۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۵۱۶۲۴
امام جمعه موقت سمنان:

فضای مجازی برای جلوگیری از نفوذ دشمن باید مدیریت شود

امام جمعه موقت سمنان با تأکید بر اینکه فضای مجازی برای جلوگیری از نفوذ دشمن باید مدیریت شود، گفت: دولت‌های غربی در حالی ایران را متهم به نقض حقوق شهروندی می‌کنند که خودشان نظیر همین محدودیت‌ها را در کشورهای خود اعمال می‌کنند.
امام جمعه موقت سمنان

به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، حجت‌الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد ظهر آدینه در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مسجد امام خمینی(ره) این شهر بابیان اینکه داعیه آزادی بیان از سوی غرب برای ضربه زدن به ایران است، ابراز داشت: فضای مجازی و فنّاوری‌های نوین افزون بر فرصت، تهدید نیز محسوب می‌شود، در فتنه اخیر نیز دیدیم چطور دشمن از این ابزار برای ایجاد ناآرامی‌ها استفاده کرد لذا باید کاملاً هوشیار باشیم.

وی ضمن بیان اینکه فیلترینگ تلگرام توانست در برقراری امنیت کشور و جلوگیری از بروز بحران نقش مهمی ایفا کند، افزود: دولت‌های غربی در حالی ایران را متهم به نقض حقوق شهروندی می‌کنند که خودشان نظیر همین محدودیت‌ها را در کشورهای خود اعمال می‌کنند.

امام‌جمعه موقت سمنان بابیان اینکه برای جلوگیری از نفوذ دشمن باید فضای مجازی را مدیریت کرد، ابراز داشت: خوشبختانه مردم با بصیرت در فتنه اخیر با هوشیاری صف خود را از اغتشاش‌گران جدا کردند و به دنیا فهماندند که با وجود مشکلات معیشتی متوجه توطئه‌های بیگانگان هستند و به‌موقع آن‌ها را شناسایی و خنثی می‌کنند.

حجت الاسلام مهدوی نژاد بابیان اینکه شورای عالی شبکه مجازی از اسفند سال ۹۰ در ایران تشکیل شد، تصریح کرد: هشت هزار کانال تلگرامی با موضوعات مجرمانه در کشور وجود دارد که برای رفع آن‌ها اقدام جدی صورت نگرفته است از این رو این مهم می‌طلبد تا نهادهای ذی‌ربط برای فرهنگ‌سازی در این حوزه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه لازمه دفع خطر فتنه کنترل شبکه‌های مجازی است، افزود: خوشبختانه مردم در همه صحنه‌ها نشان دادند که پایبند به انقلاب و نظام هستند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد از این رو هوشمندی مردم همواره به شکست و خنثی کردن نقشه بیگانگان منتهی می‌شود./977/د۱۰۲/ب۱

ارسال نظرات