۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۵۵۲۱۰۲
امام جمعه بابل:

شخصیت حضرت زینب برای آحاد جامعه به ویژه بانوان تبیین شود

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بر لزوم شناخت و تبیین شخصیت حضرت زینب(س) در جامعه تاکید کرد و گفت: بسیاری از افراد به ویژه بانوان در کنکاش و مطالعه شخصیت حضرت زینب(س) آنچنان مجذوب شخصیت برجسته آن حضرت شدند که سیر زندگی و رفتاری حضرت آن ها را تحت تاثیر عمیقی قرار داد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمع پرستاران شهرستان بابل با تبریک ولادت حضرت زینب کبری(س)، گفت: حضرت زینب(س) شخصیتی برجسته و بی نظیر در ابعاد مختلف در تاریخ بشریت است که نوع شخصیت ایشان الگوی برجسته ای در آحاد بشری شد.

وی افزود: سبک زندگی، رفتار، ایستادگی و مقاومت حضرت زینب(س) نشان دهنده یک عظمت است که سرسخت ترین و جنایت کارترین دشمنان را در مقابل خود به زانو در آورد.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با اشاره به نامگذاری روز پرستار به مناسبت میلاد حضرت زینب(س)، خاطرنشان کرد: انتخاب روز پرستار برترین و بهترین نوع انتخاب بود تا جامعه با شناخت حقیقی از ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س) به نقش پرستاران و اهمیت جایگاه آنان پی ببرد.

وی ادامه داد: پرستاری شغلی سخت و بسیار با اهمیت است که به صورت مستقیم با بیمار برای مراقبت درمانی و هم حفظ روحیه او برای ایستادگی و تحمل سختی بیماری، نقشی مهم و تاثیرگذار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بر لزوم قدردانی جامعه از نقش و اهمیت جایگاه پرستاری، تاکید کرد: در سبک زندگی اسلامی توصیه های ویژه و برجسته ای در خصوص خدمت رسانی به بیماران و انسان های رنجور شده است و این شغل در حقیقت یک عبادت معنوی و دینی بزرگ محسوب می شود.

وی صبر و حوصله بالا را از ویژگی های برجسته و خاص پرستاران بیان و تصریح کرد: بیماران در کنار تحمل بیماری و مشکلات درمانی، نیازمند آرامش روحی و مراقب ویژه هستند و در این بین نقش پرستاران برای تسکین روحی آن ها بی بدیل است.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل شرط عبادت برای شغل پرستاری را اخلاص در عمل و خدامحوری دانست و گفت: اگر انسانی خداوند را ناظر بر رفتار و عمل خود ببیند، سعی بر کسب رضای الهی دارد و مصائب و مشکلات نزد او حقیر و کوچک می شود.

وی پرستاری را شغلی با حضور حداکثری بانوان در این رشته بیان کرد و ادامه داد: بانوان بر اساس ویژگی هایی شخصیتی و سرشت خود سرشار از عاطفه، مهر و محبت هستند و این در بین مراقبت دلسوزانه از بیماران نقشی مهم را ایفا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این مطلب که بانوان پرستار به جلوه های شخصیتی حضرت زینب(س) توجه ویژه ای کنند، اظهار داشت: بانوان بر اساس داده های الهی نه تنها چیز کمتری از مردان ندارند، بلکه قابلیت دست یابی به مقام و جایگاهی را دارند که بسیاری از مردان بزرگ هم به آن دست پیدان نکرده اند.

وی بر لزوم شناخت و تبیین شخصیت حضرت زینب(س) در جامعه تاکید کرد و افزود: در تاریخ بسیاری از افراد در کنکاش و مطالعه شخصیت حضرت زینب(س) آنچنان مجذوب شخصیت برجسته آن حضرت شدند که سیر زندگی و رفتاری حضرت آن ها را تحت تاثیر عمیقی قرار داد.

استاد اخلاق حوزه علمیه با تأکید بر تربیت صحیح دختران جامعه از سوی مادران، گفت: امروز دشمنان اسلام با هجمه های فرهنگی و رسانه های جذاب امروزی، سعی دارند تا الگوهای خود را برای نوجوانان و جوانان ما معرفی کنند و ما را از شناخت و معرفی الگوهای برجسته ای مانند حضرت زینب(س) غافل کنند./1313/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات