۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۵۵۱۶۹۹
نماینده خبرگان رهبری:

شبکه های اجتماعی افکار جوان ایرانی را مشغول کرده است

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: شبکه های اجتماعی فعال در فضای مجازی فکر و ذکر جوانان ایرانی را مشغول خود کرده است.
پورمحمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در همایش تجلیل از ائمه جماعت مدارس شهرستان مراغه اظهار داشت: حضور تبلیغی و معنوی روحانیان در مدارس همواره با برکات ارزشمندی همراه بوده است.

وی با بیان این‌که تعداد مدارس دخترانه و پسرانه فعال در استان و شهرستان مراغه بسیار بیشتر از تعداد طلاب و روحانیان حوزوی استان است، خاطرنشان کرد: با کمبود مبلغ حوزوی در مدارس استان مواجه هستیم و همین مسأله موجب شده تا در برخی مدارس نماز جماعت از سوی دبیران و معلمان اقامه شود.

امام جمعه مراغه ارتقای سطح بصیرتی و معرفتی دانش‌آموزان را یکی از برکات حضور روحانیان در مدارس دانست و گفت: اگر به دنبال تربیت نسلی پویا، فرهیخته، معتقد و متدین هستیم، باید از دوران کودکی و نوجوانی بتوانیم ارزش های دینی و عقیدتی را در افکار دانش آموزان نهادینه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش حوزه های علمیه، مرجعیت شیعه و علمای دین در ایستادگی در برابر استعمار و استکبار اظهار داشت: در طول تاریخ، مراجع شیعه پناهگاه امت اسلامی و شیعیان بوده و همواره در برابر استعمار ایستاده اند.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که شبکه های اجتماعی فعال در فضای مجازی فکر و ذکر جوانان ایرانی را مشغول خود کرده است، افزود: دشمنان قسم خورده اسلام در فضاهای مجازی به دنبال شکستن قداست روحانیت و مرجعیت شیعه با ابزارهای رسانه ای و عوامل استکبار و مزدوران فریب خود هستند.

وی خواستار مدیریت فضای مجازی در کشور شد و گفت: دسترسی ساده، بی‌برنامه و بدون توجه به آموزش هایی چون سواد رسانه‌ای موجب شده تا کودکان نیز در معرض تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان قرار گیرند، در چنین شرایطی نباید بی تفاوت باشیم.

گفتنی است، در پایان این همایش که با حضور مسؤولان ستاد اقامه نماز استان نیز همراه بود، از ائمه جماعات فعال و موفق مدارس شهرستان مراغه با اهدای هدایایی، تجلیل به عمل آمد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات