۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۵۵۱۶۴۲
امام‌جمعه کرج:

سیاست دشمن برای رسیدن به هدف خود جنگ نرم در فضای مجازی است

امام‌جمعه کرج گفت: مستکبران برای رسیدن به اهداف خود هرگز به حمله نظامی متوسل نخواهند شد چراکه هزینه سنگینی برای آنان به همراه خواهد داشت اما تصور دارند بانفوذ فرهنگی می‌توانند به اهداف خود برسند.
آیت الله حسینی همدانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج گفت: یکی از راه‌های رسیدن به خدا این است که انسان در ابتدا خود را بشناسد و به خود توجه کند چراکه با شناخت خود می‌توانیم به اصل وحدت برسیم.

نظارت بر امور بهداشت و درمان تقویت شود

وی افزود: میلاد باسعادت حضرت زینب (س) پیش روداریم که این روز به‌عنوان روز پرستار نام‌گذاری شده است، این روز را به پرستاران زحمت‌کش تبریک عرض می‌کنیم و امیدوار هستیم که مشکلات صنفی این قشر با حمایت مسئولان برطرف شود.

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: به خود واجب می‌دانم که به سازمان نظام پزشکی، دستگاه‌های مسئول در امر بهداشت و درمان و دادستان گوشزد کنم که دقت بیشتری در امور بیمارستان‌ها داشته باشند چراکه در برخی مواقع مواردی شنیده می‌شود که قابل‌قبول نیست و نیازمند توجه بیشتر است.

خواسته خانواده‌های جان‌باختگان کشتی سانچی بررسی علت حادثه است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی در ادامه با اشاره به حادثه اخیر کشتی نفت‌کش سانچی و تسلیت به خانواده شهدای خدمت، بیان کرد: برای بازماندگان این شهدا طلب صبر از خداوند داریم و برای ارواح طیبه این شهدا آرزوی رحمت و مغفرت از درگاه خداوند متعال داریم.

وی یادآور شد: دشمن از هر اتفاقی علیه نظام، اسلام و قرآن استفاده می‌کنند و خواسته تمام خانواده‌های جان‌باختگان کشتی سانچی این است که علت حادثه بررسی شود.

امام‌جمعه کرج ادامه داد: لازم است قصورهای احتمالی بررسی شود و در آرامش کامل و فضای آرام توسط دستگاه‌های مربوطه بررسی صورت گیرد تا اجازه سوءاستفاده به کسی داده نشود.

لزوم توجه مسؤولان به فرامین راهبردی مقام‌معظم‌رهبری

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  یکی از جلسات مهم مقام‌معظم‌رهبری که از رهنمودهای ارزشمند و راهبردی برای تمام مردم جهان برخوردار بود، هفته گذشته برگزار شد و چه خوب است که  از آن فرامین استفاده کنیم و توشه راه قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست پربار مسائل مختلفی ازجمله امکان شکست استکبار در جنگ نرم بررسی و مطرح شد و بیان گردید،همانگونه که آنان در جنگ سخت از ما شکست‌خورده‌اند، در جنگ نرم نیز بازنده میدان خواهند بود.

امام‌جمعه کرج افزود: از دیگر بیانات رهبر فرزانه انقلاب توجه همه مسلمانان به مسئله فلسطین است که باید تمام جنبه‌های این موضوع را بررسی و به آن رسیدگی کنیم، چراکه وظیفه همه مسلمانان در امور فلسطین یکسان است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه امروز مصادف با 29 دی‌ماه به‌عنوان روز "غزه" نام‌گذاری شده است، گفت: اگر رژیم صهیونیست بتواند کنترل غزه را به دست بگیرد به پیروزی بزرگی دست خواهند یافت و ما نباید هرگز اجازه دهیم تلاش‌ آن‌ها به نتیجه مورد نظرشان برسد.

وی متذکر شد: قدرت "ایمان" در برابر "تجهیزات نظامی" پیروز خواهد شد و مسلمانان نباید اجازه دهند جنایات مستکبران فراموش شود چراکه همه ما موظف هستیم مقابل زورگویی مستکبران ایستادگی کنیم.

امام‌جمعه کرج افزود: ما نمازگزاران جمعه تا محو مجسمه پلید رژیم صهیونیست از پا نخواهیم نشست و هر هفته در نماز جمعه دعا " مرگ بر اسرائیل" را با صدای بلند سر خواهیم داد.

دستاورد برجام برای که بود؟!

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی در ادامه با اشاره به اینکه ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا مدام از بد بودن برجام گفته است و آن را از بدترین توافق نامه های موجود می داند اظهار داشت: وی مدام در حال بر هم زدن مذاکرات با ایران است و مدام دم از تهدید و تحریم میزند و به سخنان و وعده های خود عمل نمی کند، همچنانکه دو سال است، وعده لغو تحریم‌ها را می‌شنویم ولی عمل نمی بینیم.

وی افزود: ترامپ همواره به نفع رژِیم صهیونیستی اقدام کرد و به طور مداوم، تحریم‌های ضد ایرانی جدیدی را وضع کرد و طبق بیانیه که همین اواخر صادر کرد، 14 نهاد و شخصیت ایرانی به لیست تحریم‌ها اضافه‌شد.

خطیب نماز جمعه کرج توضیح داد: زمان شرایط را به‌خوبی قضاوت می‌کند و ما متوجه شدیم که هرگز نمی‌شود به دشمن اعتماد کرد درحالی‌که در ابتدای توافقنامه برجام، ایران به تمام تعهدات خود عمل کرد و حسن نیت خود را در این زمینه به اثبات رساند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی خاطرنشان کرد: با تمام این تفاسیر بهتر است دولت آمریکا این را بداند اگر تمام مردم ایران را تحریم کند و از تمام توان خود برای به‌زانو درآوردن مردم ایران استفاده کند، از این ایرانیان چیزی به‌جز "مرگ بر آمریکا" نخواهد شنید.

سیاست دشمن برای رسیدن به هدف خود جنگ نرم در فضای مجازی است

وی در ادامه گفت: تغییر نظام ایران مطابق با سلیقه غرب، جزو اهداف آمریکا است که حاکمان استکباری اش به الفاظ مختلف از آن سخن به میان می‌آورند و گروه‌های وابسته و ایادی آنان نیز، این مقوله را تکرار می‌کنند، آنچنانکه وزیر امور خارجه آمریکا به‌صراحت اعلام کرد" در پی تغییر نظام حاکمیتی در کشور ایران است."

خطیب نماز جمعه کرج یادآور شد: مستکبران برای رسیدن به اهداف خود هرگز به حمله نظامی متوسل نخواهند شد چراکه هزینه سنگینی برای آنان به همراه خواهد داشت اما تصور دارند بانفوذ فرهنگی می‌توانند به اهداف خود برسند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی افزود: مستکبران با جنگ نرم سعی دارند عده‌ای را در داخل و خارج کشور به‌کارگیرند تا بتوانند به اهدف شوم خود دست پیدا کنند و در این راستا لازم است آگاه‌سازی در فضاهای مختلف از جمله فضای مجازی به حداکثر برسد چراکه عمده تلاش مستکبران در این فضا شکل‌گرفته است.

وی همچنین گفت: عده ای در فضای مجازی اجازه فحاشی به مقدسات و اشخاص را به خود می‌دهند و سعی دارند روحیه انقلابی و تفکر اسلامی را از نسل جوان دور کنند و با لکه‌دار شدن عفت عمومی سعی دارند خانواده‌ها را از هم متلاشی کنند.

امام جمعه کرج ادامه داد: فضای مجازی باید به‌درستی مدیریت شود چراکه با استفاده از این فضا شرایطی فراهم می‌شود که برخی به تخلفات مالی هم دست بزنند درحالی‌که اطلاعات این فضای مسموم و مدیریت بیشتر از این فضا در اختیار کشورهای دیگر است.

شورای عالی فضای مجازی مدیریت خود را بر فضای مجازی تقویت کند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی تأکید کرد: کشورهای مخالف ایران اسلامی بارها به‌صراحت اعلام کرده‌اند که سعی دارند نحوه زندگی در ایران را تغییر دهند و به آن صدمه بزنند این در حالی است که متأسفانه هیچ‌یک از مسئولان در پاسخ به این مسئله، اقدامی نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: خیانت و توطئه دشمن باید شناسایی شود درحالی‌که برخی از جریانات داخلی خود را به‌غفلت زده‌اند و از کنار این خطر به بهانه جریان آزاد اطلاعات عبور می‌کنند اما می‌دانیم که در کشورهای دیگر قوانین و مقررات در رابطه با فضای مجازی تعریف‌شده است و افراد آزاد نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: زمانی که امنیت یک کشور در فضای مجازی به خطر افتاد فضای مجازی در آن کشور مسدود شده و تعطیل می شود و ما هم باید برای از بین بردن آسیب‌های فضای مجازی اقدام کنیم و خود را به خوش‌خیالی نزنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی بیان کرد: بالا بردن آگاهی آحاد مردم در رابطه با فضای مجازی، بومی‌سازی فضای مجازی و افزایش نظارت و مدیریت در این فضا کارساز خواهد بود.

وی متذکر شد: لازم است شورای عالی فضای مجازی سیاست‌هایی را ابلاغ کند تا با کمک مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضایی، تخلفات و مشکلات موجود در فضای مجازی کشور به انجام برسد.

حرکت کند پیشرفت علم در کشور مورد نقد است

امام جمعه کرج در ادامه با بیان اینکه لزوم حرکت علمی در کشور اکنون بسیار مورد نیاز است گفت: این پیشرفت از نیازهای مهم دنیای اسلام نیز است و باید ترویج پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی افزود: در حال حاضر شاهد این هستیم که پیشرفت علمی در کشور با کندی پیش می‌رود و باید شرایطی فراهم شود که این پیشرفت چشم‌گیرتر شود چراکه از اساسی‌ترین امور جامعه امروز است و باید موردتوجه قرا گیرد.

وی همچنین گفت: طی نشستی که با استاندار البرز داشته‌ایم روند اقتصادی مثبتی در استان البرز حکم‌فرما شده  و بسیار از سری اقدامات مذکور خرسند هستیم.

در راستای تقویت فرهنگ کتاب‌خوانی وقف در گردش در مصلی کرج اجرا می‌شود

خطیب نماز جمعه کرج ادامه داد: لازم است با کتاب‌خوانی در سطح جامعه انس پیدا کنیم و به تعالی روح و دانایی برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی تأکید کرد: روزانه حداقل 20 دقیقه زمان را مطالعه اختصاص دهیم و در زمینه‌های موردعلاقه خود مطالعه کنیم تا به بهبود شرایط فرهنگی جامعه برسیم.

وی در پایان یادآور شد: وقف در گردش میان مصلی کرج اجرا می‌شود که طبق این مبحث افراد می‌توانند کتاب‌های خود را وقف این مجموعه کنند، تا آن کتاب‌ها مورداستفاده سایر نمازگزاران نیز قرار گیرد./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات