۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۵۱۳۹۸
انصاری خبر داد؛

افزایش حقوق کارمندان در سال ۹۷

رییس سازمان امور اداری و استخدامی با اشاره به افزایش حقوق کارمندان در سال جدید گفت: در لایحه بودجه تقدیمی دولت به مجلس افزایش متوسط ۱۰درصدی را در نظر گرفتیم که مجلس نیز آن را تایید کرده است.
انصاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمشید انصاری رییس سازمان امور اداری و استخدامی امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با میزان استخدامی‌های کشور و افزایش حقوق کارمندان در سال97 گفت: ما در حال حاضر در کشور نزدیک به دو میلیون و سیصد و بیست هزار نفر نیروی رسمی، پیمانی و قراردادی داریم، در لایحه بودجه تقدیمی دولت به مجلس افزایش متوسط  10درصدی را در نظر گرفتیم که مجلس نیز آن را تایید کرده است.

وی ادامه داد: البته مجلس شرطی را نیز برای تصویب این بودجه ارائه کرده است که براساس آن میزان افزایش حقوق از 18 درصد به پایین به صورت پلکانی تا سقف حقوق 5میلیون تومان این افزایش حقوق صورت گیرد.

رییس سازمان امور اداری و استخدامی تاکید کرد: چنانچه بند فوق در تایید بودجه در مجلس تصویب شود دولت نیز موظف است سازوکارهای اجرایی لازم را در آیین‌نامه بودجه تعیین کند.

انصاری درباره سامانه جدید انتشار حقوق و مزایای کارکنان دولت نیز اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه در ماده 29 قانون بر دولت این تکلیف ایجاد شده است که این سامانه را تا پایان سال اول طراحی و مستقر کند.

وی افزود: برای همین منظور ما نیز اقدامات لازم خود را انجام دادیم و در حال حاضر طراحی آن صورت گرفته و امید داریم تا پایان سال این سامانه به مرحله اجرایی خود برسد./816/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات