۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۵۵۱۷۳۱
امام جمعه پلدختر:

دشمن در پی جداکردن نسل جوان از انقلاب است

امام جمعه پلدختر با اشاره به تلاش دشمن برای جداکردن نسل جوان از انقلاب، گفت: تقویت روحیه انقلابی و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت خنثی کننده توطئه های دشمنان است.
امام جمعه پلدختر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سا در خرم آباد، حجت‌الاسلام محمد سوری، امام جمعه پلدختر بعداز ظهر امروز در مراسم گرامی داشت روز شهرستان پلدختر که در فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، گفت: یک بهمن ‌‌ماه سال ۶۵ هواپیماهای رژیم بعث عراق شهر پلدختر را بمباران کردند و در این بمباران ۲۵ نفر از مردم این شهر شهید شدند، در این راستا این روز به نام روز پلدختر نام گذاری شده است.

وی شهدا را مشعل هدایت راه دانست و افزود: ادامه راه شهدا امری ضروری برای مقابله با توطئه های دشمنان در عرصه های مختلف است و استمرار یافتن این راه در گرو تبعیت مطلقه از ولایت فقیه است.

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه اندیشه، هدف و آرمان‌های شهید ارزشمند است و باید در جامعه تبیین شود، عنوان داشت: شهدا در راه حفاظت و حراست از کیان اسلام جان خود را فدای انقلاب کردند و امروز باید برای استمرار این نظام راه شهدا ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه بستر لازم برای نشر معارف دینی و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت بین مردم به ویژه نسل جوان فراهم است، تصریح کرد: با بهره مندی از فرصت ها باید در این راستا گام برداشت.

حجت الاسلام سوری با تأکید بر ضرورت عمل به وصیت نامه شهدا ادامه داد: مهم ترین وصیت شهدا دفاع از اسلام و نظام، رسیدگی به فقرا و نیازمندان، احیای فرهنگ‌ اصیل اسلامی، حفظ حجاب زنان، دشمن ‌شناسی است.

وی بر احیای فرهنگ اسلامی، دینی و ایرانی در جامعه تأکید کرد و گفت: احیای این فرهنگ در تحکیم بخشی به کانون خانواده ها، تربیت صحیح نسل جوان، کاهش آسیب های اجتماعی و مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان نقش آفرین است.

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کم تر از شهدات نیست، عنوان کرد: از مهم ترین راه های زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تبیین فرهنگ ایثار و شهادت به ویزه بین نسل جوان است.

حجت الاسلام سوری با اشاره به تلاش دشمن در عرصه های مختلف برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی و براندازی انقلاب یادآور شد: دشمن با نفوذ فرهنگی، تحریم های اقتصادی و راه اندازی و حمایت از فتنه ها همواره در تلاش است و اما تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و تقویت روحیه انقلابی جوانان خنثی کننده توطته های دشمنان است./9459/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات