۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۵۲۴۷۸
امام جمعه تبریز:

توانمندی موشکی ایران غیر قابل مذاکره است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: دستیابی به توانمندی موشکی ایران با تکیه بر تلاش دانشمندان کشور بوده و به هیچ مرجع بین المللی ارتباطی ندارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به سفر اخیر خود به شهر مقدس قم و دیدار با مراجع تقلید، علمای بلاد و فضلای آذربایجانی مقیم این شهر اظهار داشت: در تمامی دیدارها بر تقویت و احیای حوزه علمیه آذربایجان و تبریز تأکید شد.

وی با بیان این‌که نیازمند مشارکت خیرین در احیا و توسعه مدارس علمیه استان هستیم، خاطرنشان کرد: انتظار داریم افرادی که توانایی مالی دارند، وارد میدان شوند و برای ترویج و تبلیغ مبانی و ارزش های اسلام و تشیع، نسبت به توسعه مدارس علمیه خواهران و برادران مشارکت داشته باشند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که حضرت آیت‌الله سبحانی، بر برگزاری بزرگداشت و نکوداشت برای علمای آذربایجان از جمله مرحوم انگجی‌ها و چرندابی‌ها تأکید داشت، گفت: قرار است با هماهنگی دفتر مقام معظم رهبری، ۲۹ بهمن همزمان با سالروز حماسه تاریخی مردم تبریز در سال 56 جمعی از اقشار مختلف استان به نمایندگی برای تجدید بیعت با رهبری عازم تهران شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره توطئه جدید آمریکا و غرب برای محدودسازی توانمندی دفاعی و موشکی ایران اسلامی اظهار داشت: آمریکا به بهانه اصلاح برجام به همراه برخی از کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه طرح بازرسی و محدودسازی توانمندی موشکی ایران را دست اقدام دارد.

وی با اشاره به این‌که ایران اسلامی به هیچ‌ عنوان در مورد توانمندی موشکی خود با غرب مذاکره‌ای نداشته و نخواهد داشت، گفت: طی روزهای اخیر سفیر فرانسه اذعان داشته قصد دارد در زمینه برنامه‌های هسته‌ای با آمریکا همکاری کند و این یک توطئه جدید است، که باید مراقب توطئه جدید غربی‌ها بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که ایران اسلامی مخالف ساخت و به کارگیری تسلیحات کشتار جمعی است و این یک موضوع اعتقادی است، تصریح کرد: توانمندی موشکی ایران غیر قابل مذاکره بوده و موضوعی گره خورده به استقلال و اقتدار کشور است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که دستیابی به توانمندی موشکی ایران با تکیه بر تلاش دانشمندان کشور بوده و به هیچ مرجع بین المللی ارتباطی ندارد، گفت: حضور ایران در عراق و سوریه به درخواست خود کشورها و با هماهنگی دولت قانونی مستقر در آن ممالک صورت گرفته و به یقین این حضور با اشغالگری آمریکایی در برخی کشورها متفاوت است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که دشمنان نگران نفوذ معنوی و اعتقادی انقلاب اسلامی ایران در یمن، بحرین و فلسطین هستند، افزود: تجربه سال‌های گذشته نشان داده دشمن هر چه اقدام می‌کند، نفوذ و اندیشه انقلاب عمیق‌تر و گسترده‌تر می‌شود./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات