۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۵۴۹۳۲۴

چند خبر کوتاه از جامعه الزهرا

برگزاری جلسه دفاعیه پایان‌نامه «پدیده تکفیر در قرآن و حدیث»، اعلام زمان تکمیل مراحل ثبت نام طلاب جدید الورود، برگزاری همایش دوروزه طلاب ورودی نیمسال دوم ۹۷-۹۶ و فراخوان ثبت نام در دوره‌های آموزشی قرآنی و حدیثی از مهم ترین اخبار جامعه الزهرا(س) است.
جامعه الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه دفاع از پایان نامه سطح ۳ رشته «تفسیر و علوم قرآن» با موضوع «پدیده تکفیر در قرآن و حدیث» توسط سرکار خانم «مرضیه خاتون زمانی» برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمود ابوترابی» به عنوان استاد راهنمای این پایان‌نامه است، همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین «کاظم مصطفایی» داوری این جلسه را به عهده دارد.

این جلسه روز  پنجشنبه، ۲۸ دی‌ماه ساعت ۸:۳۰ صبح در سالن دفاعیه واقع در طبقه سوم ساختمان شهید قدوسی(ره) برگزار می‌شود.

طلاب ورودی نیمسال دوم جامعه‌الزهرا(س) نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام اقدام کنند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «اباذر عمرانی‌فر» با اعلام این خبر عنوان کرد: همایش طلاب جدیدالورود جامعه‌الزهرا‌(س) به مدت دو روز در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه (۲۷ و۲۸ دی ماه) در این مؤسسه علمی آموزشی برگزار می‌شود.

مدیر پذیرش جامعه‌الزهرا(س) اظهار داشت: تکمیل پرونده‌های پذیرشی، بازدید از جامعه‌الزهرا‌(س) و آشنایی با بخش‌ها و مدارس آموزشی از جمله برنامه‌هایی است که علاوه بر شرکت در همایش برای طلاب جدیدالورود در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عمرانی فر افزود: طلاب جدیدالورودی که تاکنون موفق به تکمیل مراحل ثبت نام نشده‌اند یا نیاز به ویرایش مدارک دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پذیرش نسبت به اصلاح یا تکمیل مدارک خود اقدام نمایند.

وی در پایان تصریح کرد: پذیرش نهایی و صدور کد تحصیلی مشروط به تکمیل ثبت نام و مدارک مورد نیاز است.

برگزاری پیش‌نشست همایش «دانش موضوعی تربیتی: آموزش دینی و قرآن ابتدایی»

ریحانه حقانی با اعلام این خبر گفت: پیش‌نشست همایش ملی «دانش موضوعی -تربیتی: آموزش دینی و قرآن ابتدایی» به همت معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(س) و با همکاری دانشگاه فرهنگیان در پژوهشگاه حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) اظهار داشت: هدف از برگزاری این پیش نشست، زمینه‌سازی برای جلب توجه جامعه علمی به ضرورت تولید و اشاعه دانش آموزش محتوا در آموزش دینی و قرآن ابتدایی است.

حقانی یادآور شد: در این پیش نشست، سرکار خانم دکتر «وحیده سادات حسینی جبلی»، مدرس دانشگاه فرهنگیان به سخنرانی می‌پردازد.

وی تصریح کرد: این پیش نشست روز چهارشنبه، ۲۷ دی ماه ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن نشست‌های علمی پژوهشی طبقه سوم پژوهشگاه حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

برگزاری همایش دوروزه طلاب ورودی نیمسال دوم ۹۷-۹۶

همایش دو روزه طلاب ورودی نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۷-۹۶ جامعه‌الزهرا(س) با حضور طلاب جدیدالورود سطح دو و تحصیلات تکمیلی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه(۲۷ و ۲۸ دی ماه) برگزار می شود.

همایش روز چهارشنبه، ۲۷ دی ماه با حضور پذیرفته‌شدگان سطح ۲ تمام‌وقت خوابگاهی(نیمسال دوم) به همراه سرپرست قانونی طلاب در آمفی تئاتر طبقه همکف ساختمان شهید بهشتی(ره) برگزار می شود.

در همایش روز پنجشنبه ۲۸ دی ماه که در تالار بیداری اسلامی برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان سطح ۲ تمام‌وقت روزانه و نیمه‌وقت صبح و عصر (نیمسال دوم) و طلاب جدیدالورود سطح ۳  حضوری تمامی رشته‌های مراکز تخصصی جامعه‌الزهرا‌(س) حضور دارند.

در این همایش که در آستانه ترم جدید تحصیلی برگزار می شود، شرکت‌کنندگان از رهنمودهای حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مدنی مدیر جامعه‌الزهرا(س)، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین شهیدی معاون آموزشی تربیتی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین اخوی مدیر مرکز مشاوره و حجت‌الاسلام‌والمسلمین زینتی دبیر هیئت امنای جامعه‌الزهرا(س) بهره‌مند می‌شوند.

تکمیل پرونده‌های پذیرشی، بازدید از جامعه‌الزهرا‌(س) و آشنایی با بخش‌ها و مدارس آموزشی از جمله برنامه‌هایی است که علاوه بر شرکت در همایش برای طلاب جدیدالورود در نظر گرفته شده است.

طلاب جدیدالورود خوابگاهی روز جمعه، ۲۹ دی ماه در اردوی یک روزه زیارت حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران شرکت می‌کنند و از برنامه های معنوی همانند قرائت دعای ندبه، جلسات انس و حلقه های معرفتی با حضور اساتید این مؤسسه بهره‌مند می‌شوند.

گفتنی است؛ جامعه‌الزهرا(س) از امشب، ۲۶ دی ماه پذیرای طلاب خوابگاهی و خانواده‌های ایشان است.

فراخوان ثبت نام در دوره‌های آموزشی قرآنی و حدیثی جامعه‌الزهرا(س)

طیبه سادات طباطبایی با اعلام این خبر تصریح کرد: اداره قرآن و حدیث با هدف معرفت افزایی نسبت به معارف ناب قرآن و عترت و انس با متون معتبر قرآنی و حدیثی، دوره‌هایی متنوع و کاربردی را برنامه‌ریزی و در اختیار طلاب علاقه‌مند قرار داده است.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س) اظهار داشت: این دوره‌ها شامل دوره‌های عمومی و تخصصی قرآنی و حدیثی است.

طباطبایی افزود: دوره‌های عمومی قرآنی شامل «روانخوانی»، «تجوید کاربردی»، «ترتیل خوانی»، «صوت و لحن»، «حفظ قرآن کریم»، «حفظ موضوعی»، «تثبیت»، «مصحف‌خوانی» و دوره‌های تخصصی قرآنی شامل «تربیت مربی روانخوانی»، «تربیت معلم تجوید»، «تربیت مربی حفظ ترتیبی» و «تربیت مربی حفظ موضوعی» است.

وی ادامه داد:  در دوره‌های عمومی حدیثی، «معارف صحیفه سجادیه»، «معارف نهج البلاغه»، «دعاشناسی و دعاپژوهی» و «روش تدبر در نهج البلاغه» ارائه می‌شود، همچنین دوره‌های تخصصی حدیثی شامل «تربیت مربی صحیفه سجادیه سطح یک»، «تربیت مربی نهج البلاغه سطح یک» و «دوره تربیت مربی حدیث» است.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س|) یادآور شد: اداره قرآن و حدیث متناسب باب برنامه‌های آموزشی طلاب، کارگاه‌های مختلف قرآن و حدیثی و همچنین مسابقات متنوعی را برنامه‌ریزی کرده تا بانوان طلبه بتوانند همزمان با تحصیل در این برنامه‌ها حضور داشته باشند و از معارف قرآن و اهل بیت(علیهم‌السلام) بهره ببرند.

طباطبایی، تاریخ  ثبت نام در این دوره‌ها را از اول تا ۱۵ بهمن‌ماه عنوان کرد و گفت: طلاب برای ثبت نام می‌توانند به سرای ثقلین واقع در ورودی ساختمان شهید بهشتی(ره) مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: در صورتی که تعداد ثبت نام کنندگان در هر دوره به حدنصاب برسد، آن دوره برگزار می‌شود./837/پ۲۰۴/ی

ارسال نظرات