۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۵۵۲۱۰۳
حجت الاسلام پرورش:

عظمت حضرت زینب در کلام و اقدامات ایشان پس از عاشورا مشخص است

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی گفت: عظمت شخصیت حضرت زینب(س) مورد اتفاق شیعه و سنی است، بزرگی ایشان زمانی که به عبیدالله بن زیاد می گوید در کربلا چیزی جز زیبایی ندیدم، مشخص می شود.
حجت الاسلام پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسن پرورش، رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، عصر امروز در مراسم جشن میلاد حضرت زینب (س) در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، عملی شدن فضائل حضرت زینب (س) در جامعه امروز را راه حل بسیاری از مشکلات قلمداد کرد و گفت: بزرگان علم روانشناسی نوع شخصیت هر فرد را وابسته به سه عامل مهم وراثت، تربیت و محیط می دانند.

حضرت زینب تربیت یافته در خانه وحی است

وی در ادامه افزود: اگر این سه عامل مهم را در زندگی حضرت زینب (س) مورد بررسی قرار دهیم می توانیم به بخشی از عظمت این بانوی بزرگ پی ببریم چرا که ایشان از نظر عامل وراثت، دارای جد بزرگواری همچون رسول خدا (ص)، دارای پدری  همچون حضرت علی (ع) و دارای مادری همانند حضرت فاطمه (س) است که زبان از بیان فضائل و عظمت  آنها عاجز و قاصر است.

حجت الاسلام پرورش با اشاره به اهمیت محیط زندگی شخص در تربیت او، اظهار کرد: از لحاظ عامل محیط نیز این بانوی بزرگ در خانه وحی، تربیت شده است خانه ای که بیش از 18 آیه از سوره مبارکه انسان در تمجید اهل آن نازل شده است و جبرئیل امین بارها و بارها در آن خانه جهت نزول وحی حضور یافته است، خانه ای که پیامبر اکرم (ص) حدود چند ماه، هر روز صبح با جمله «السلام علیکم یا اهل بیت النبوه» بر اهل آن سلام داده است.

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، در ادامه با بیان اینکه شخصیت حضرت زینب (س) شخصیتی قابل احترام برای شیعه و سایر مذاهب اسلامی است، خاطرنشان: یکی از اندیشمندان مصری که اهل سنت است کتابی با عنوان «سیدة الزینب» تألیف کرده و در آن حضرت زینب(س) را یگانه بانو و  قهرمان عرصه کربلا معرفی نموده است که بدون او، قیام عاشورا هرگز به نتیجه نمی رسید.

پاسخ حضرت زینب به عبیدالله بن زیاد نشان دهنده عظمت ایشان است

وی در بیان عظمت شخصیت حضرت زینب(س) افزود: نقل شده است در جریان قیام عاشورا، حضرت امام حسین(ع) که در یکی از خیمه ها مشغول قرائت قرآن بوده اند با ورود حضرت زینب(س)، قرآن را بسته و به احترام این بانوی بزرگ برخواسته اند که این رفتار حضرت سیدالشهدا(ع) نشان از شخصیت عظیم این بانوست.

حجت الاسلام پرورش در ادامه  با اشاره به اینکه تمام رفتار و گفتار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) آینه تمام نمای قرآن کریم است، تصریح کرد: جلوه ای از عظمت حضرت زینب(س)  را می توان در پاسخ ایشان  به سوال عبیدالله بن زیاد مبنی بر اینکه «دیدی خدا با دشمنانش چه کرد؟» مشاهده کرد، ایشان در پاسخ به این سوال می فرمایند: «جز زیبایی چیزی ندیدم».

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، در توضیح این پاسخ معنا دار حضرت زینب(س) گفت: در بررسی کلمه زیبایی و ابعاد آن می توان چند نوع زیبایی را متصور شد. نوع اول زیبایی را مربوط به زیبایی های ظاهری دنیا است، خداوند متعال از این نوع زیبایی در آیه 32 سوره مبارکه اعراف یاد کرده است.

وی دومین نوع از زیبایی را مربوط به زیبایی های آزمایشی دانست و اظهار کرد: مال دنیا و فرزندان جزء این دسته از زیبایی ها می‌باشند که خداوند به واسطه آنها، انسان های مومن را مورد امتحان قرار می دهد. سومین نوع زیبایی نیز مربوط به زیبایی های کیفری است، این نوع از زیبایی ها در واقع امور ناپسندی هستند که زیبایی ظاهری آنها مربوط به زاویه دید انسان هاست که شیطان در زیبا جلوه دادن این امور ناپسند ایفای نقش می کند.

حجت الاسلام پرورش چهارمین نوع زیبایی را زیبایی معنوی قلمداد کرد و افزود: این نوع از زیبایی که منظور حضرت زینب(س) به معنای واقعی کلمه زیبایی دلالت دارد، زیبایی واقعی که مد نظر این بانوی بزرگ است «رضایت خداوند متعال» است که با ثروت تمام جهان و هر چه در آسمان و زمین است  هم قابل معامله نیست، زیبایی نهایت مقام رضای بنده در مقابل اراده پروردگار خویش است آنجا که حجت خدا در گودال قتله گاه زبان به شکوه باز نکرد و با عبارت زیبای «الهی رضا برضائک و تسلیما لامرک» این جهان فانی را  ترک گفته و با مدال و افتخار شهادت به پدر و مادر شهید خویش پیوست./1304/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات