۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۵۵۱۵۶۵
مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی:

جایگاه نماینده ولی‌فقیه در هر استان، ارشادی و هدایتی است

حجت‌الاسلام حسین‌خانی با بیان اینکه جایگاه نماینده ولی‌فقیه در هر استان، ارشادی و هدایتی است، گفت: امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه وظیفه اصلی در قبال حوزه‌های علمیه دارند که در این راستا در چهار سال گذشته نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در بحث تربیت و پرورش عالمان دینی در این حوزه‌ها با تشکیل شورایی به جدیت پیگیر این مباحث است.
ولایت فقیه

حجت‌الاسلام کریم حسین‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به عملکرد چهار ساله حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی اظهار داشت: طبق بیانات رهبری مسؤولان موظف هستند در دوران خدمت خود عملکرد خود را به مردم بیان کنند.

وی ادامه داد: مسؤول در برابر مردم باید پاسخگو باشد هر چند که در این میان برخی از پاسخگویی شانه خالی کرده و خود را مکلف به پاسخگویی نمی‌دانند که این امر برخلاف بیانات رهبری است.

مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه جایگاه نماینده ولی‌فقیه در هر استان، جایگاه ارشادی و هدایتی است، تصریح کرد: امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه وظیفه اصلی در قبال حوزه‌های علمیه دارند که در این راستا در چهار سال گذشته نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در بحث تربیت و پرورش عالمان دینی در این حوزه‌ها با تشکیل شورایی به جدیت پیگیر این مباحث است.

حجت‌الاسلام حسین‌خانی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی حوزه علمیه خواهران ریحانه‌النبی(س)، ساماندهی جامعه روحانیت استان، مدیریت حوزه‌های علمیه، تعمیر ساختمان‌های حوزه‌های علمیه و شناسنامه‌دار کردن مساجد از جمله اقداماتی بوده که در زمینه ساماندهی حوزه‌های علمیه و مساجد در آذربایجان‌غربی انجام شده است.

12 درصد مساجد آذربایجان‌غربی امام جماعت دارند

مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در ۱۲ درصد مساجد استان امام جماعت و نمازگزار حضور دارند، اظهار کرد: در این شاخص هم آذربایجان‌غربی در رتبه پایینی قرار دارد و این مایه تاسف است که تنها تعداد کمی از مساجد استان امام جماعت دارد و در استان کمبود امام جماعت به شدت احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه نماینده ولی‌فقیه در استان محور وحدت در استان است، گفت: در آذربایجان‌غربی اقوام و مذاهب مختلفی زندگی می‌کنند ولی در سایه تعامل مفید و گستره این اقوام و مذاهب مختلف با یکدیگر، امروزه آذربایجان‌غربی جزء امن‌ترین استان‌های کشور است.

مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته حضور مردم در مراسمات مختلف مذهبی افزایش داشته و این نیز در ادامه همان اتحاد و همدلی قشرهای مختلف مردم استان به وجود آمده است.

وی با اشاره به حضور باشکوه مردم در نماز جمعه ارومیه بیان داشت: ادامه توسعه و رونق نماز جمعه ارومیه در ادامه تلاش‌های حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی امام جمعه پیشین به دست آمده است و امیدواریم در ادامه نیز این رونق مستمر باشد.

حجت‌الاسلام حسین‌خانی با اشاره به اینکه در بیانات امام جمعه ارومیه موضوع شایعه غصبی بودن زمین مصلی ارومیه مطرح شده بود، اظهار داشت: همانگونه که وی بیان کردند هرکس ادعایی در مورد غصبی بودن زمین مصلی داشته باشد به جای شایعه‌پراکنی و مشوش ساختن ذهن مردم، با ارائه سند این ادعای خود را اثبات کنند./936/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات