۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۵۴۹۰۰۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تأثیرگذاری طلاب در جامعه امروز نیازمند تحصیل عمیق است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به طلاب گفت: تلاش کنید به صورت عمقی درس بخوانید؛ زیرا امروز در جامعه جهانی زندگی می‌کنیم و تأثیرگذاری در این جامعه نیازمند تحصیل و علم‌آموزی عمیق است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه استان، با اشاره به اهمیت نخبه پروری در مدارس علمیه، اظهار کرد: اقداماتی که در راستای نخبه پروری در حوزه تحولی و انقلابی شکل می‌گیرد دو دسته اقدامات عمومی و ویژه است که باید مورد توجه متولیان حوزه علمیه باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا باید اقدامات تحولی در سه عرصه برای همه طلاب خواهر و برادر در تمام رشته‌ها صورت گیرد تا خروجی مدارس علمیه دین شناسان متعهد و متخصص باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه خطاب به طلاب، اضافه کرد: تلاش کنید و به صورت عمقی درس بخوانید؛ زیرا امروز در جامعه‌ای زندگی می‌کنید که جامعه جهانی بوده و تأثیرگذاری در این جامعه نیازمند تحصیل و علم‌آموزی عمیق است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: جامعه امروز مثل یک دهکده و یا یک خانه با وسایل بسیار ارتباط‌جمعی است که در اندک زمان می‌توان هم تأثیرگذاری و هم تأثیرپذیری خود را دید.

وی خطاب به طلاب و روحانیان تصریح کرد: در این دهکده جهانی باید دید شما جهانی شود؛ زیرا با دید سنتی و قدیمی نمی‌توان بر این جامعه آن چنان که باید و شاید تأثیرگذار بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: این‌که طلبه یا روحانی دو صفحه صرف منطق، فقه و اصول بخوانند کار تمام نیست، رهبری در سفر به استان ما فرمودند یک عده عبا به سر فکر می‌کنند دین زر سیاست جداست در حالی که نه اگر علم کاربردی نباشد فایده ندارد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید علم را حفظ کنید؛ اما نه به معنای حفظ لفظی بلکه به معنای حفظی که علم همیشه همراه با ما باشد.

وی با بیان اینکه اگر علم کاربردی نباشد به یک ارزن هم نمی‌ارزد، اضافه کرد: اگر درس بخوانید؛ اما نتوانید با اقوام و خانواده ارتباط برقرار کنید، علمی که آموخته‌اید لا ینفع خواهد بود و ارزش چندانی ندارد./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات