۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۵۵۱۶۸۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ترویج سبک زندگی اسلامی باید از مهدکودک‌ها شروع شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید سبک زندگی اسلامی را از مهدکودک شروع کنیم و بعد به دوره ابتدایی و سایر دوره‌ها تسری یابد؛ زیرا اگر می‌خواهیم دانشگاه ما درست شود باید از مهدکودک شروع کنیم.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع شماری از مسؤولان فرهنگی استان، اظهار کرد: متأسفانه بی‌مهری‌ها نسبت به نهادهای فرهنگی وجود دارد که این بی‌مهری یا ناشی از غفلت است یا بی‌بصیرتی.

وی با اشاره به فعالیت جمع کثیری از جوانان در نهادهای فرهنگی و نشاط فرهنگی موجود، اضافه کرد: متأسفانه در برخی جاها هنوز جوان را نپذیرفته و باور نکرده‌ایم که جوان می‌تواند فکر و خلاقیت داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: در آموزه‌های دینی برای جوانان و نوجوانان جایگاه زیبایی ترسیم شده و به زمینی تشبیه شده‌اند که آماده برای پذیرفتن هر نوع بذری هستند؛ ازاین‌رو باید بسیار مراقب و هوشیار باشیم.

وی افزود: درون جان نوجوان همانند زمین آماده‌ای است که مسؤولان و مربیان و مدرسان باید هنر درستی در بذر پاشیدن داشته باشند؛ والا در زمین آماده نسل جوان ما هیچ مشکلی نیست.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: ما در کشور نوجوانان و جوانان خوبی داریم و رهبر معظم انقلاب هم فرموده‌اند جوان‌های نسل امروز اگر از جوان‌های اول انقلاب بهتر نباشند عقب‌تر نیستند که این مدال افتخار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: اما فضای امروز فضای دیگری بوده و زمینه‌های رشد و بصیرت آموزی بیشتری فراهم شده است.

به گفته وی امروز ابزارهای ارتباطی امروز علم و آگاهی را بالا برده و جسارت علمی جوان‌ها را افزایش داده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه باید سبک زندگی اسلامی را از مهدکودک شروع کنیم و بعد به دوره ابتدایی و سایر دوره‌ها تسری یابد، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم دانشگاه ما درست شود باید از مهدکودک شروع کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: جنگ تمام‌عیار علیه فکر و فرهنگ و انقلاب ما در جریان است؛ ازاین‌رو افسران و فرماندهان جنگ نرم باید سربازان نظام را به‌گونه‌ای تربیت کنند که بتوانند در مقابل دشمنان ایستادگی کنند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات