۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۵۴۹۳۵۷
رییس حوزه هنری خراسان شمالی مطرح کرد؛

ضرورت نکوداشت شخصیت‌های فرهنگی و مذهبی در زمان حیات

رییس حوزه هنری خراسان شمالی با اشاره به ضرورت نکوداشت شخصیت‌های فرهنگی و مذهبی در زمان حیات، گفت: معرفی ملی هنرمندان و مفاخر ادبی و فرهنگی و هنری استان از رویکردهای حوزه هنری است.
وحید نمازی - اختتامیه جشنواره تئاتر

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سه‌شنبه‌شب آیین اختتامیه سومین جشنواره چلگی کارتون و کاریکاتور خراسان شمالی با موضوع چهره و تجلیل از هنرمند پیشکسوت استان قاسم، مهرنیا با حضور هنرمندان و هنردوستان و مسئولان استانی برگزار شد.

وحید نمازی، رییس حوزه هنری خراسان شمالی در این مراسم، اظهار کرد: دو اتفاق هنری چلگی کارتون و کاریکاتور و بزرگداشت قاسم مهرنیا بهانه‌ای برای گرد هم آمدن هنرمندان استان و رقم خوردن مراسم فرهنگی و هنری دیگری در استان شد.

وی افزود: چلگی کارتون و کاریکاتور خراسان شمالی و به تعبیری ایران ازجمله ابداعات و فعالیت‌های فرهنگی و هنری است که شاید در سطح کشور کمتر اتفاق می‌افتد و مبدع این برنامه هم عباس ناصری از هنرمندان بین‌المللی استان است.

نمازی با بیان اینکه چلگی قبل از این‌که جشنواره باشد یک جریان است، اضافه کرد: یکی از وجوه جریان چلگی این است که در قالب این جشنواره استعدادهای جدید کارتون و کاریکاتور شناخته و به جامعه هنری معرفی می‌شوند؛ به‌گونه‌ای که چلگی مسیری برای ورود هنرمندان جدید به جریان کارتون و کاریکاتور کشور است.

وی تصریح کرد: بودجه‌ای که برای جشنواره چلگی دیده شده اندک است؛ اما این رویداد فرهنگی هنری با اعتبار خانه کاریکاتور استان و عباس ناصری برگزار می‌شود.

نمازی در ادامه تجلیل از استاد قاسم مهرنیا را دیگر رویداد فرهنگی استان دانست و گفت: در دوره نخست جشنواره چلگی کارتون و کاریکاتور موضوع کاریکاتور آزاد بود؛ اما از دوره دوم به بعد این جریان را با فرهنگ و ادب استان ارتباط داده و مفاخر فرهنگی و ادبی استان را به عنوان موضوع این چلگی قرار دادیم.

وی با یادآوری اینکه موضوع دوره دوم این جشنواره استاد شاهد بود، افزود: دوره سوم با موضوع قاسم مهرنیا برگزار شد که آثار خوبی هم در این زمینه به دست دبیرخانه رسید.

نمازی خاطرنشان کرد: معرفی ملی هنرمندان و مفاخر ادبی و فرهنگی و هنری استان و تولید و انتشار مجموعه‌ای فاخر از آثار چند دوره چلگی دو هدف برگزاری این برنامه در استان هستند.

وی با اشاره به ضرورت نکوداشت شخصیت‌های فرهنگی و هنری استان، اظهار کرد: وظیفه خود می‌دانیم که قدردان زحمات این بزرگواران باشیم و با برگزاری چنین همایش‌هایی بخشی از خدمات صادقانه آنها را جبران کنیم.

رییس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: خدمت صادقانه، حسن اخلاق، مردمی بودن و از همه مهم‌تر انرژی جوانانه استاد قاسم مهرنیا از مهم‌ترین ویژگی‌های این هنرمند پیشکسوت است که این انرژی همواره سبب قوت قلب ما در اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری بوده است.

گفتنی است، در این مراسم از طرف حوزه هنری و هنرمندان استان از قاسم مهرنیا به پاس چند دهه تلاش فرهنگی و هنری تجلیل و همچنین جوایز نفرات برتر چلگی کاریکاتور اهدا شد که در این بخش سیدتقی رضایی جایزه نفر دوم بخش کاریکاتور و سیدحامد مرتضوی علوی جایزه دوم بخش کارتون را از آن خود کرد.

اجرای ضرب زورخانه‌ای از سوی موسی شکری، اجرای موسیقی توسط عیسی قلی پور، شعرخوانی حاج داراب و حسن روشان و فرخی، اجرای موسیقی از سوی ساجد ناهیدی و شعرخوانی خانم قاسم‌آبادی، اباصلت رضوانی و میثم مهرنیا از دیگر بخش‌های این مراسم بود./9314/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات