۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۵۵۱۵۰۲
معاون فرهنگی قوه قضائیه مطرح کرد؛

اصلاح درونی قوه قضائیه؛ اولویت اصلی معاونت فرهنگی قوه

حجت‌الاسلام صادقی با تقسیم فعالیت‌های فرهنگی قوه قضائیه به دو بخش درون و برون سازمانی گفت: اولویت ما بر اصلاح درونی قوه قضائیه است که اگر اصلاح شود، تأثیر بیشتری بر جامعه خواهد داشت.
حجت الاسلام هادی صادقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه که به همراه مدیران ستاد مرکزی این معاونت امروز صبح به دیدار مراجع تقلید مکارم شیرازی و نوری همدانی رفت در این دیدارها فعالیت‌های فرهنگی قوه قضائیه را گزارش داد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه در این دیدارها مأموریت فرهنگی معاونت خود را به دو بخش درونی و بیرونی تقسیم کرد و گفت: اولویت ما در بحث فرهنگی بر درون قوه قضائیه است که اگر اصلاح شود و فساد از آن فاصله بگیرد تأثیر بیشتری بر جامعه دارد.

حجت‌الاسلام صادقی ادامه داد: بحث‌های معرفتی، معارف اسلامی، قرآن، احادیث، نهج البلاغه از مواردی است که درون سازمان مورد توجه بسیار قرار گرفته است؛ سال گذشته به 1200 نفر از کارمندان و خانواده‌های آن‌ها دروس قرآنی را تعلیم دادیم و مسابقاتی نیز در این زمینه انجام شده است.

وی گام بعدی را بالا بردن کیفیت و کمیت بیشتر در آموزش های در نظر گرفته شده عنوان کرد و افزود: آموزش نهج البلاغه و اخلاق از دروسی است که همه دادگستری‌ها موظف به برگزاری کلاس برای کارمندانشان هستند؛ هر ماه حداقل یک جلسه اخلاق در دادگستری هر استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی قوه قضائیه بر اهمیت اخلاق حرفه‌ای در سطح قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: بیش از ششصد کارگاه در برخورد حرفه‌ای با ارباب رجوع داشته‌ایم و به کارمندان و قضاتی که در این زمینه در عرصه عمل موفق باشند امتیازاتی تعلق می‌گیرد؛ البته در موضوع فرهنگ‌سازی صلح و سازش نیز هر کدام از قضات که در به وجود آورد صلح و سازش موفق‌تر باشند جوایزی اهدا می‌شود.

حجت‌الاسلام صادقی در توضیح جنبه برون سازمانی اصلاح فرهنگ اظهار داشت: در این زمینه با برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی سعی می‌کنیم که فرهنگ عمومی را در مسائل قضائی بالا ببریم؛ هشتاد قسمت برنامه دو دقیقه‌ای با عنوان «روایت زندگی» با استفاده از احادیث و روایات تهیه شده است که از رسانه ملی پخش می‌شود.

وی از تهیه کلیپ‌های دو دقیقه‌ای دیگری با عنوان توضیح مسائل قضایی توسط قضات مسلط خبر داد و افزود: با استفاده از ائمه جماعات و جمعه، دانشگاه‌ها و مدارس سعی داریم که سطح ناآگاهی مردم را در مسائل قضائی کمتر کنیم./836/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات