۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۴۹۱۳۷
استاد اخلاق حوزه علمیه:

شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی ایران از الطاف الهی است

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه امام خمینی با تهذیب نفس و خودسازی توانست به اوج برسد و انقلاب را به پیروزی رساند، گفت: این انقلاب معجزه وار شکل گرفت و معجزه وار ماند.
آیت الله مجاهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی مجاهدی استاد اخلاق حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با اشاره به جایگاه والای طلبگی، اظهار داشت: قدرت این موقعیت و این جایگاه شریف و متبرک را بدانید و به طلبگی خود افتخار کنید.

وی با بیان اینکه هیچ صنف و شغلی به عظمت و اهمیت صنف روحانیت و تبلیغ دین نیست، تصریح کرد: اگر به قرآن کریم و آیات الهی توجه کنیم متوجه خواهیم شد که هیچ آیه ای برای مشاغل جز تبلیغ و تربیت نفوس بشری وجود ندارد، این آیه شریف انسان را به تفقه در دین و هدایت مردم دعوت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مجاهدی طلبگی و روحانیت را شغل انبیا و نقطه اوج و اعلای مشاغل بشری دانست و گفت: طلبگی کاری است که نتایج آن نه تنها در این دنیا بلکه در آخرت نیز به طور مستقم قابل مشاهده است، از این رو نباید گفت چرا طلبه بشویم باید گفت چرا طلبه نشویم و چرا مسیر انبیا را ادامه ندهیم.

وی با بیان اینکه برای آنگه طلبه تأثیر گذار باشد در ابتدا باید خود را تربیت کند که کاری سخت و دشوار است، ابراز داشت: امام راحل کسی بود که با خود سازی و تحت تربیت استاد اخلاقی چون آیت الله شاه آبادی به جایی رسید که طرح و برنامه امام زمان(عج) را در تشکیل حکومت دینی در متن جامعه پیاده کرد.

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم ادامه داد: امام تحت تربیت استاد اخلاق و خودسازی انقلابی را شکل داد که معجزه وار شکل گرفت و معجزه وار نیز مانده است، از این رو باید در امر طلبگی و تهذیب نفس و اخلاق جدیت داشت تا به نتایجی بزرگ و معنوی برای دنیا و آخرت خود و دیگران دست یابیم.

وی با تأکید بر اینکه باید در این مسیر نسبت به اهداف و آرمان آن عشق ورزید تا با تمام قدرت این راه را ادامه داد، افزود: هنگام مطالعه با وضو باشد و حرمت استاد و کتاب را حفظ کنید، اگر کسی به جایی رسید از توجه به آداب تعلیم و تعلم و آداب مطالعه است، بی حرمتی به کتاب و استاد توفیقات انسان را سلب می کند.

حجت الاسلام والمسلمین مجاهد با بیان اینکه در طلبگی آنچه اصل است یاد و ذکر الهی است، گفت: ذکر الهی اصل است و نباید طوری باشد که از آن غفلت شود و دنیا و دنیا گرایی جای آن را پر کند که جز پشیمانی و حسرت در پی نخواهد داشت، باید طوری حرکت کرد که دنیا بر ما غلبه نکند./۸۵۴/پ203/ب1

ارسال نظرات