۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۲
کد خبر: ۵۴۸۷۵۷

فعالیت گسترده مبلغان حوزوی در گفتمان‌های دینی آذربایجان‌شرقی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از مشارکت و فعالیت گسترده مبلغان و طلاب حوزه های علمیه استان در برگزاری گفتمان‌های دینی و بصیرتی خبر داد.
حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در فعالان فرهنگی و تبلیغی مدارس علمیه تبریز با بیان این‌که رسالت حوزه و روحانیت در عصر ارتباطات و اطلاعات به مراتب گسترده‌تر از گذشته است، اظهار داشت: دیگر فضاهای تبلیغی در مساجد و منابر خلاصه‌ نمی‌شود.

وی با بیان این‌که حضور مؤثر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای پاسخگویی به شبهات روز جامعه ضرورتی انکارناپذیر برای حوزه و روحانیت است، خاطرنشان کرد: تنها با روش‌های سنتی تبلیغ نمی‌توان پاسخگوی نیاز معرفتی جامعه به ویژه قشر جوان بود.

حجت الاسلام حسینی از برگزاری ۱۲۰۰ گفتمان فرهنگی و دینی در مدارس استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: مشارکت و فعالیت گسترده مبلغان و طلاب حوزه های علمیه استان در برگزاری گفتمان‌های دینی و بصیرتی قابل تقدیر بود و به دنبال گسترش فضاهای تبلیغی برای روحانیت در جامعه هستیم.

وی با اشاره به این‌که فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی در فضای مجازی با اهداف و برنامه‌ریزی میان‌مدت و بلندمدت ادامه دارد، افزود: سایت تبیان وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی با بازدید روزانه ۲۵ هزار نفر از استان آذربایجان شرقی رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام حسینی از طراحی سامانه جامع مساجد خبر داد و گفت: در حال حاضر کارشناسان فضای مجازی سازمان تبلیغات اسلامی در حال طراحی این سامانه هستند تا با بهره‌برداری از آن تمامی فعالیت های کانون های فرهنگی، نماز جماعت، کتابخوانی، قرائت قرآن و در واقع هر فعالیتی که در مساجد انجام می‌شود، در معرض دید عموم مردم قرار می گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که هم اکنون ۲۷۰ گفتمان در سطح مدارس تبریز در حال برگزاری است، افزود:  این گفتمان‌ها در موضوعات دینی، فرهنگی و اخلاقی از سوی کارشناسان دینی و مذهبی سازمان، روحانیان و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

وی کمبود اعتبارات سازمان تبلیغات اسلامی و فعالیت های فرهنگی در کشور را معضلی برای گسترش فعالیت‌ها در مناطق دورافتاده و روستایی دانست و گفت: در ۹ ماهه سال جاری در ۱۴۳ پایگاه، مسجد و مدارس برنامه های اوقات فراغت اجرا شده که با همان اعتبارات 15 سال گذشته اجرایی شده اند./935/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات