۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۵۴۹۳۳۷
استاد حوزه علمیه قم:

نگاه احیاگرانه به دین مهم‌ترین دغدغه شهید نواب بود

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شهید نواب دغدغه احیای دین را داشت، گفت: تشکیل حکومت اسلامی از مهم ترین اهداف مبارزاتی شهید نواب با حکومت منحوس پهلوی بود.
حجت الاسلام  مومني شهید نواب صفوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی، امشب در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید نواب صفوی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه شهادت فیض بزرگی است که هرکسی به این فیض نائل نمی شود، گفت: شب زنده داری، توسل به اهل بیت(ع) و ثبات قدم در مسیر ولایت از مهم ترین فضایلی بود که شهید نواب را به فیض شهادت در راه حمایت از دین خدا مفتخر کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید نواب صفوی دغدغه احیای دین و شریعت اسلامی را داشت، گفت: شهید نواب برای نخستین بار نظریه حکومت اسلامی را در کتاب خود مطرح کرد و تشکیل حکومت اسلامی از مهم ترین اهداف مبارزاتی شهید نواب با حکومت منحوس پهلوی بود.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه تهمت‌ها، تطمیع‌ها و تهدیدات هیچ اثری در برنامه مبارزاتی شهید نواب با حکومت منحوس پهلوی نداشت، تصریح کرد: این شهید بزرگوار به دنبال پیاده کردن کلمه‌الله و احکام شریعت اسلامی در جامعه بود.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی ادامه داد: شهید نواب با علم به اینکه امکان شکست ظاهری در مقابل دشمن برایش امکان دارد دست به مبارزه به رژیم طاغوتی پهلوی زد؛ زیرا آنچه که برای شهید نواب و یارانش مهم بود رضایت خداوند بود نه شکست یا پیروزی ظاهری در مقابل رژیم به همین دلیل هیچ گاه در مقابل دشمن سازش نکرده و یا سکوت نکردند.

وی با بیان اینکه تبعیت از قرآن و حرکت در مسیر روایت های اهل بیت(ع) سیره عملی شهید نواب صفوی و یارانش بود، گفت: سیره عملی شهید نواب و یارانش باید الگوی عملی مسؤولان امروزی باشد تا موانع پیشرفت حکومت اسلامی برطرف شده و عدالت اجتماعی به معنای واقعی کلمه در جامعه محقق شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به علل اعدام شبانه شهید نواب افزود: شهید نواب را در نیمه‌شب به جوخه دار سپردند تا مبادا از او نامی بماند اما نام نواب صفوی برای نسل امروزی یک نام‌ آشناست و منش این شهید بزرگوار باید به الگوی جوانان و دولتمردان در مقابل با ابرقدرت ها تبدیل شده و آنها نیز مانند شهید نواب شجاعانه در مقابل دشمن ایستادگی کرده و از دشمن هراسی به دل راه ندهند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه حتی پیشنهاد تولیت آستان قدس رضوی از سوی شاه نتوانست موجب تطمیع نواب در برابر شاه شود، افزود: شهید نواب دغدغه دین را داشت و دنیا گرایی و کاخ نشینی و پول و مقام در نظر او پست و ناچیز بود و با این چیزها نمی شد او را از جریان مبارزه و عدالت خواهی منحرف کرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)درباره شهید نواب می فرمایند که ملی شدن صنعت نفت و حکومت ملی مصدق مرهون تلاش ها و جریان مقاومت شهید نواب صفوی است، یادآور شد: شیهد نواب با مقاومت خود زمینه ساز جریان مقاومت اسلامی در برابر حکومت پهلوی شده و با مقاومت خود بستر به ثمر رسیدن  و پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات