۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۵۴۹۲۰۷
حجت الاسلام تراشیون:

برنامه ریزی در زندگی مشترک سبب موفقیت زوجین می شود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر پدر و مادر مشکلات خود را حل نکنند نمی‌توانند نسل خوبی را تربیت کنند بنابراین یکی از راه‌های ایجاد ارتباط مؤثر این است که وقت‌های طلایی باید صرف انرژی دادن به هم باشد.
حجت الاسلام تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت ‌الاسلام سید علیرضا تراشیون، کارشناس خانواده عصر امروز در سلسله جلسات سبک زندگی ایرانی اسلامی که با حضور جمعی از والدین و به همت مؤسسه شهید مدنی برگزار شد، گفت: زوجین باید توجه کنند که عدم توجه به محبت آسیب‌ جدی به کانون خانواده می‌رساند، واقعیت زندگی امروز این است که در زندگی امروزه مشغله‌ های بسیار زیادی وجود دارد به همین سبب باید محبت و صمیمت در خانواده حکمفرما شود.

وی بیان کرد: زمان رابطه بین زوجین از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید زوجین از زمان های نا مناسب و به قول معروف زمان مرده برای ارتباط عاطفی استفاده کنند.

حجت‌الاسلام تراشیون ابراز کرد: یکی از موارد مؤثر در ایجاد ارتباط بین زوجین حرف زدن است و نکته مهم در زندگی‌های موفق این است که زن و مرد وقت‌های اختصاصی برای ارتباط با هم قرار می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه نباید نگران باشیم که به هم چه بگوییم، ادامه داد: ایجاد ارتباط را خداوند در قران کریم به خوبی به انسان آموخته است؛ خداوند به حضرت موسی می‌فرماید آنچه در دست داری چیست، این پرسش بسیار جای تأمل دارد چراکه خداوند می‌داند چه چیز در دست موسی است اما این پرسش بهانه ایجاد ارتباط است.

صحبت‌های روزمره بهانه ایجاد گفت و ‌گو است

این کارشناس مسایل خانواده اظهار کرد: از دیگر مواردی که زن و مرد باید برای هم وقت بگذارند قدم زدن در کنار هم است و مردان باید بدانند که با این اقدام در وجود همسرشان برای چند روز انرژی ایجاد می‌کنند.

حجت‌ الاسلام تراشیون خاطرنشان کرد: در یکی از پژوهش‌های اخیر در کشور ما متوجه شده‌ایم 70 درصد خانم‌ها از همسرشان ناراضی هستند و این درحالی است که مردها برای تأمین رفاه همرسشان زحمات زیادی می‌کشند.

زمان‌های طلایی صرف انرژی دادن به یکدیگر شود

وی بیان کرد: نکته دیگر این است که زن و مرد باید جویای مشکلات در ارتباط یکدیگر شوند و این را از هم بپرسند و مشکل همسرشان را در زندگی مشترکشان از زبان او بشنوند بنابراین باید حرف‌ها و دغدغه‌ها گفته شود و برای تحقق این امر باید ظرفیت خود را بالاببریم تا بتوانیم شنونده خوبی برای بیان مشکلات همسرمان باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر پدر و مادر مشکلات خود را حل نکنند نمی‌توانند نسل خوبی را تربیت کنند بنابراین یکی از راه‌های ایجاد ارتباط مؤثر این است که وقت‌های طلایی باید صرف انرژی دادن به هم باشد.

حجت الاسلام تراشیون با تأکید بر ینکه منشأ بسیاری از مشکلات این است که افراد نمی‌دانند چگونه باید با هم ارتباط برقرار کنند، تصریح کرد: زوجین نباید در زندگی مشترک خود رویکرد انتقادی به هم داشته باشند بلکه باید رویکرد وجود نگاه مثبت  ایجاد شود.

زوجین نسبت به نیازهای هم بی‌توجه نباشند

وی با بیان اینکه نباید سوم این است که نباید در زندگی مشترک زن و مرد نسبت به نیازهای هم بی‌توجه باشند، گفت: برای مثال زن باید خود را برای همسرش آراسته کند اما نوع آن باید با توجه به نیاز و خواسته همسرش باشد و آنطور که خود می‌خواهد در این صورت همسر او اشباع می‌شود.

حجت‌الاسلام تراشیون با اشاره به اینکه مرد نیاز عاطفی همسر خود را برطرف کند، افزود: نکته‌حائز اهمیت این است که در زندگی مشترک توجه به نیازهای زوجین دارای اولویت اول است نیاز همسر بر نیاز پدر، فرزند، خواهر، دوست و غیره اولویت دارد.

وی رابطه یک‌ سویه را آسیب ‌زا عنوان کرد و گفت: نکته دیگر که ارتقا دهنده ارتباط زوجین است این است که هیچ‌گاه حرفی از دیگران در مقابل  همسر زده نشود به ویژه اینکه قصد مقایسه کردن داشته باشیم./۹۷۹/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات