۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۵۱۴۸۴
مدیر حوزه علمیه مازندران:

جهانی سازی انقلاب اسلامی مهمترین وظیفه حوزه علمیه است

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که بقای انقلاب اسلامی به صدور انقلاب و جهانی‌سازی آن است، گفت: یکی از مهمترین وظایف حوزه و روحانیت تولید فکر جهانی‌سازی انقلاب است.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در همایش حوزه انقلابی در ساری با اشاره به نقش عمده و اثرگذار حوزه و روحانیت در عرصه های مختلف، گفت: حوزه های علمیه در طول تاریخ در همه حرکت های انقلابی پیشگام بوده و هستند.

وی با بیان این که رسالت روحانیت در امتداد رسالت انبیای الهی است، افزود: این مسؤولیت مهم رسالت بی نظری برای حوزه های علمیه به وجود آورده است که مثلث نبوت، امامت و روحانیت جامعه را به سوی کمال سوق می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با پاسخ به این سؤال که رسالت حوزه انقلابی چیست، ادامه داد: وظیفه اصلی حوزه حفظ وحدت و اتحاد امت تحت لوای رهبری است که از امام عصر نشان دارد و این پرچم را پرچم دار اصلی به دست آنها و مراجع عظام تقلید داده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص انقلابی ماندن حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: امروز تلاش دشمنان و بدخواهان انقلاب کمرنگ کردن نگاه و فکر انقلابی از حوزویان است که باید هوشیار باشیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود انقلابی بودن را شاخصه اصلی حوزه علمیه در طول تاریخ برشمرد و افزود: حوزه های علمیه همواره در دفاع از اسلام ناب و گفتمان انقلاب اسلامی ثابت قدم بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که بقای انقلاب اسلامی به صدور انقلاب و جهانی‌سازی آن است، تصریح کرد: در این راستا یکی از مهم ترین وظایف حوزه و روحانیت تولید فکر جهانی‌سازی انقلاب است.

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری نسبت به انقلاب زدایی از حوزه های علمیه هشدارهای لازم را داده اند، گفت: امروز همه حوزویان باید در جهت رفع این دغدغه های مهم مقام معظم رهبری تلاش کنند

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که حفظ وحدت امت جای خود اما حضور با انگیزه امت نقش اساسی تری دارد، گفت: حوزه های علمیه باید این انگیزه اصلی و مهم در پیروزی یک نهضت را به جامعه تزریق کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نهضت عظیم انقلاب اسلامی با رهبری روحانیت معظم و از حوزه های علمیه آغاز شد، افزود: روحانیت در دوران مبارزات انقلاب جزء پیشگامان نهضت بود و در این عرصه مشکلات و سختی های بسیاری متحمل شده است.

وی با بیان این که دشمنان همواره حضور در صحنه روحانیت را سدی در برابر اهداف و امیال شوم خود می دانستند، خاطرنشان کرد: در همین راستا دشمن حتی علیه روحانیت دست به سلاح برد و بسیاری از این بزرگان دین را به شهادت رساند که این نشان از مظلومیت روحانیت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که نخستین جرقه های آغاز مبارزات نهضت انقلاب از حوزه های علمیه زده شد، تصریح کرد: رهبری امام خمینی(ره) بر نهضت به عنوان شخصیتی که برخاسته از حوزه های علمیه بود، نویدبخش پیروزی بزرگی برای ملت بود.

استاد حوزه علمیه با بیان این که روحانیت همواره خود را به خطر انداخته تا به اسلام و انقلاب ضربه و لطمه ای وارد نشود، افزود: در طول چهار دهه اخیر همه تیرهای دشمن ابتدا به سمت روحانیت اصیل و انقلابی بوده، اما روحانیت همه آنها را با جان دل خریده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت در هشت سال دفاع مقدس نیز نقش بسیار پررنگی ایفا کرده است، گفت: وجود بیش از 370 شهید روحانی در استان نشان از نقش ارزنده طلاب و روحانیان در دفاع از انقلاب دارد./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات