۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۵۱۳۹۵
حجت‌الاسلام روحانی:

افراد بی تفاوت در برابر فرمایشات و رهنمودهای رهبری مسؤول خواهند بود

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ساکتین درباره سخنان رهبر معظم انقلاب درباره مسائل اقتصادی در کشور را مسؤول دانست و گفت: آن‌هایی که در برابر هشدارها، رهنمودها و راهنمایی‌های سرنوشت‌ساز رهبر معظم انقلاب بی‌تفاوت نشستند مسؤول هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید حمید روحانی در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید سید مجتبی نواب صفوی که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دارالشفا برگزار شد، با اشاره‌ای مختصر به تاریخچه مقابله استکبار و دشمنان دین با پیشرفت و اشاعه آن در جوامع بشری گفت: مخالفان با ترویج دین در جامعه به پنج دسته مقام‌پرستان، ظالمان، اشرافی گرایان، نیرنگ‌بازان و خود باختگان تقسیم می‌شوند.

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در تشریح شیوه‌ها، نیرنگ‌ها و ترفندهای دشمنان اسلام اظهار داشت: حربه‌های دشمنان اسلام عبارت بودند از به حاشیه کشاندن اسلام شناسان راستین، تفسیر به رأی دستورات اسلام، تفرقه افکنی در جامعه اسلامی، ترویج اشرافی‌گری، برگزیدن بیگانگان در حکومت، وارد کردن مکاتب دیگر، به کارگیری ساده لوحان، زندانی و تبعید و شهادت اسلام‌شناسان، ناامید کردن مردم و ارائه اسلام تک بعدی.

حجت‌الاسلام روحانی ساکتین درباره سخنان رهبر معظم انقلاب درباره مسائل اقتصادی در کشور را مسؤول دانست و گفت: آن‌هایی که در برابر هشدارها، رهنمودها و راهنمایی‌های سرنوشت‌ساز رهبر معظم انقلاب بی‌تفاوت نشستند مسؤول هستند؛ من به عنوان طلبه، شما به عنوان عالم دینی، فقیه، واعظ توانا، خطیب عالی مقام چکار کردید؟ در راستای تبیین سخنان رهبر معظم انقلاب و تحلیل فرمایشات ایشان چقدر قدم برداشتیم و تلاش کردیم؟

وی افزود: در نتیجه ما در حوزه انفعالی قرار گرفتیم و باید بسیار ناراحت باشیم که امروز ملت ما از نظر اقتصادی دچار مشکلاتی شده است و دولت عملکرد نامناسبی در این زمینه دارد.

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی فتنه روزهای گذشته را مورد توجه قرار داد و گفت: این فتنه کاملاً حساب شده بوده است، افرادی از ترکیه این افراد را آماده کرده بودند و به ما القا کردند که مردم از سر نارضایتی اقتصادی به خیابان‌ها آمدند.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: در ادامه بعضی سعی می‌کنند که این حرکت را به نحوی به داخل ارتباط دهند؛ هدف از این کار در مرحله اول پوشاندن دست بیگانگان است.

وی در تبیین دیگر نقشه‌هایی که عناصر داخلی دشمنان پیگیری می‌کنند، گفت: نقشه دوم زیر سؤال بردن چهره‌های انقلابی است؛ نقشه سوم ایجاد اختلاف بین خودی‌ها است؛ و بدتر هدف این است که اگر بار دیگر آمریکا این کار را انجام داد و نقشه‌ای طرح کرد و مزدورانی را به صحنه آورد مردم فکر کنند که جنگ داخلی است و دخالت نکنند.

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی مردم را نسبت به مناقشات داخلی بر سر قدرت بی‌تفاوت دانست و گفت: مردم آن روزی که احساس کنند خطر از خارج است و خطر اساس دین را تهدید می‌کند به شدت عکس العمل نشان می‌دهند و الا بی تفاوت خواهند بود./836/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات