۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۵۵۲۲۷۲

چند خبر از جامعه الزهرا

برگزاری جلسه دفاعیه پایان‌نامه «بررسی فصول اذان و اقامه از منظر فقه اهل بیت و مذاهب اربعه»، فراخوان شرکت در مسابقه کتابخوانی «خاک‌های نرم کوشک» در ایام دهه فجر، اعلام اسامی برگزیدگان مرحله هفتم تا دهم دوره حدیث‌خوانی «اصول کافی»، انتصاب سردبیر جدید فصلنامه علمی تخصصی «نامه جامعه» از سوی معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) و آغاز ثبت نام دوره‌های مهارت‌افزایی مبلغان و دانش‌آموختگان جامعه‌الزهرا(س) از مهم ترین اخبار جامعه الزهرا(س) است.
جامعه الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه دفاع از پایان نامه سطح ۳ رشته «فقه و اصول» با موضوع «بررسی فصول اذان و اقامه از منظر فقه اهل بیت و مذاهب اربعه» توسط سرکار خانم «افسانه سوری» برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ «غلامحسن حیدری» به عنوان استاد راهنمای این پایان‌نامه است، همچنین حجت‌الاسلام‌ «غلامرضا ابراهیمی» داوری این جلسه را به عهده دارد.

این جلسه روز  پنجشنبه، ۵ بهمن‌ماه ساعت ۹:۳۰ صبح در سالن دفاعیه واقع در طبقه سوم ساختمان شهید قدوسی(ره) برگزار می‌شود.

فراخوان شرکت در مسابقه کتابخوانی «خاک‌های نرم کوشک» در ایام دهه فجر

حجت الاسلام«حسین تهرانی» با اعلام این خبر عنوان کرد: مسابقه کتابخوانی «خاک‌های نرم کوشک» ویژه بانوان طلبه حضوری، غیرحضوری، مجازی و بین‌الملل جامعه‌الزهرا(س) از سوی اداره کل امور فرهنگی این مؤسسه علمی آموزشی به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(س) اظهار داشت: «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت»، «بررسی شخصیت سردار شهید عبدالحسین برونسی»، «آشنایی با ارتباط معنوی سرداران بزرگ دفاع مقدس با اهل بیت(ع)» و «آشنایی با شاگردان شهید انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس» از جمله اهداف برگزار این مسابقه است.

حجت الاسلام تهرانی از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه را «بیان رشادت‌ها و دلیرمردی‌های سرداران بزرگ ۸ سال دفاع مقدس»، «ایجاد گفتمان در سایه‌سار ایثار و شهادت» و «ایجاد تعامل و ارتباط منسجم بانوان طلبه با مجموعه جامعه‌الزهرا(س)» برشمرد.

وی تصریح کرد: علاقه مندان می‌توانند این کتاب را با تخفیف ویژه از طریق مسئولان تربیتی مدارس و یا اداره کل امور فرهنگی تهیه کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(س) یادآور شد: این مسابقه از روز شنبه، ۱۴ بهمن ماه تا روز دوشنبه، ۱۶ بهمن ماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به سامانه دانش‌پژوهان، بخش آزمون در این مسابقه شرکت کنند.

راه‌های ارتباطی ما با شما جهت ارائه انتقادات، پیشنهادات، و کسب اطلاعات بیشتر از طریق تماس با شماره ۳۲۱۱۲۴۳۹ و ۳۲۱۱۲۴۲۶ امکان پذیر می‌باشد.

اسامی برگزیدگان مرحله هفتم تا دهم دوره حدیث‌خوانی «اصول کافی» اعلام شد

طیبه سادات طباطبایی ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب کبری(س)، با اعلام این خبر گفت: سلسله‌مسابقات غیرحضوری حدیث خوانی «اصول کافی» به همت اداره قرآن و حدیث به صورت غیرحضوری و با هدف معرفت‌افزایی و انس طلاب با منابع معتبر حدیثی از تیرماه ۹۵ تا دی ماه ۹۶ در ۱۲ مرحله  اجرا شد.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س) افزود: این مسابقات با استقبال بسیاری از طلاب حضوری، غیرحضوری و طلاب حوزه‌های علمیه اصفهان و کاشان روبرو شد.

طباطبایی عنوان کرد: در مرحله اول تا ششم به تعدادی از برگزیدگان که بالاترین امتیاز را کسب کردند، هدایایی تقدیم شد، برگزیدگان مرحله هفتم تا  دهم این دوره غیرحضوری نیز می‌توانند جهت دریافت هدایای خود تا ۱۰ بهمن ماه به سرای ثقلین مراجعه کرده یا با شماره ۳۲۱۱۲۳۵۵  تماس بگیرند.

سردبیر جدید فصلنامه علمی تخصصی «نامه جامعه» از سوی معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) منصوب شد.

فریده پیشوایی از سوی معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) به عنوان سردبیر جدید فصلنامه علمی تخصصی «نامه جامعه» منصوب شد.

در این مراسم که کارکنان این مجموعه حضور داشتند، سرکار خانم «ریحانه حقانی» طی حکمی سرکار خانم «فریده پیشوایی» را به مدت دو سال به سمت سردبیری فصلنامه علمی تخصصی نامه جامعه منصوب کرد.

همچنین معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) از تلاش‌های ارزنده سرکار خانم «زینب طیبی»، سردبیر پیشین این فصلنامه قدردانی کرد.

«فریده پیشوایی» دانش پژوه ترم آخر سطح ۴ حوزه (دکتري) در گرايش تفسير تطبيقي است که از سال ۱۳۷۹ تا سال ۱۳۹۵ در مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما مشغول به فعالیت  بوده است.

ارزيابی واحد نقد و ارزيابي برنامه هاي رسانه ملي، سردبيری گاهنامه ارمغان، سردبيری ماهنامه گلبرگ جوان و سردبيری فصلنامه تخصصي مطالعات جوان و رسانه از جمله فعالیت های وی در این مدت است.

 پیشوایی در حوزه پژوهش و نویسندگی آثاری را به چاپ رسانده، از جمله کتاب های «حجاب و عفاف درسيما، آسيب‌ها و راهکارها»، «غرب از رویا تا واقعیت»، «کتاب راهنما؛ ويژه سال توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني» و «صداقت در رسانه ملی» را تألیف کرده است، همچنین ده‌ها مقاله از ایشان به چاپ رسیده است.

وی همچنین به عنوان استاد راهنما و مشاور طلاب سطح دو و سه و از اساتید جامعه‌الزهرا(س) و دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم است.

کسب رتبه پژوهشگر برتر مرکز پژوهش‌هاي اسلامي صدا و سيما، کسب رتبه پايان‌نامه برتر در جشنواره بانو امين ۱۳۸۹پايان‌نامه سطح ۳، کسب رتبه مقاله منتخب در همايش تجليل از پژوهشگران بسيجي و کسب تنديس فصلنامه برگزيده از جشنواره بين‌المللي زنان مسلمان از مجموع ۵۰ نشريه خارجي از كشورهاي مختلف و ۶۰ نشريه داخلي از جمله رتبه‌هایی است که در طول فعالیت‌های خود داشته است.

گفتنی است؛ فصلنامه معارف اسلامی نامه جامعه یکی از نشریات علمی تخصصی جامعه‌الزهرا(س) است که تا کنون ۱۲۱ شماره آن به چاپ رسیده است و شماره ۱۲۲ آن در حال چاپ است.

آغاز ثبت نام دوره‌های مهارت‌افزایی مبلغان و دانش‌آموختگان جامعه‌الزهرا(س)

حجت الاسلام «حسین تهرانی» با اعلام این خبر  عنوان کرد: در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری، ۱۰ دوره مهارت‌افزایی ویژه بانوان طلبه از سوی اداره امور مبلغان و دانش‌آموختگان جامعه‌الزهرا(س) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(س) اظهار داشت: دوره‌های آموزشی«مهارت‌های سخنوری دینی»، «آشنایی با تفسیر آیات کاربردی در تبلیغ»، «جریان شناسی شبهات دینی»، «مقتل شناسی»، «آشنایی با فضای مجازی»، «روش تدریس قرآن»، «آشنایی با اصول مداحی»، «فقه عروه الوثقی»، «جامعه شناسی و تبلیغ» «روش بیان احکام۱» از جمله برنامه‌های آموزشی این ترم تحصیلی است.

حجت الاسلام تهرانی، مهلت ثبت نام در این دوره‌های آموزشی را تا ۷ بهمن ماه عنوان کرد و گفت: علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند از ساعت ۷ تا ۱۴ با شماره تلفن ۳۲۱۱۲۴۳۱ تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه مهد کودک آماده پذیرش فرزندان ثبت نام کنندگان است، یادآور شد: همه دوره‌های آموزشی ارائه شده در این ترم تحصیلی تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام می رسد.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(س) یادآور شد: در این دوره‌های مهارت‌افزایی، اساتیدی چون حجج اسلام و المسلمین اسماعیلی، واضحی، چراغی، سیستانی و همچنین استاد ضابط، منظری، استاد فیروزی و هاشم آبادی حضور دارند.

علاقه مندان به شرکت در دوره‌های آموزشی جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به فایل ضمیمه مراجعه کنند./968/پ۲۰۴/ج

ارسال نظرات