۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۵۴۸۷۵۰
آیت الله طبرسی:

آمریکا به جای دلسوزی به پروژه تحریم علیه ایران پایان دهد

امام جمعه ساری با تأکید براین که مردم مشکلات و گرفتاری ها را از اقدامات ظالمانه آمریکایی ها علیه ایران می دانند، گفت: آمریکا به جای دلسوزی، دست از دخالت در امور ما بردارد و به پروژه منسوخ شده تحریم پایان دهد.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران بعد از ظهر امروز در مراسم چهلمین روز رحلت آیت الله سیدعلی اکبر سجادی نوری در مسجد صاحب الزمان(عج) نور با اشاره به نقش علما در حفظ و گسترش دین در جامعه، گفت: علما و بزرگان دینی در طول تاریخ زحمات و تلاش های بسیاری برای حفظ و گسترش دین در جامعه انجام دادند.

آیت الله طبرسی با بیان این که علمای دینی در جهت حفظ و بقای دین در جامعه با صلابت در برابر توطئه اجانت ایستادند و حتی به شهادت رسیدند، تصریح کرد: امروز باید بدانیم که دین و معارف الهی که این گونه در اختیار داریم به همین راحتی به دست نیامده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امام خمینی(ره) نیز در قرن معاصر پایه گذار یک انقلاب عظیم الهی بودند، بیان داشت: امام راحل مبارزات خود علیه رژیم پهلوی را از سال 42 در قم آغاز کرد و پس از چندین سال مبارزه با همراهی و حمایت های قاطعانه مردم در سال 57 موفق به پیروزی آن نهضت عظیم دینی شدند.

امام جمعه ساری با بیان این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به خوبی توانستند مردم را در نهضت انقلاب علیه رژیم طاغوت با خود همراه کنند، خاطرنشان کرد: در این مسیر سخت، علمای حوزه و روحانیت هوشیار و با بصیرت با روشنگری و آگاهی دادن به جامعه مسیر را برای پیشبرد اهداف نهضت فراهم کردند.

آیت الله طبرسی با بیان این که سیاست مداران و تحلیل گران غربی در تحلیل های خود پیروزی انقلاب را غیر ممکن می دانستند، خاطرنشان کرد: اما دیدیم با رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب و حضور در صحنه مردم نهضت انقلاب به پیروزی رسید و یک حکومت دینی با مشارکت و نقش آفرینی مردم در کشور استقرار پیدا کرد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که دشمنی ها با این نظام دینی و مستقل از همان سال 57 از سوی آمریکا و دیگر کشورهای غربی آغاز شد، تصریح کرد: دشمنی با کشوری که همه منافع و برنامه های آمریکا را در منطقه و سایر نقاط جهان با یک بن بست جدی مواجه کرده طبیعی بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آمریکایی ها در این چهاردهه هر چه در توان داشتند برای مقابله با جمهوری اسلامی به صحنه آوردند، بیان داشت: تحریم، ترور، هشت سال جنگ، جنگ نرم و فتنه اقتصادی تنها گوشه ای از جنایت ها و توطئه های آمریکایی ها علیه ملت ایران است.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که ملت ایران دولتمردان و مقامات آمریکا را بهتر از هر کسی می شناسند، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها اگر فکر کرده اند که مردم کشورمان به حرف های آنها اعتماد کرده و با سیاست های مخرب آنها همراه می شوند سخت در اشتباه هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که جایگاه آمریکایی ها امروز در جهان از هر زمان دیگری متزلزل تر است، تصریح کرد: دولتمردان آمریکایی با هوچی گری و دستپاچگی در امور کشورهای مستقلی نظیر ایران اسلامی تلاش می کنند، از رسوایی و شکست هایی که در چند سال اخیر به بار آورده اند بکاهند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که شکست مفتضحانه آمریکایی ها در منطقه ثبت تاریخی شده و هیچ گاه از یادها نخواهد رفت، خاطرنشان کرد: مقامات آمریکایی پس از شکست در برابر جبهه مقاومت دخالت در امور لبنان و این بار نیز مداخله در امور داخلی کشورمان را آغاز کرد.

آیت الله طبرسی با بیان این که در حوادث اخیر چهره واقعی آمریکایی ها بیش از هر زمان دیگری برای دنیا به ویژه ملت ایران آشکار تر شد، بیان داشت: مقامات آمریکایی که تا چند ماه پیش مردم کشورمان را تروریست می خواندند چطور شده این گونه برای مردم کشورمان دلسوزی می کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که مردم کشورمان همه این مشکلات و گرفتاری ها را از اقدامات ظالمانه آمریکایی ها علیه ایران اسلامی می دانند، گفت: آمریکا به جای دلسوزی، دست از دخالت در امور کشورمان بردارد و به پروژه منسوخ شده تحریم علیه جمهوری اسلامی پایان دهد.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که آیت الله سجادی(ره) جامع همه فضایل اخلاقی بود، ابراز کرد: این عالم وارسته در اخلاص، تقوا، زهد و سلامت نفس نظیر نداشت.

وی با بیان این که آیت الله سجادی(ره) شخصیتی اخلاق مدار، مردم دار و ساده زیست بود، تصریح کرد: آیت الله سجادی نوری(ره) مرد تقوا، اخلاص و دیانت بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که رفتار این عالم وارسته به دیگران تؤام با اخلاق و آرامش بود، خاطرنشان کرد: ایشان در احترام و ادای احترام به افراد همواره پیشی می گرفت./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات