۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۴۹۰۲۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

وقایع خبرگان سال ۶۸ سند اخلاق و اخلاص رهبر انقلاب است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پخش فیلم نلقص از جریان جلسات خبرگان بعد از ارتحال حضرت امام گفت: این فیلم با وجود ناقص بودن نشانه مشتاق نبودن ایشان برای رسیدن به ریاست است که دشمنان نمی توانند این اخلاص را ببینند.
حجت الاسلام والمسلمین معلمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی قائمشهر، با اشاره به پخش قسمتی از مذاکرات 14 خرداد سال 68 مجلس خبرگان رهبری از سوی رسانه های بیگانه به ویژه بی بی سی، گفت: این رسانه تفرقه افکن تنها بخشی از آن جلسه را پخش کرد و اگر صدا و سیمای جمهوری اسلامی همه آن جلسه را پخش کند حقانیت مقام معظم رهبری اثبات خواهد شد.

وی با بیان این که غربی ها برای رسیدن به پست و مقام، به هر حیله ای متوسل می شوند، افزود: آنها دروغ می گویند، تهمت می زنند و پول خرج می کنند تا افکار عمومی را فریب دهند و جنگ روانی ایجاد کنند؛ که متأسفانه اخیراً و بعضاً به جامعه ما نیز سرایت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که پخش این فیلم از سوی بی بی سی، سندی روشن بر تأکید مقام معظم رهبری بر مسأله نفوذ دشمن در کشور است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی مدت ها است همواره نسبت به نفوذ دشمن در کشور هشدار داده بودند.

وی با بیان این که رسانه های بیگانه و دروغ پراکنی همچون بی بی سی در حوادث اخیر خیلی سرمایه گذاری کرده بودند، گفت: مقام معظم رهبری نیز فرمودند اینها تصمیم سنگینی داشتند و سرمایه گذاری هم کرده بودند.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که دشمن پس از شکست در حوادث اخیر فیلمی از بحث های مجلس خبرگان رهبری در چهاردهم خرداد سال 68 را در به طور ناقص پخش کرد، افزود: چون آنها آمده بودند به قول خودشان یک ضربه و لطمه به انقلاب بزنند و می خواستند دو نکته را به مردم القا کنند که خود آقا می فرمود که من برای این کار مناسب نیستم، دیگران سزاوار ترند، و دوم این که این تصمیم گیری موقت بود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی خاطرنشان کرد: پاسخ اینکه این تصمیم گیری موقت بود این است که در قانون اساسی ما بار اول در سال 58 که نوشته شده، پیش بینی برای انتخاب رهبر این قید را داشت، که از میان مراجع تقلید، فردی برای رهبری انتخاب شود، اما امام راحل بعد ها فرمود که من از اول راضی به این قید نبودم، اما چون آقایان گفتند، من هم سکوت کردم. 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خمینی(ره) در اردیبهشت سال 68 در نامه ای به رییس مجلس خبرگان رهبری تأکید کردند برای رهبری قید مرجعیت نمی خواهد و مجتهد عادل کفایت می کند و این مسأله خیلی هم روشن بود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که قبل از آن که امام راحل نیز آن جمله را بگوید ما می فهمیدیم که مرجعیت تقلید علاوه بر شرط های عمومی،  دو شرط تخصصی دارد که نخست عِلمیت در حدّ اجتهاد و دوم عدالت است، ادامه داد: اما برای رهبری، علاوه بر این دو شرط، شرایط دیگری نظیر  شجاعت، مدیر، مدبر، آگاه به مسائل زمان، سیاست خارجی و سیاست داخلی را درست درک کند مضاف بر آن شروط نخست بود.

وی با بیان این که امام راحل در آن نامه به آیت الله مشکینی(ره) فرموده بودند که قید مرجعیت در بازنگری قانون اساسی برداشته شود، تصریح کرد: قانون اساسی بازنگری شد، اما باید به رأی مردم و همه پرسی و رفراندوم گذاشه شود. 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که رفراندوم در مرداد ماه سال 68 برگزار شد، اما امام جلوتر از آن مرحوم شده بودند، گفت: در زمان رحلت امام قانون اساسی قبلی حاکم بود و قانون اساسی قبلی قید مرجعیت داشت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در آن در جلسه بحث شورای مرجعیت مطرح شد و موافقان و مخالفان نیز صحبت کردند و به رأی گذاشته شد اما رأی نیاورد، افزود: پس از موافقت بر تعیین فرد برای رهبری، نام آیت الله گلپایگانی مطرح شد که ایشان رهبر باشند، یک نفر هم صحبت کرد و بعد به رأی گذاشته شد، 17 رأی آورد که کافی نبود.

وی با بیان این که در ادامه نام مقام معظم رهبری مطرح شد و کسی به عنوان مخالف حاضر نشد صحبت کند، گفت: تنها خود ایشان فرمودند که من با این نظر شما مخالفم، اجازه دهید من صحبت کنم همه فریاد زده بودند که نه، نیازی نیست که شما صحبت کنید و اینجا همان قانون اساسی قبلی حاکم بود که قید مرجعیت داشت و به همین دلیل اینجا گفتند که این رهبری موقت باشد. 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که در ششم مرداد سال 68 همه پرسی برگزار شد و قانون اساسی اصلاح شده رسمیت پیدا کرد، افزود: 15 مرداد همان سال یعنی نُه روز بعد از این همه پرسی، اجلاس فوق العاده خبرگان تشکیل شد و به اتفاق آراء مجدداً برای رهبری رأی دادند، اما معاندان انقلاب خباثت کردند و جلسه اول را که قید موقت عنوان شده بود پخش کردند و سند قرار دادند، اما جلسه دوم در 15 مرداد 68 را که برای همیشه مجلس خبرگان به رهبری مقام معظم رهبری رأی دادند را پخش نکردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که این مسأله در رأی خبرگان آمده و در مشروح مذاکرات نیز ثبت شده و سندش موجود است، گفت: اما دشمنان این بخش را عنوان نکردند و با خباثت به پخش قسمتی از جلسه اول اقدام کردند و هرقدر این قضیه بیشتر باز شود، اخلاص رهبری نمایان تر می شود.

امام جمعه قائمشهر در ادامه سخنان خود به بیان خاطره ای از مرحوم آیت الله حائری شیرازی پرداخت و گفت: ایشان می فرمود آخرهای عمر امام راحل به آیت الله خامنه ای عرض کردم که اگر ریاست جمهوری شما تمام شود، شما چه کار می کنید، ایشان گفتند که همین کار آخوندی که قبلاً داشتیم، همین کار را ادامه می دهیم، بعد می گوید گفتم اگر امام دستور و ابلاغی دهد چه خواهاید کرد؟ ایشان فرمودند: اگر امام دستوری بدهد و بگوید برو سیستان و بلوچستان، آنجا در یک پاسگاه، مسؤول عقیدتی سیاسی  باش، می گویم چشم و اطاعت می کنم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: این استنکاف مقام معظم رهبری بسیار حکیمانه هم هست، چرا که در مجلسی که امام راحل به بعضی ها که می گفتند آقا ما بعد از شما کسی را نداریم، چه کسی را برای رهبری داریم ، و شما آقای منتظری را کنار نگذار، امام راحل اینجا فرمود که چرا می گویید کسی را ندارید، دارید؛ همین آقا سید علی آقا و امام خمینی(ره) این جمله را در حضور پنج نفر گفته بودند که سه نفر از آن پنج نفر عضو مجلس خبرگان بودند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی افزود: زمانی که بحث شورایی شدن رهبری مطرح شد، شورا را به رأی گذاشتند، شورا رأی نیاورد و در ادامه بحث فرد شد، که مقام معظم رهبری اصرار داشتند که نپذیرند و کنار بروند، به خلاف آنهایی که حریص مقام هستند و برای مقام حرص می ورزند و برای رسیدن به یک جایگاه راست و دروغ را به هم می بافند.

وی ادامه داد: بعداً مقام معظم رهبری فرمودند  در خودم جلوتر از این برای برداشتن این بار سنگین احساس ضعف می کردم، اما بعد از آن که تصمیم جدی اکثریت قریب به اتفاق یعنی مِنهای شش نفر آن شد می فرماید یاد آن آیه قرآن افتادم که حالا احساس توانمندی و نیرومندی کن و برخیز و به وظیفه عمل کن.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که همه این فیلم، سند اخلاص مقام معظم رهبری و خالی بودن ایشان از هوا و هوس است، گفت: این فیلم سندی روشن برای مشتاق نبودن ایشان برای رسیدن به ریاست است که دشمنان نمی توانند این اخلاص را ببینند./۹۵۰/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات