۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۵۴۹۲۱۸

پيام تسليت آيت الله ميرعظيمی در پی حادثه نفت كش سانچی

آيت الله سيد مختار ميرعظيمی ضمن اظهار همدردی با خانواده‌های دریانوردان نفت كش سانچی، این ضایعه دردناک را به ملت شریف ایران تسلیت گفت.
آيت الله سيد مختار ميرعظيمی

به گزارش خبرگزاری رسا، آيت الله سيد مختار ميرعظيمی استاد برجسته حوزه علمیه، از مبارزان انقلابی و مجروحان حادثه مدرسه فیضیه قم ضمن اظهار همدردی با خانواده‌های دریانوردان نفت كش سانچی و درخواست صبر از درگاه خداوند منان برای بازماندگان حادثه، این ضایعه دردناک را به ملت شریف ایران تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت آیت الله سيدمختار ميرعظيمی در پی جان باختن جمعی از دریانوردان فداکار در حادثه اخیر به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحيم

وَلَنَبلُوَنٓكُم بِشَيءٍ مِنَ الخَوفِ وَ الجوُعِ وَ نَقصٍ مِنَ الأموالِ وَ الأنفُس وَ الثٓمَراتِ وَ بَشّرِ الصٓابِرينَ • الّذينَ إذا أصابَتهُم مُصيبةٌ قالوُا إنٓا لِله وَ آنّا إلَيهِ راجِعوُن؛ و قطعأ شما را به چيزي از ترس و گرسنگی و كاهش اموال و نفوس و محصولات بيازماييم و شكيبايان را نويد ده. همانان كه چون مصيبتی به آنها برسد، گويند: ما از خداييم و به سوي او باز می گرديم.

علی رغم همه تلاش ها و اميدها برای بازگشت فرزندان ايران، به آغوش خانواده های‌شان، روح بلند و قلب دريايی‌شان در دل دريا آرام گرفت و جاودانی شد و حادثه بسيار غم انگيز نفت كش سانچی، موجی از غم و اندوه را بر دل ملت ايران و به خصوص خانواده اين عزيزان نشاند. اميد است كه ابراز همدردی لسانی و قلبی ما با خانواده اين عزيزان بتواند در لحظاتی هر چند كوچك از اين مصيبت جانكاه همراه‌شان باشد؛ هر چند كه لمس سختی و درك عمق تألّم ناشی از اين ضايعه فقط برای خانواده آنها ممكن و ملموس است. بنا بر اين فرموده پيامبر گرامی كه (فی كُلّ قَضاءِاللهِ خِيَرَةٌ لِلمؤمن) در هر قضای خداوند برای مؤمن، خيری نهفته است؛ برای آن عزيزان طلب خير و مغفرت داريم و مسلّم است كه جزای خير آنها  و بازماندگان‌شان در نزد پروردگار محفوظ و باقی است. برای همگی طلب صبر جميل و اجر جزيل داريم.

از دولتمردان و دست اندركاران، رسيدگی به جوانب  اين سانحه و پيگيری بين المللی در مورد كليه حقوق اين عزيزان و توجه ويژه به آنان را خواستاريم./۹۶۶/د103/ب1

سيدمختار ميرعظيمی 

26 ربیع الثانی 1439

ارسال نظرات