۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۵۵۲۳۰۰
رییس سازمان اوقاف:

برای ترویج وقف باید سراغ نخبگان برویم

حجت الاسلام والمسلمین محمدی خواستار بهره گیری از ظرفیت نخبگان به منظور ترویج سنت حسنه وقف در جامعه شد.
دیدار رئیس سازمان اوقاف با مراجع تقلید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه عصر امروز در جمع معاون های فرهنگی و اجتماعی و کارشناس مسؤول های ادارات کل اوقاف و امور خیریه سراسر کشور که در سالن همایش های امام زاده سیدعلی قم برگزار شد، اظهار داشت: در این اواخر سال باید نقاط ضعف و قوت را بررسی کنیم تا در سال آینده نقاط ضعف را در اولویت برطرف کردن قرار بدهیم و نقاط قوت را ببینیم و امیدوار شویم.

وی ادامه داد: باید برای سال آینده برای یک کار فوق العاده، بسیجی و انقلابی در سطح کشور به ویژه در سطح بقاع متبرکه و امام زادگان آماده شوید و نسبت به فعالیت هایی که مردم علاقه مند هستند از جمله نماز جماعت توجه بیشتری داشته باشید.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که برخی از امام زادگان جمعیت زیادی را در طول روز به خود می بینند، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیداری که از امام زادگان در تهران داشتند یکی از سؤالات ایشان این بود، آیا در این امام زاده نماز جماعت برگزار می شود یا خیر؟ و در نظر سنجی ها نیز مردم نسبت به این موضوع انتظار زیادی دارند.

وی عنوان کرد: امام جماعت با اولویت طلبه بودن و ملبس بودن فرد و با شرایط مناسب شناسایی شود؛ نکته دوم هم بحث خیمه های معرفت است که به صورت واقعی و اساسی نسبت به معارف اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) پرداخته شود و معرفت را در مردم زیاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان این که در کار فرهنگی برنامه ریزی زیادی لازم است، عنوان کرد: اگر کار غلطی در این بین صورت بگیرد شاید اصل فعالیت فرهنگی زیر سؤال ببرد و دشمنان هم برای خنثی کردن این آثار و برکات ساکت نمی نشینند و مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مورد استقبال مردم بیان احکام شرعی مبتلا به است و این را باید به عنوان امر واجب برای خودمان بدانیم چراکه یاد گیری و تعلم احکام شرعی برای هر انسانی ضروری است و شاید اهمیت این مسأله از برگزاری نماز جماعت و خیمه های معرفت کمتر نباشد.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: یکی دیگر از اولویت های سال 97 تعلیم و تربیت، آموزش و راهنمایی مجموعه عوامل انسانی امام زادگان است؛ یعنی در کنار خدمت رسانی به مردم باید توجه ویژه ای به خدام و همکاران خود در امام زادگان که میزبان مردم هستند نیز داشته باشید، چراکه اگر میزبان نسبت به وظایف و تکالیف خود آشنایی نداشته باشد، شاید آداب عمل به وظیفه خود را نداند.

وی با بیان این که بیش از 50 هزار نفر در کشور به عنوان خدام و هیأت امنا در امام زادگان مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: ساماندهی این تعداد کثیر یکی از وظایف معاونت های فرهنگی است که از جمله کارهای مهم یادآوری وظایف مهمان داری و تعلیم احکام شرعی به آنها به صورت تعریف شده و با نظم منطقی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ابراز داشت: با ساماندهی زائران امام زادگان می توانیم فرهنگ سازی کنیم و برای صدور انقلاب اسلامی خود نیز گام برداریم، چرا که بنده سراغ دارم برخی از امام زادگان در طول سال پنج میلیون زائر ایرانی و غیر ایرانی دارد که این امر ظرفیت بسیار بزرگی است.

وی با اشاره به طرح آرامش بهاری یادآور شد: در ایام عید نوروز تقریبا یک بار کشور به لحاظ سفر جابه جا می شود و به همین دلیل این برنامه در کل کشور دیده می شود که اگر به خوبی در همه جنبه ها اجرا شود، می توانیم قدم های بلندی در راه انتقال معارف اهل بیت(ع) داشته باشیم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف به ویژه وقف دسته جمعی را امری لازم و ضروری دانست و یادآور شد: این مسأله البته هنوز به طور کامل اجرا نشده و به همین جهت معاونت فرهنگی سازمان باید یکی از اولویت های اصلی خود را همین مسأله بداند.

وی در پایان تصریح کرد: برای مسأله تبلیغ وقف نیز باید سراغ نخبگان برویم، یعنی بتوانیم فرهنگ وقف را در بین نخبگان مطرح کرده و آنها را با این مسأله آشنایی کنیم چون او خود می تواند عامه مردم را مدیریت کرده و جهت دهی کند./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات