۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۵۲۳۷۸

برگزیدگان نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه معرفی شدند+اسامی

نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه با معرفی ۷ اثر برگزیده و ۱۸ اثر شایسته تقدیر در بخش های مختلف به کار خود پایان داد.
همایش کتاب سال حوزه همایش کتاب سال حوزه همایش کتاب سال حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه پیش از ظهر امروز در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

در ابتدای این همایش آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اهمیت حفظ میراث علمی و پژوهشی حوزه های علمیه تشیع خاطرنشان کرد: اگر تاریخ حوزه های علمیه شیعه را در بیش از هزار سال ورق بزنیم، برگ برگ آن افتخارآفرین و مایه مباهات است.

وی افزود: این سابقه افتخار آفرین باید امروز از سوی اساتید، پژوهشگران و طلاب صیانت شده و عمق یابد و با نیازهای امروز جامعه انطباق پیدا کند.

در ادامه حجت الاسلام ابوالقاسم مقیمی دبیر نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه به ارائه گزارشی پیرامون فعالیت های دبیرخانه این همایش پرداخت و گفت: بیش از هزار کتاب و پایان نامه از سوی حوزویان داخل و خارج از کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد که 965 اثر آن شرایط لازم برای ورود به بخش داوری را داشتند.

وی افزود: 147 نویسنده حوزوی از کشورهای مختلف آثار خود را به این همایش ارسال کردند و به طور کلی 809 اثر به زبان فارسی، 142 اثر به زبان عربی و 18 اثر به سایر زبان ها به دبیرخانه همایش ارسال شد که در نهایت با داوری 322 تن از اساتید حوزه علمیه، اثرات برتر معرفی شدند.

در ادامه این همایش حضرت آیت الله سبحانی به عنوان سخنران ویژه به ایراد سخنرانی پرداخت و تصریح کرد: بشر در طول تاریخ دارای 17 تمدن بوده است که قلم وظیفه انتقال این تمدن ها را برعهده داشته است.

وی ادامه داد: باید توجه شود که آثار علمی، کتاب و پایان نامه های حوزوی بتوانند مشکلی از جامعه حل کرده و یا گرهی از زندگی بگشایند و نظام اسلامی و اسلام را برپا نگه دارند.

برگزیدگان کتاب سال حوزه

در بخش پایانی این همایش از 7 اثر برگزیده و 18 اثر شایسته تقدیر در بخش های مختلف تجلیل به عمل آمد.

حجت الاسلام علی عابدی شاهرودی از گروه اخلاق و عرفان، سید مهدی آل مجد شیرازی از عراق در بخش بین الملل گروه تصحیح و تحقیق، حجت الاسلام احمدرضا یزدانی مقدم از گروه حقوق و علوم سیاسی، محمدجلیل عباس الحسناوی از بخش بین الملل گروه ادبیات و هنر، منصور داداش نژاد از گروه کتب مرجع و حجت الاسلام محمد محمودی و عبدالستار الحسنی از عراق در بخش تصحیح و تحقیق به عنوان برگزیدگان نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه شناخته شدند.

در بخش افراد شایسته تقدیر نیز حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه و حجت الاسلام سعید هلالیان از گروه اخلاق و عرفان، آیت الله ابوالقاسم علیدوست از گروه فقه و اصول، حجت الاسلام عبدالله غلامی و حجت الاسلام علی فضلی از گروه اخلاق و عرفان، حجت الاسلام مهدی مردانی از گروه حدیث، درایه و رجال، حجت الاسلام حسین تاج آبادی از گروه ترجمه، احمد علی مجید الحلی و سید علاء الموسوی در بخش بین الملل گروه تصحیح و تحقیق، حجت الاسلام حسین حسینیان مقدم از گروه تاریخ، سیره و تراجم، نیره قوی از گروه حقوق و علوم سیاسی، حجت الاسلام اسماعیل چراغی، حجت الاسلام امیرمحسن عرفان و حلیمه اخلاقی از گروه علوم اجتماعی، حجت الاسلام عبدالله محمدی از گروه فلسفه و حسین متقی و علی عبدالحسین الصفار از گروه کتب مرجع برگزیده بخش کتاب و پایان نامه این همایش شدند.

همچنین در بخش مقالات، حجت الاسلام علی اکبر بابایی و آیت الله ابوالقاسم علیدوست به عنوان افراد برتر معرفی شدند و حجج اسلام سعید ضیایی فر، رضا ملایی، سید سجاد ایزدهی و قاسم ترخان شایسته تقدیر شناخته شدند.

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، عتبه مقدسه عباسیه و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نیز به عنوان مراکز پژوهشی برتر شناخته شدند.

گفتنی است در پایان این همایش از کتاب نیازسنجی پژوهشی علوم و معارف حدیث رونمایی شد./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات