۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۵۵۲۴۳۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

آموزش فرهنگ اسلام در کنار بازی‌های کودکانه رویکرد مهدکودک‌ها باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: آموزش آداب و فرهنگ اسلام و قرآن در کنار بازی‌های کودکانه رویکرد مهد آدینه است که این رویکرد باید نماد و الگویی برای مهدهای دیگر باشد.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جشن نماز مهد آدینه، اظهار کرد: باید رویکرد مهد آدینه مصلا، نماد و الگویی برای مهدهای دیگر باشد.

وی تصریح کرد: ضروری است به سمت و سویی حرکت کنیم که نونهالان از ابتدا با نماز، قرائت قرآن، اخلاق و ادب آشنا شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در کنار مصلای نماز جمعه مهد و پیش‌دبستانی آدینه دایر شده تا نمازگزاران جمعه با فراغ خاطر بتوانند در نماز جمعه شرکت کنند و نونهالان هم در فاصله‌ای که خانواده‌ها در نماز جمعه شرکت می‌کنند با مفاهیم دینی آشنا شوند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: فرهنگ‌سازی کنیم تا مهدها و پیش‌دبستانی‌های ما به سمت تعلیم مفاهیم دینی حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: گوش زد کردن زمان اقامه نماز از سوی نونهالان آموزش‌دیده در مهد آدینه، افتخاری برای والدین است و این فرهنگ زیبایی است که نونهالان این مهد، فضای خانواده‌ها را فضایی الهی و خداپسندانه کرده‌اند؛ به همین دلیل باید این فرهنگ به دیگر مهدها و نوآموزان تزریق شود تا آنها هم متخلق به اخلاق قرآنی و عاملان به فرهنگ اسلام باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: باید دغدغه مسؤولان فرهنگی راهنمایی نونهالان به سمت مسیر باصفایی باشد که دین اسلام خواسته است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: آموزش آداب و فرهنگ اسلام و قرآن در کنار بازی‌های کودکانه رویکرد مهد آدینه است.

وی ادامه داد: نوآموزان نوگلان باصفایی هستند که با همت باغبان‌ها بارور می‌شوند؛ ازاین‌رو باید برای تعیین خط و مشی کودکان از دوران مهد و پیش‌دبستانی‌ها آغاز کرد.

گفتنی است در مراسم جشن نماز مهد آدینه مصلای امام خمینی (ره) بجنورد، به نونهالان پسر عبا و به دختران چادر هدیه شد و در پایان مراسم، نونهالان به اقامه نماز جماعت پرداختند./9314/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات