کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که پست و مقام نباید موجب تغییر رفتار، گفتار و کردارمان در برخورد با دیگران شود، افزود: در رفتار با یک ارباب رجوع باید خود را یک فرد عادی ببینیم.

وی با اشاره به این که گره گشایی و خدمت صادقانه به مردم به ویژه محرومان و مستضعفان جامعه با ارزش ترین عملی است که انسان می تواند انجام دهد، خاطرنشان کرد: یک مدیر در نخستین روز فعالیت خود به فکر آخرین روزی باشد که باید صندلی و میز قدرت و مسؤولیت را ترک کند.

امام جمعه نور در ادامه با بیان این که مسؤول باید در همه لحظات عمر مدیریتی خود خداوند متعال را ناظر بر اعمال و رفتار خود بداند، تصریح کرد: یک مدیر باید به گونه ای تصمیم گیرد که رضایت الهی تأمین شود.

حجت الاسلام احمدی در ادامه سخنان خود از وجود برخی بروکراسی های اداری بی مورد در دستگاه های دولتی انتقاد کرد و گفت: متأسفانه وجود این گونه بروکراسی ها ضمن فرسایشی شدن رسیدگی به مشکل ارباب رجوع موجب نارضایتی مردم را به وجود آورده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین مسؤولان در رسیدگی به دغدغه ها و مشکلات مردم نباید تعلل کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی ادارات در تکریم ارباب رجوع سستی می کنند و این مسأله مغایر با شعارهایی است که مسؤولان می دهند.

امام جمعه نور با بیان این که رفع مشکلات اقتصادی به ویژه موضوع گرانی یکی از مهم ترین خواسته ها و مطالبات مردم از مسؤولان است، تصریح کرد: مدیران باید دادن شعار را کنار بگذارند و در عمل به وعده های خود جامه عمل بپوشانند.

حجت الاسلام احمدی در ادامه سخنان خود شایسته سالاری را یکی از مهم ترین شاخصه ها و ارکان مهم مدیریتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: مسؤولان باید در عزل و نصب های خود تنها تعهد، تخصص و شایسته سالاری را مد نظر قرار دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسؤولان از نگاه حزبی و جناحی در عزل و نصب ها به شدت پرهیز کنند، بیان داشت: متأسفانه عزل و نصب های حزبی و گروهی یکی از مهم ترین آفت های سیستم مدیریتی کشورمان است که باید به طور جدی در آن اصلاحاتی صورت گیرد.

امام جمعه نور، ساده زیستی، مردمی بودن و قناعت را از جمله دیگر شاخصه های مدیر در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: تفکر اشرافی گری مانع از خدمت گزاری مناسب به مردم خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی با بیان این که مدیری که نگاه و تفکر اشرافی گری دارد قادر به درک مشکلات و گرفتاری های مردم نخواهد بود، خاطرنشان کرد: مدیری که می خواهد مردم از او راضی باشند باید خادم مردم باشد و همانند عموم جامعه زندگی کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که مسؤولان باید تفکر انقلابی را مورد توجه خود قرار دهند، تصریح کرد: یک مدیر با این تفکر و مدیریت جهادی می تواند مشکلات را از پیش پای مردم بردارد و جامعه را در مسیر رشد و تعالی قرار دهد.

امام جمعه نور با بیان این که امروز مردم با مشکلات اقتصادی بسیاری رو به رو هستند، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی وظیفه مدیران و مسؤولان جامعه سنگین تر از هر زمان دیگری است و باید با شیوه ای مناسب این مسائل را رفع کنند.

حجت الاسلام احمدی به حوادث اخیر کشور اشاره کرد و با بیان این که دشمنان از خواسته های به حق مردم در مسائل اقتصادی سوء استفاده کردند و مسیر خواسته های عمومی را در جهت اغتشاش و درگیری هدایت کردند، بیان داشت: این گونه حوادث و اتفاقات در کشور درس عبرتی برای همه مسؤولان است که در مسائل معیشتی مردم نگاه جدی تری داشته باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان در حوادث اخیر اصل انقلاب و ولایت فقیه را نشانه رفته بودند، تصریح کرد: اما ملت هوشیار و با بصیرت ایران اسلامی با خروش و حضور به موقع خود بساط فتنه گری معاندان در کشور را برچیدند و آرامش را به کشورمان بازگرداندند./۹۵۰/پ204/ب1

ارسال نظرات