۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۲۲۷۷
حجت الاسلام قرائتی:

لذتی که به دیگران صدمه نزند حلال است

مدیر موسسه مسجد در گفتمان دینی با موضوع "جوان انقلابی" گفت: لذت و کامروایی که به دیگران صدمه نزند حلال است و باید مداوم و همیشگی باشد.
قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام تقی قرائتی مدیر موسسه مسجد بعد از ظهر امروز در گفتمان دینی با موضوع جوان انقلابی در هنرستان پسرانه سوپرپایپ قشم گفت: موفقیت در کار دنیوی، تامین معیشت، کسب مدارج علمی و مسائل اقتصادی نیازمند برنامه ریزی و انتخاب صحیح است.

وی در ادامه افزود: هرانسانی مسلمان باشد یا کافر، همچون دیگر موجودات به دنبال لذت بردن و کامروایی است، انسان با انجام دادن اعمالی همچون خوردن و خوابیدن، دیدن و شنیدن، لذت می برد.

مدیر موسسه مسجد تصریح کرد: هیچ کس هیچ کاری را انجام نمی دهد مگر لذت و شیرینی در آن باشد، حتی آنانی که از روی ترس کاری را انجام می دهند از انجام آن لذت می بردند.

حجت الاسلام قرائتی بیان کرد: دین مبین اسلام فرموده است که همه لذت ها حلال است، به عبارتی هر گونه لذت و شیرینی و بهره وری حلال است و هرگونه زشتی و پلیدی حرام است، حال سؤال اینجاست که چرا برخی از گناهان حرام است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت: لذت و شیرینی و کامروایی جزء شرط عقلی دارد و وقتی در چیزی لذت باشد به دیگران صدمه نمی زند.

وی گفت: لذتی مناسب است که برای همه مردم شیرینی و لذت داشته باشد، لذتی، لذت واقعی است که زمان آن موقتی و کوتاه نباشد، شیرینی و کامراویی باید مدوام و همیشگی باشد.

مدیر موسسه مسجد تاکید کرد: اگر می خواهید در مراحل مختلف زندگی موفق و موید باشید باید لذت های کوتاه مدت را درنظر نگیرید بلکه به دنبال لذت و کامروایی های طولانی مدت باشید.

حجت الاسلام قرائتی در پایان گفت: به دنبال شغلی باشید که بتوانید از درآمدش برای آینده پس انداز کنید، شاید شغل سختی باشد اما همین که آینده شما را تامین می کند حائز اهمیت است./۸۵۱/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات