۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۴۸۸۰۰
امام جمعه موقت مشهد مقدس:

بوی تعفن اشرافی گری هر روز بیشتر به مشام می رسد

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه گفت: پاک نشدن جامعه ما از اشرافی گری یکی از زخم هایی است که وجود دارد؛ به گونه ای که اشرافیت هم در نوکیسه ها وجود دارد و هم در بین برخی از مسؤولان.
حجت الاسلام فرزانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به حوادث اخیر کشور، اظهار کرد: در این دو هفته روزهایی بر کشور گذشت که نگاه های دنیا را به ایران دوخت، از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم سخنرانی مهم و بی نظیری در تحلیل این روزها انجام دادند و تعریف جامعی از مردم ایران بیان فرمودند.

امام جمعه موقت مشهد مقدس با بیان این که هر کدام از صفات رشید، وفادار، با بصیرت، با همت، زمان شناس و لحظه شناس که رهبر معظم انقلاب به مردم ایران نسبت دادند، برای انسان یک دنیا حرف دارد، گفت: ملت ایران چه کرده که این چنین از سوی یک رهبر حکیم مورد تمجید قرار می گیرد و به حدی از تکامل می رسد که هیچ ملتی در دنیا به آن نرسیده است؟ اولین دلیلش تفکر شیعی مردم ایران است که چند خصوصیت دارد؛ اولا با فطرت انسان سازگار است، ثانیا متکی به عقل و منطق است و ثالثا رهبرانی بی نظیر و بی بدیل دارد که امیرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س) و فرزندان ایشان بودند.

ملت ایران حساب مدیران را از حساب نظام اسلامی جدا کرده اند

وی افزود: علت دوم اختصاص این صفات به ملت ایران این است که مردم ما جاذبه هایی از دو رهبر خود دیده اند که در تاریخ جز از معصومان دیده نشده است. صداقت، دلسوزی برای مردم، معرفت و علم، شجاعت و بسیاری از صفاتی که چنان برای مردم پر جاذبه است که دل مردم را با عشق به آن ها گره زده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه سومین علت بصیرت و زمان شناسی ملت ایران را رشد در شناخت نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: ملت ما به حدی از رشد رسیده اند که بین نظام جمهوری اسلامی و مسؤولان فرق می گذارند و کسی که با این نظام مشکل داشته باشد، هرچه بوده و هرکه بوده باشد، به او توجه نمی کنند چرا که می دانند این نظام مقدس اقتدار امروز را برای ما رقم زده است. اگر روزی خدای ناکرده مسؤول یا مسؤولانی از نظام جدا شود، بداند مردم از این نظام جدا نخواهند شد.

ملت ایران پاسدار خون شهدای انقلاب هستند

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به پاسداری مردم ایران از خون شهدای انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: 300 هزار شهید برای این انقلاب تقدیم شده است. مردم ایران با عظمت به شهدا نگاه می کنند و حاضر نیستند آثار این خون ها را از بین ببرند و در روز قیامت به دلیل خیانت به خون شهدا در دادگاه الهی محاکمه شوند. مردم قدر شهدا را خوب می دانند.

وی افزود: علت پنجم این است که مردم ایران به وطن خود عشق می ورزند و اجازه نمی دهند مجددا قدم نجس آمریکایی یا خوک انگلیسی وارد این خاک شود چرا که این خاک را به خون شهدا مطهر می دانند. مردم ما خاطرات تلخی از دشمن دارند و از دشمن متنفر هستند و در نتیجه اجازه ورود دشمن به این خاک را نمی دهند.

هدف دشمنان تسلط بر ایران است

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه تصریح کرد: مردم ایران دشمنانی دارند که معجونی از استکبار، صهیونیسم خون آشام، خرپول های آل سعود، منافقان بیچاره و سرمایه داران خون آشام غرب است. ملت ما موفق شده این دشمن را در سال 57 از ایران بیرون بریزد و از آن سال این دشمنان هر کاری توانسته اند انجام دادند تا بلکه بتوانند مجددا بر این ملت مسلط شوند اما هربار آمدند یا تودهنی خوردند یا مشتی به سرشان وارد شد که گیج شدند و یا مثل روباه فرار کردند.

وی یادآور شد: دشمنان ملت ایران مشکلاتی وارد کرده اند اما هدف آن ها اذیت کردن نبوده؛ هدفشان تسلط بر این کشور بوده اما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، امروز ملت ما دشمن را از منطقه هم بیرون رانده اند. در این 40 سال ملت ما قوی تر و دشمنش ضعیف تر شده است. آمریکای امروز قابل مقایسه با آمریکای 40 سال پیش نیست. رهبر معظم انقلاب فرمودند خشم دشمن از ضربه هایی است که از ملت ایران خورده است.

بوی تعفن اشرافی گری هر روز بیشتر به مشام می رسد

امام جمعه موقت مشهد مقدس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مسؤولان موظف به درمان زخم هایی هستند که دشمنان مانند مگس به دنبال آن زخم ها هستند، افزود: بخشی از زخم ها و مشکلات مردم ایران از سوی دشمنان ایجاد شده اما بخش مهمی مربوط به مسؤولان دیروز و امروز کشور است. سیاسیون و بخشی از مسؤولان به جای این که این زخم ها را درمان کنند، یکدیگر را مقصر قلمداد می کنند. ملت همه شما را مقصر می داند. این چه اراده ای است که تصمیم گرفته در یک شب هر چهره ای را که به مردم خدمت کرده، بی آبرو کند؟

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه گفت: پاک نشدن جامعه ما از اشرافی گری یکی از زخم هایی است که وجود دارد. اشرافیت هم در نوکیسه ها وجود دارد و هم در بین برخی از مسؤولان. برخی مدیران هر منطقه ای مانند بخشی از ساحل دریا را بخواهد به اسم خود می زند و مناطقی که متعلق به مردم است را خصوصی می کنند. این اشرافیت به فرموده رهبر معظم انقلاب دو ویژگی دارد؛ هم حرام است و هم واگیردار است چرا که مردم به دنبال مراسم عروسی کذایی و مراسم ترحیم کذایی می افتند و بوی تعفن این اشرافیت روز به روز بیشتر به مشام می رسد.

فقر و فساد در کمین جوانان بیکار است

وی تبعیض و عدم عدالت را یکی دیگر از زخم های موجود در کشور دانست و تصریح کرد: قرار بود امکانات این کشور عدالتی ایجاد کند که مردم در سه چیز برابر باشند؛ اولا استفاده از امکانات، ثانیا تساوی در برابر مقررات و ثالثا حدود و احکام قضایی. آیا مساوی هستند؟ این درد نیست؟

امام جمعه موقت مشهد مقدس با اشاره به معضل بیکاری به عنوان یکی از زخم های جامعه، خاطرنشان کرد: فقر و فساد در کمین جوانانی است که گرفتار بیکاری هستند. از طرف دیگر اموال مردم از سوی برخی صندوق ها و مؤسسات مالی به غارت رفته است. برخی از این مشکلات تقصیر دشمن است اما بخش مهمی تقصیر مسؤولان است و حل این مشکلات از سوی انسان های زبده، نابغه و پخته وجود دارد؛ کما این که بسیاری از مشکلات از سوی ایشان حل شده است.

مسؤولان به رهنمودهای رهبر انقلاب ایمان بیاورند

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه اظهار کرد: رهنمود حل مشکلات کشور در صحبت های رهبر معظم انقلاب موجود است و مسؤولانی که به نظام و انقلاب ایمان آورده اند باید با عمل به رهنمودهای رهبر انقلاب بار دیگر ایمان آورند. خطاب به آن ها می گوییم «یا أیها الذین آمَنوا آمِنوا.»

وی در پایان گفت: هم دشمن و هم داخلی ها بدانند که این مردم تصمیم گرفته اند این راه مستقیمی که انتخاب کرده اند را با قدرت، نشاط، شور و انگیزه در پیش گیرند و هر مانعی پیش روی آن ها باشد را پایمال کنند./820/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات