۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۵۲۴۵۶
وزیر نیرو:

صرفه جویی و مصرف صحیح اولویت جامعه در شرایط خشکسالی است

وزیر نیرو گفت: در ۴ ماه گذشته میزان بارندگی ها تقریبا ۳۰ درصد از سال قبل کمتر بوده و شاید تا پایان سال وضع بهتر خواهد شد اما از سال قبل بارش ها کمتر بوده است، این بدان معنا است که صرفه جویی و مصرف صحیح اولویت بیشتری در همه بخش های مصرف خواهد داشت.
دیدار رضا اردکانیان وزیر نیرو با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رضا اردکانی وزیر نیرو امروز در دیدار مراجع تقلید و علما با اشاره به مشکلات کم آبی و خشکسالی کشور گفت: امسال بیش از سال های قبل کشور سال خشکی داشته است.

وی افزود: در 4 ماه گذشته میزان بارندگی ها تقریبا 30 درصد از سال قبل کمتر بوده و شاید تا پایان سال وضع بهتر خواهد شد اما از سال قبل بارش ها کمتر بوده است، این بدان معنا است که صرفه جویی و مصرف صحیح اولویت بیشتری در همه بخش های مصرف خواهد داشت.

وزیر نیرو با بیان این که در بخش شرب به لحاظ محدودیت شهرها از نظر تأمین آب باید صرفه جویی شود، اظهار داشت: مردم می توانند در همین زمستان با مصرف صحیح تر وضعیت تابستان خود را وضعیت مطمئن تری کنند چرا که مخازن سدها در صورتی که عادت زشت پرمصرفی ترک شود کفاف خواهد داد.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی موضوع جدی تر است و در این زمینه باید با کمک سازمان های مسؤول و کشاورزان تغییر رویه هایی در نوع کشت، محل کشت و نحوه آبیاری انجام شود، در عین حالی که معیشت کشاورزان دغدغه دولت است باید بتوانیم با آب کمتر همین مقدار محصول را تولید کنیم.

اردکانی با بیان این که اجرای این کار مستلزم توجه بیشتر است، ابراز داشت: در بخش صنعت نیز سرمایه گذاری های قابل ملاحظه ای در همه مناطق کشور صورت گرفته است، در صدد هستیم مضیقه ای برای بخش صنعت فراهم نشود.

وی عنوان کرد: البته طبیعتا وقتی بخواهیم آب بخش صنعت را به میزان مورد نیاز تأمین کنیم یعنی از بخش های دیگر عمدتا از کشاورزی و محیط زیست باید کم شود و این کم شدن مستلزم پرداخت خسارت است، این خسارت باید از ناحیه صنعت تأمین شود و برخی تعرفه ها باید به سمت اصلاح پیش رود.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: سال آینده هم سال سختی به شمار می رود اما می تواند فرصت باشد، از نظر فرصت بودن همه باید دست به دست هم دهند، در این مسیر گروه های مرجع مانند رسانه ها و ائمه جمعه و جماعات و کسانی که ارتباط با مردم دارند نقش مؤثری در این زمینه خواهند داشت./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات