۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۵۲۴۸۳
حجت الاسلام غفوری:

معاهده پالرمو به دنبال مهار قدرت منطقه ای ایران است

امام جمعه موقت پردیسان یکی از توطئه های استکبار را «ملحق کردن جمهوری اسلامی به کنوانسیون های بین المللی» دانست و گفت: معاهده پالرمو به دنبال این است که برد منطقه ای مان را مهار کند.
حجت الاسلام حبیب الله غفوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب الله غفوری در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه پردیسان با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) در عمر کوتاه خودشان  اوج عمل به دستورات خداوند را به نمایش گذاشته اند، گفت: حضرت زهرا(س) فرمودند «سه چیز از دنیای شما مورد علاقه من است، تلاوت کتاب خداوند، نگاه به چهره مبارک رسول خداوند(ص) و انفاق در راه خداوند»؛ ایشان بهترین الگوی زندگی فردی و اجتماعی همگان به ویژه جوانان هستند.

امام جمعه موقت پردیسان با بیان اینکه امیرمؤمنان(ع) و حضرت زهرا(س) در اوج تنگدستی از حق خودشان در راه خداوند انفاق می کردند، اظهار داشت: هنر حقیقی بندگان خداوند این است که برای رضای خداوند در همه حال انفاق می کنند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) تنها زن عالم خلقت است که مقام عصمت دارند، همچنین ایشان بهترین الگوی عمل به مبانی دینی، حضور در جهاد، سبک زندگی، تربیت فرزند، همسرداری و غیره هستند.

حجت الاسلام غفوری با اشاره به اینکه استکبار جهانی طرح و برنامه های بسیاری برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی دارد، ابراز داشت: سازمان های انگلیسی، آمریکایی و صهیونیستی، داعش را طراحی کردند و رژیم آل سعود آن را پشتیبانی مالی می کرد، اما نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران ظرف چند سال آن را شکست داد و این در حالی بود که رییس سازمان «CIA» گفته بود که حداقل 20 سال طول می کشد تا ایران بتواند این طرح را شکست دهد.

امام جمعه موقت پردیسان خاطرنشان کرد: دشمنان امروز از شکست هایی که در مقابل ایران خورده اند، متحیر بوده و نمی توانند پاسخ قانع کننده ای به مردم خودشان بدهند؛ دشمن با شکست خوردن در طرح داعش، بی آبرو شد، اما باید گفت که آنها بی حیاتر از آن هستند که دست از توطئه بکشند، برای همین هنوز هم اقدام به توطئه در منطقه خواهند کرد.

وی ادامه داد: نقشه استکبار در کردستان عراق نیز برگ دیگری از برنامه های آنها برای توطئه در منطقه بود که با عنایات خداوند و پیگیری های جبهه مقاومت خنثی شد.

حجت الاسلام غفوری با اشاره به سوء استفاده دشمن از بستر فضای مجازی عنوان کرد: در اغتشاشات اخیر مشاهده کردیم دشمن در تلگرام به افراد منافق اطلاع رسانی می کرد تا آنها حرکات زشت خود را انجام دهند که مردم شریف ایران به موقع در صحنه حاضر شدند و آن توطئه را خنثی کردند.

عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با انتقاد از اینکه تلگرام پس از اغتشاشات اخیر دوباره به صورت آزاد در اختیار همه قرار گرفته است، بیان کرد: پس از درگیری هایی که سرمنشأ اصلی آن همین تلگرام بود، این شبکه اجتماعی بار دیگر آزاد شد و گویا فراموش شده است که این شبکه اجتماعی توپخانه دشمن بود؛ درست است که ملت نیاز به ارتباطات دارند، اما نه ارتباطاتی که در دست دشمن باشد و همه اطلاعات ما را دشمن در اختیار بگیرد، بر اساس آن مطالعه کند و با راه انداختن عملیات های روانی به کشور ما ضربه وارد سازد.

وی با تأکید بر لزوم تقویت شبکه های اجتماعی داخلی اظهار داشت: مردم خواستار شبکه اجتماعی امنی هستند که دشمن هیچگونه دسترسی اطلاعاتی به آن نداشته باشد؛ ملت ما خواستار سرمایه گذاری تمام عیار دولت و نظام در عرصه فضای مجازی جهت ایجاد زیرساخت های لازم برای دایر کردن شبکه اینترنت داخلی، پهنای باند مناسب برای فضای مجازی، دایر کردن زیرساخت های شبکه های اجتماعی متناسب با فرهنگ، دین، اعتقادات و انقلاب این ملت است.

حجت الاسلام غفوری یکی دیگر از برنامه های دشمن برای ضربه زدن به نظام را ملحق کردن نظام جمهوری اسلامی به کنوانسیون های بین المللی دانست و ابراز کرد: این کنوانسیون ها ساخته و پرداخته دشمنان برای به بند کشیدن ملت ها است که نمونه بارز آن سند 2030 بود؛ هم اکنون نیز بحث «کنوانسیون مبارزه علیه جرایم سازمان یافته فرا ملی» مطرح است که در مجلس به تصویب رسید.

امام جمعه موقت پردیسان در پایان تصریح کرد: «آقایان نمایندگان، مجلس محترم و دولت محترمی که این طرح را به مجلس پیشنهاد کرده اید، توجه داشته باشید، منتقدان دلسوزی که نقاط ابهام و آشکار این طرح را دارند مطرح می کنند را مثل قضیه برجام نادیده نگیرید»؛ معاهده پالرمو به دنبال این است که ما را در برد منطقه ای مان مهار کند، چراکه کلمه تروریسم و مبارزه علیه جرایم سازمان یافته در انقلاب اسلامی یک تعریف و در قاموس دشمن عهدشکنی مانند آمریکا تعریف دیگری دارد، بنابراین مسؤولان باید توجه بیشتری داشته باشند./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات