۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۴۹۲۴۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

سربازان دیدبانان بیدار نظام اسلامی هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه سربازان دیدبانان بیدار نظام اسلامی هستند، گفت: چشمان سرباز برای امنیت و آرامش کشور به خواب نمی‌رود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دهمین جشنواره جوان سرباز نیروهای مسلح استان، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام می‌فرماید: چند چشم در روز قیامت گریان نمی‌شوند؛ نخستین آن‌ها چشمی است که در نیمه‌شب و در مناجات با خدا اشک بریزد و دومین آن چشم نگهبانانی است که در راه خدا نخوابد تا هم نوعان او در آرامش باشند.

وی ادامه داد: چشم سرباز هم که در حفاظت از کشور بیدار است تا کشور در امنیت باشد مطمئناً در روز قیامت گریان نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: ما به سربازان افتخار می‌کنیم، سربازی نام زیبایی است؛ چراکه این نام برای افرادی انتخاب‌شده که سر خود را در راه دین و آرمان‌های نظام مقدس اسلامی می‌بازند و در گذشتن از جانشان دریغ نمی‌کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: خدمت سربازی در حال حاضر ارزش بسیار بالایی دارد؛ چراکه رهبری این دوران را فردی عالم، فقیه، پارسا، مجاهد، جانباز و وارسته‌ای بر عهده دارد که باعث افتخار همگان است.

وی تصریح کرد: در دوران سربازی تجربیات بسیار خوبی نصیب جوانان می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها شخصیت‌سازی آموزش اعتقادات دینی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مسؤولان سعی کنند دوران خدمت سربازی نوعی کلاس مهارت‌آموزی برای جوانان باشد تا در پایان آن دوران این عزیزان بتوانند وارد بازار کار شوند تا دغدغه جوانان کمتر شود.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که جزء فیوضات دوران خدمت سربازی است آموزش مدیریت زندگی و آموزش فرماندهی است؛ به‌گونه‌ای که این دوران به‌خوبی می‌تواند جوانان را برای اداره زندگی بهتر آماده کند؛ ازاین‌رو باید جوانان قدر این موقعیت را بدانند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: مقطع سربازی، مقطعی بسیار منظم است و نظم همراه با بصیرت را به جوانان می‌آموزد؛ البته آمادگی جسمی و روحی با توانایی بالا نیز از دیگر برکات این دوران مقدس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: امام حسین (ع) سربازان رشید زیادی داشت که یکی از آن‌ها فرزندش علی‌اکبر (ع) بود که امام حسین (ع) در وصف ایشان می‌فرمایند: علی‌اکبر شبیه‌ترین افراد ازنظر خَلقا و خُلقاً و منطقاً به رسول خدا (ص) بود و این‌یک درس است که نه‌تنها سربازان بلکه همه انسان‌ها لازم است خود را شبیه خوبان کنند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات