۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۵۵۲۴۹۴
آیت الله شاهچراغی:

بازگوکردن مشکلات مردم پیش از پیروزی انقلاب برای جوانان ضروری است

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه مملکت ایران پیش از انقلاب جولانگاه ۶۰ هزار مستشار آمریکایی بود و آنان مردم ایران را خار و خفیف می‌کردند، گفت: ایران و اسلام از پیروزی انقلاب سربلند شد و دشمنان هر چه تلاش کردند نتوانستند ایران اسلامی را منزوی کنند.
آیت الله شاهچراغی

به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان ضمن گرامیداشت پیشاپیش به مناسبت ایام فاطمیه و دهه مبارک فجر اظهار داشت: امسال ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) مصادف با ایام‌الله دهه مبارک فجر است و با توجه به شادی‌هایی که در پیش داریم باید حرمت حضرت زهرا (س) نیز حفظ شود.

وی با تأکید بر اینکه شادی با شهادت منافات ندارد افزود: موسیقی نباید در مراسم‌ها باشد اما شادی مردم برای این پیروزی عظیم باید تقویت شود و درعین‌حال حرمت ایام فاطمیه در جشن‌های پیروزی دهه فجر حفظ شود.

امام‌جمعه سمنان با اشاره به در پیش رو بودن سالروز ورود امام خمینی(ره) و آغاز دهه فجر خاطرنشان کرد: امام در بدو ورود خود سخنانی ارزشمند را برای مردم بیان کردند که اگر این سخنان سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد زمینه توسعه و پیشرفت در سایه انقلاب برای مردم فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) در بدو ورود در نخستین سخنرانی خود جملاتی نظیر " من خادم شما و مملکت هستم"، "آمده‌ام بزرگواری شمارا حفظ کنم"، "آمده‌ام دشمنان شمارا از بین ببرم"، "دولت باید مستقل باشد" و "آمده‌ام تا دست متجاوزان را از کشور قطع کنم" بیان کرد و این جملات درواقع راهکاری‌هایی برای پیشرفت و توسعه کشور و همچنین حفظ انقلاب اسلامی ایران است.

آیت الله شاهچراغی با تأکید بر لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم یادآور شد: گویندگان برای مردم باید بگویند که این ملت پیش از انقلاب کجا بود؟ والان در کجا قرار دارد؟ و بعداً به کجا می‌رسد؟

وی ابراز داشت: مملکت ایران پیش از انقلاب جولانگاه 60 هزار مستشار آمریکایی بود و آنان مردم ایران را خار و خفیف می‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به رشادت‌های ملت ایران در زمان انقلاب بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب ملت ایران در جایگاه عزت قرار گرفتند و ایران و اسلام در زمان انقلاب سربلند شد دشمنان هر کاری کردند نتوانستند ایران اسلامی را منزوی کنند.

وی وظیفه امروز ملت ایران را حفظ و حراست از انقلاب و آرمان‌های انقلابی دانست و گفت: حفظ انقلاب از اوجب واجبات است و در این مسیر باید به دشمن نه بگوییم و این عمل درواقع همان دشمن‌ستیزی است.

شاهچراغی وحدت را عامل مهمی برای پیروزی و مقاومت در مقابل هجمه‌های دشمنان دانست و گفت: در داخل کشور دولت و ملت باید با یکدیگر متحد باشند و همواره درصدد احیای وحدت باشیم.

وی محور وحدت در کشور را مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: برای حفظ انقلاب باید مشکلات و گرفتاری‌های مردم را مرتفع کنیم چراکه مطالبات مردم به‌حق است و مردم از مسئولان انتظار تسریع در رفع مشکلاتشان رادارند.

نماینده ولی‌فقیه بابیان اینکه مسئولان نباید مطالبات مردم را فراموش کنند اذعان کرد: استاندار جدید سمنان کاردان و دانا است و حضور او در نمازهای جمعه یک نعمت بزرگ برای درک مشکلات مردم و رفع زودهنگام آن‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ترویج راه امام و آرمان‌های شهدا نقش ویژه‌ای در حفظ انقلاب اسلامی ایران دارد تصریح کرد: اسلام و مردم دو مسئله‌ای بود که امام خمینی (ره) همواره به آن‌ها تأکید داشت.

ایران مهم‌ترین یاور مردم فلسطین است

آیت الله شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مسائل مهم جهان اسلام را مسئله فلسطین اعلام کرد و ابراز داشت: عربستان با اسرائیل برای تجاوز به فلسطین مسابقه گذاشتند و در این مسیر ایران همواره یکی از یاوران اصلی مردم فلسطین بوده است.

وی افزود: وظیفه هر مسلمانی است که در مقابل مسئله فلسطین احساس مسئولیت کند./977/د۱۰۲/ب۱

ارسال نظرات