۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۵۵۱۴۷۹
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان ایلام:

خانواده ها در ترویج ازدواج آسان کوشا باشند

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان ایلام گفت: خانواده ها باید در ترویج سنت حسنه ازدواج آسان کوشا باشند و از سختگیری هایی که سبب ایجاد نا امیدی در زوجین می شود بپرهیزند و با الگو گرفتن از سیره اهل بیت ازدواج را برای جوانان آسان کنند.
ازدواج آسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام ایمان نظری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان ایلام امروز در همایش ازدواج آسان در جمع طلاب برادر و خواهر استان ایلام، اظهار داشت: یکی از تاکیدات دین مبین اسلام آسان گرفتن امورات ازدواج است.

وی افزود: ازدواج یعنی کامل شدن و این تکامل هم برای مرد رقم خواهد خورد و هم برای زن و زوج مکمل هم در تمامی امور زندگی هستند.

حجت الاسلام نظری خاطرنشان کرد: ازدواج سبب آرامش برای زوجین می شود و بزرگترین ماموریت آنها که تشکیل مقدس ترین نهاد یعنی خانواده است شروع می شود.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان ایلام بیان داشت: دشمنان امروز دین یکی از اهدافشان تضعیف نهاد مقدس خانواده است زیرا که در اسلام به عنوان رکن اصلی اجتماع و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: متاسفانه یکی از معضلات اجتماعی که هر ساله آمار آن رو به افزایش است بالا رفتن میزان طلاق در جامعه بوده که به یکی از ناهنجاری های خطرناک اجتماعی تبدیل شده است.

این مدرس حوزه با بیان اینکه پسر و دختر اگر در ندگی اهل بیت(ع) را الگو قرار بدهند دچار مشکلی نخواهند شد، گفت: عدم شناخت صحیح از همدیگر، داشتن خواسته های نامعقول و چشم و هم چشمی سبب شده که زندگی هایی که حتی یک سال از عمر آنها نگذشته است منجر به طلاق شود.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: مرکز خدمات حوزه علمیه استان ایلام هر ساله در چند نوبت کارگاه های ازدواج آسان برگزار می کند که دانستنی های قبل و بعد ازدواج در این کارگاه ها به مخاطبان آموزش داده می شود.

وی اضافه کرد: خانواده ها باید در ترویج این سنت حسنه کوشا باشند و از سختگیری هایی که سبب ایجاد نا امیدی در زوجین می شود بپرهیزند و با الگو گرفتن از سیره اهل بیت عصمت علیهم السلام ازدواج را برای جوانان آسان کنند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان ایلام در پایان گفت: ان شاءالله شاهد کاهش آمار طلاق در جامعه بوده و همچنین در مسیر ترویج ازدواج آسان و به دور از تجملات کوشا و پرتلاش باشیم./۸۷۹/پ203/ب1

ارسال نظرات