۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۵۱۵۹۳
خطیب جمعه ساری:

بیکاری، گرانی و اختلاس زخم جامعه امروز است

خطیب جمعه ساری با بیان این که بیکاری، گرانی و اختلاس زخم جامعه امروز ما است، گفت: دشمنان باید با هوشیاری و مدیریت صحیح ضمن رفع مشکلات و دغدغه های مردم مراقب توطئه دشمنان انقلاب باشند.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به در پیش بودن سالروز ولادت حضرت زینب(س) از ایشان به عنوان بانوی صبر و مقاومت در اسلام یاد کرد و گفت: سیره عملی آن شخصیت بزرگ اسلام باید بیش از پیش مورد توجه آحاد جامعه به ویژه بانوان کشورمان قرار گیرد.

وی، بارزترين بُعد زندگي حضرت زینب(س) ‌را پاسداري از فرهنگ عاشورايي و تبعيت از ولايت دانست و افزود: در حقيقت رمز بقاي حماسه كربلا در بيداري مردم بوده و اين بيداري مرهون مجاهدت حضرت زينب(س) است.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که حضرت زینب(س) در معرفت و اطاعت نسبت به خدا، دشمن شناسی، ایستادن در مقابل دشمن و آماده شدن برای آخرت الگو و اسوه بوده است، خاطرنشان کرد: جامعه امروز برای رسیدن به تعالی و سعادت حقیقی نیازمند بهره گیری از سیره عملی آن بانوی نمونه اسلام است.

استاد حوزه علمیه مازندران، از بین بردن هویت دینی جامعه را از مهم ترین اهداف دشمنان علیه دین و انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: ترویج بی عفتی، فساد و بی بندوباری های اخلاقی با بهره گیری از فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای برنامه ای که دشمنان علیه دین استفاده می کنند.

امام جمعه موقت ساری با تأکید براین که تقویت و گسترش مبانی دینی در جامعه یکی از بهترین راه های جلوگیری از گسترش معضلات اجتماعی و اخلاقی در جامعه است، تصریح کرد: نباید بگذاریم دشمنان با طرح های فرهنگی خود بنیان خانواده را در ایران اسلامی سست و متزلزل کنند.

حجت الاسلام قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود به توطئه های چهل ساله دشمنان علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان این که ملت بزرگ ایران با هوشیاری و بصیرت بالای خود همه این توطئه ها را خنثی کردند، گفت: عصبانیت دشمنان از انقلاب اسلامی به دلیل شکست های توطئه های آنها علیه انقلاب در دهه های اخیر است.

وی از انقلاب اسلامی به عنوان یک نعمت بزرگ الهی برای ملت بزرگ ایران یاد کرد و افزود: در شرایطی نهضت عظیم انقلاب به پیروزی رسید که رژیم طاغوت در اوج وابستگی و ذلالت در برابر غرب قرار داشت.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که برای پیروزی و استقرار انقلاب اسلامی خون های بسیاری برزمین ریخته شده است، بیان داشت: به همین دلیل ملت بزرگ ایران هیچ گاه نخواند گذشت دشمنان و بدخواهان از برخی شرایط به وجود آمده در کشورمان سوء استفاده کنند.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که نسل امروز مشکل معرفتی و شناخت دارد، افزود: نسل امروز مشکل شناختی به نظام ستم شاهی و عدم شناخت به این انقلاب دارند که این وظیفه متولیان فرهنگی و دینی کشور است که نسبت به تقویت شناخت نسل جوان نسبت به انقلاب و توطئه دشمن بیشتر روشنگری کنند.

وی در ادامه سخنان خود به حوادث اخیر کشور اشاره کرد و با بیان این که برخی مردم معترض نسبت به مسائل اقتصادی به خیابان ها آمدند و علیه گرانی شعار دادند، گفت: ما هم در این خصوص با مردم همراه و هم زبان هستیم و مرگ بر گرانی، مرگ بر اختلاس و مرگ بر فساد را با صدای بلند سر خواهیم داد.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که اما برخی ها از وضع به وجود آمده به دنبال سوء استفاده بودند، افزود: اما مردم بابصیرت و هوشیار کشورمان صف خود را از صف اغتشاش گران جدا کردند.

وی با اشاره به این که از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز ملت ایران با فتنه ها و بحران های متعددی مواجه بوده است، بیان داشت: تفاوت دو فتنه قبل با این فتنه اخیر تعدی و فحاشی به اصل نظام و خیمه بود.

حجت الاسلام قاسمی در ادامه سخنان خود با بیان این که بیکاری، گرانی و اختلاس زخم جامعه امروز ما است، تأکید کرد: دشمنان باید با هوشیاری و مدیریت صحیح ضمن رفع مشکلات و دغدغه های مردم مراقب توطئه دشمنان انقلاب باشند.

وی با بیان این که دشمنان حدود چهار دهه است که از همه ظرفیت های خود برای براندازی انقلاب اسلامی استفاده کرده است، گفت: اما هوشیاری و بصیرت بالایی مردم مانع از تحقق توطئه ها و هجمه های دشمنان علیه انقلاب شد.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که ملت بزرگ ایران باید بداند که برای دشمن اصولگرا و اصلاح طلب فرقی ندارد، بیان داشت: دشمن اصل نظام و انقلاب را هدف قرار داده است و به دنبال براندازی است./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات