۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۵۵۲۴۵۳
آیت الله سبحانی:

وجود "ربا در بانک ها" جامعه را گرفتار کرده است

حضرت ‌آیت الله سبحانی با اشاره به مشکلات بانک ها برای جامعه،گفت: این همه ربا که به نام عقد شرعی در بانک ها وجود دارد مردم را گرفتار می کند، وقتی ربا در جامعه زیاد شد فرد پاک هم دچار مشکل می شود.
آیت الله سبحانی دیدار رضا اردکانیان وزیر نیرو با حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امشب در دیدار رضا اردکانی وزیر نیرو با اشاره به مشکلات کم آبی و خشکسالی کشور، هدر رفت بسیار آب ها را مورد توجه قرار دارد و بر اجرای طرح آبیاری قطره ای در کشاورزی تأکید کرد.

وی با اشاره به آیات از قرآن کریم افزود: قرآن می فرماید بین پاکی جامعه و بارش آسمان رابطه وجود دارد و می فرماید پاک باشید تا ابرها مرتب کار کنند و بارش وجود داشته باشد.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که اگر جامعه ناپاک باشد قطعا دچار خشکی می شود، اظهار داشت: این مسائل را با مسائل حسی و آزمایشگاهی نمی توان مورد بررسی و سنجش قرار داد چرا که عالم وحی فوق مسائل زمینی است.

وی افزود: افزون بر فرهنگ سازی برای استفاده از انرژی ها و لزوم پرهیز از اسراف، باید جامعه را به تقوا دعوت کرد و پاکی را از آنان در خواست کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به مشکلاتی که بانک ها برای جامعه ایجاد کرده ند، ابراز داشت: این همه ربا که به نام عقد شرعی در بانک ها وجود دارد مردم را گرفتار می کند، وقتی ربا در جامعه زیاد شد فرد پاک هم دچار مشکل می شود.

وی آموزش و آگاهی دادن درباره مصرف درست انرژی را ضروری دانست و عنوان کرد: باید مصرف آب و برق را به مردم آموزش دهند تا دچار اسراف نشوند، مسؤولان باید فرهنگ سازی های لازم را انجام دهند تا در آینده مشکل ایجاد نشود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اگر پاکی در جامعه ایجاد شود رحمت الهی قطعی است، از این رو رسانه ها و افراد باید جامعه را به پاکی و درستی دعوت کنند./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات