۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۵۴۹۰۰۴
مدیر حوزه علمیه خوزستان:

حوزه نباید به اشخاص حقیقی و حقوقی وابستگی داشته باشد

مدیر حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اینکه پایداری منابع مالی حوزه های علمیه در عدم وابستگی به بودجه های دولتی است، گفت: راه حوزه های علمیه بنابر آنچه در دین مبین اسلام برنامه ریزی شده عدم وابستگی به اشخاص حقیقی و حقوقی است.
حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه های علمیه خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، پیش از ظهر امروز در نخستین هم اندیشی مدیران و نمایندگان دفتر موقوفات و منابع پایداری مدارس علمیه خوزستان که در مسجد اعظم اهواز برگزار شد، با اشاره به اینکه پایداری منابع مالی حوزه های علمیه در عدم وابستگی به بودجه های دولتی و امثالهم شکل گرفته است، ابراز داشت: امیداوریم چنین حرکت مناسبی در گسترش حوزه ها تأثیر گذار باشد و روشی باشد تا مردم، مسؤولان، نظام و همه ارادتمندان حوزه دین بتوانند در این مسیر فیضی کسب کنند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه راه حوزه های علمیه بنا بر آنچه در دین مبین اسلام برنامه ریزی شده عدم وابستگی به اشخاص حقیقی و حقوقی است، اظهار داشت: راه حوزه باید وابستگی به ذات اقدس الهی و اهل بیت(ع) به ویژه وجود نازنین مهدی آل محمد باشد و از وجوهات، موقوفات و خیرات و هر آنچه که دین اسلام برای آن برنامه ریزی کرده است، بهره ببرد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه مردم حوزه ها را از خود و برای خود بدانند، افزود: مردم در اداره حوزه ها نقش ایفا کنند و نسبت به دین شان احساس مسؤولیت داشته باشند که برنامه ریزی های دین اسلام نیز در همین باره است.

حجت الاسلام بهرام پور با بیان اینکه در برهه ای از زمان راه دیگری برای حوزه در نظر گرفته شد، عنوان داشت: آفات چنین مسیری زود هویدا شد حال آنکه راه درست عدم وابستگی حوزه به هیچ کسی و هیچ چیز است.

وی خاطرنشان شد: تأمین منابع مالی حوزه نیازمند تلاش و مجاهدت حوزویان است و هر قدر حوزه ارتباطش با بستر جامعه بیشتر شده و مردم نیاز به حوزه و علما را بیشتر ببیند قطعا در وظایف محوله موفق تر خواهند بود.

مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: انتظار داریم مدیران، مسؤولان و رابطان مدارس علمیه نقش کلیدی خود را در تأمین نیازها و ضرورت های حوزه شناخته و صادقانه تلاش کنند تا شاهد رسیدن به درآمدهای پایدار برای حوزه باشیم./9456/پ203/ب1

ارسال نظرات