۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۵۱۳۶۷
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

حاشیه سازان سیاسی در مسیر حرکت نظام اسلامی گام بر نمی دارند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر کسی به جای رفع گره های مردم به دنبال حاشیه سازی باشد، در راستای حرکت نظام گام بر نمی دارد.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی شامگاه سه شنبه در مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی که همزمان با فرارسیدن شصت و دومین سالروز شهادت فداییان اسلام در محل تالار قدس بارگاه منور رضوی برگزار شد، اظهار کرد: شهادت و حیات شهید نواب صفوی هرکدام یک نوع حیات بود؛ یکی از باب جاودانه بودن شهید نزد پروردگار و دیگری از باب «العلماء باقون ما بقی الدهر».

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که باورمندی نسبت به نجات بخش بودن آموزه های دینی و تلاش برای بهره گیری از آن، مفهوم حقیقی روشنفکری است، نواب صفوی را مصداق یک روشنفکر حقیقی قلمداد کرد و گفت: روشنفکر کسی است که جامعه را رصد کند، نیازها را ببیند و هجوم دشمنان به اخلاق و باورهای دینی را قبل از دیگران ببیند، بشنود و هشدار دهد. نواب صفوی نه تحت تأثیر افکار التقاطی قرار گرفت و نه تحت تأثیر افکار انحرافی و تلاش داشت که همواره در راستای دین حرکت کند.

وی با ابراز انتقاد از تحریف مفهوم حقیقی روشنفکری در برخی محافل داخلی، تصریح کرد: جریان روشنفکر در بسیاری از کشورهای منطقه به جریانی اطلاق می شود که ضد غرب است اما برخی در کشور ما به پیروی از تفکر غربی عنوان روشنفکری می دهند؛ در حالی که روشنفکران حقیقی کسانی هستند که جامعه را نسبت به تهدیدات بیدار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که نواب صفوی الگوی خوبی برای طلاب حوزه های علمیه محسوب می شود، خاطرنشان کرد: نواب صفوی هم در اخلاق، هم در اندیشه و هم در عمل، الگوی خوبی برای طلاب جوان استو شاخص های طلبه مؤمن انقلابی در سیره او متجلی است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: امروز ما بیش از هر زمانی نیازمند بازشناسی اندیشه نواب صفوی هستیم. اولین ویژگی طلبه مؤمن انقلابی این است که پس از اخلاص و دلدادگی به قرآن و عترت، اهداف حقیقی انقلاب اسلامی را درک کند و بداند که تمدن اسلامی مبتنی بر این تفکر است.

وی خاطرنشان کرد: محور دوم شخصیت یک طلبه مؤمن انقلابی، آشنایی به زمان است. رهبر معظم انقلاب جمله معروفی دارند که «طلبه باید سیاسی باشد.» مقصود ایشان از بیان این جمله، هیچ گاه عضویت طلاب در احزاب و گروه های سیاسی نبوده است بلکه این مفهوم همان زمان شناسی و حضور مجاهدانه طلاب در عرصه های سیاسی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود «علم آموزی»، «تبلیغ» و «اجرای احکام دینی» را سه وظیفه مهم برای طلاب مؤمن انقلابی دانست و گفت: هر کدام از این سه ساحت دارای اهمیت ویژه برای طلبه ای است ک می خواهد با اندیشه انقلابی خود وارد عرصه های اجتماعی شود و از قدرت ها نهراسد.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: رساندن پیام دین به مردم موانعی دارد چرا که دشمن نمی خواهد اجازه دهد پیام دین به مردم برسد و از همین رو مبلغ دین باید زمانه ساز و تاریخ ساز باشد که این ویژگی ها در زندگی شهید نواب صفوی مشهود بود.

وی در پایان تأکید کرد: امروز ما باید ارزیابی کنیم که اگر نواب صفوی در جامعه ما حضور داشت، چه می کرد؟ امروز اوجب واجبات همان حفظ نظام اسلامی است و هرکس در این مسیر حرکت کند، در راستای نظام گام برداشته است اما اگر کسی به جای رفع گره های مردم به دنبال حاشیه سازی باشد، در راستای حرکت نظام گام بر نمی دارد./820/پ202/ب1

ارسال نظرات