۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۵۲۳۸۱
مدیر موسسه مسجد:

مسجد محل پرورش است

مدیر موسسه مسجد با تاکید بر حضور پررنگ زنان در مساجد به عنوان مربیان جامعه، گفت: مسجد از مراکز آتش به اختیار است و کار فرهنگی در مساجد به معنا و ثمرات واقعی خود دست خواهد یافت.
قشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام تقی قرائتی مدیر موسسه مسجد امروز در کارگاه آموزشی مدیریت مسجد که با حضور هیأت امناء مساجد، مسؤولان کانون های فرهنگی و مسؤولان پایگاه های بسیج مساجد در سالن همایش های فرمانداری شهرستان قشم برگزار شد گفت: مساجد از مراکز آتش به اختیار است و کار فرهنگی در مساجد به معنا و ثمرات واقعی خود دست خواهد یافت.

وی در ادامه افزود: پیامبران الهی با آن جایگاه والایشان، خادم مسجد بوده و اهل مسجد همواره برای دفاع از اسلام ناب در صحنه حاضرند.

مدیر موسسه مسجد، موذن، روحانی، سقا، کفاش، بنا و مسؤول تاسیسات را از جمله خادمان مساجد برشمرد و تصریح کرد: تا پیش از میلاد حضرت مریم(س) خادمی مسجد ویژه مردان بوده و پس از تولد آن حضرت(س) زن ها نیز به این توفیق نائل آمدند.

حجت الاسلام قرائتی تاکید کرد: خادم واقعی کسی است که خود را از تمام وابستگی های دنیوی برای خدمت به مسجد رها کند.

وی اضافه کرد: مساجد تعطیلی ندارند و نباید درب آن ها بسته شود، شایسته است که هرچه داریم به ویژه عمر و جوانی را خرج خدمت به مسجد کنیم.

مدیر موسسه مسجد، خدمت به مسجد از منظر تمامی ادیان و مذاهب را برتر از هر پست و مقامی برشمرد و گفت: مساجد همگانی اند و نباید تقسیم بندی و یا به گروه خاصی محدود شوند، مساجد مهمانخانه خدا و ارکان آن مهماندار هستند.

حجت الاسلام قرائتی همچنین تاکید داشت: در صورت فراهم آوردن بستری مناسب، تمامی افراد و اقشار مجذوب مسجد خواهند شد.

وی در پایان تاکید کرد: مسجد محل پرورش است و باید حضور زنان به عنوان مربیان جامعه در آن پررنگ تر شود./851/پ203/ب1

ارسال نظرات