۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۵۵۲۴۹۹
امام جمعه زنجان:

ظرفیت‌های بزرگی در کشور وجود دارد

امام جمعه زنجان با بیان اینکه داشته‌ها و ظرفیت‌های بسیاری در کشور داریم که باید قدردان آنها باشیم، گفت: با ایستادگی در مقابل دشمنان نباید اجازه دهیم بدخواهان انقلاب با توطئه‌های خود مردم را از نظام و انقلاب جدا کنند.
آیت الله علی خاتمی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به 11 بهمن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا به روایتی اظهار داشت: آن حضرت در راه اعتلای دین اسلامی زحمات فراوانی متحل شدند و مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه وقتی حضرت فاطمه زهرا (ع) مریض بود جمعی از زنان انصار و مهاجر به عیادت وی رفتند، اظهار داشت: حضرت این عیادت را تبدیل به یک جلسه سیاسی کرد و از اقدامات مسلمان در قبال مولا علی (ع) بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام گله کرد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه فاطمه زهرا سلام الله علیها به عیادت کنندگان فرمودند که من از مردان شما متنفر و بیزارم، گفت: حضرت زهرا تصریح کرد، مردان شما ادعای اسلام و تبعیت از پیامبر را دارند ولی در عمل بر خلاف آن انجام می‌دهند.
وی افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها به آنها گوشزد کردند که مردان شما با اقدامات خود خشم الهی را بر جان خریدند و با بستن چشم خود، حقایق را انکار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ششم بهمن سالروز حماسه مردم هزار سنگر، آمل در مقابل منافقان افزود: منافقان تلاش داشتند که با تسخیر فرمانداری و مراکز مهم نظامی و انتظامی این شهر، در شمال کشور پایگاه مستقلی برای خود ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه اما همه نقشه‌ها و توطئه‌های آنها با حضور مردم در صحنه نقش بر آب شد، تصریح کرد: مردم با حضور خود در صحنه نشان دادند که هرگز از پشتیبانی نظام و انقلاب دست بر نمی‌دارند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه به امضای قرارداد ننگین کمپ دیوید اشاره کرد و گفت: انور سادات خائن با این قرارداد نخستین گام را در زمینه صلح با رژیم صهیونیستی برداشت و امروز برخی‌ها از وی تبعیت می‌کنند.

وی در ادامه به بستن فرودگاه‌های کشور توسط بختیار بی‌اختیار اشاره کرد و گفت: بختیار خیال می‌کرد با بستن فرودگاه‌های کشور خواهد توانست جلوی پیروزی انقلاب را بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی به تحصن روحانیون در مقابل بسته شدن فرودگاه‌ها توسط رژیم پهلوی اشاره کرد و گفت: سفیر فرانسه نیز در پاریس به دیدار امام رفت و ایشان را از ورود به کشور برحذر کرد و اظهار کرد که جان شما در صورت سفر به ایران در خطر است اما امام بر تصمیم خود پافشاری و در 12 بهمن با ورود به ایران زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کردند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با رهبری‌های امام راحل و ایستادگی و حضور مردم در صحنه‌ها به سرانجام و پیروزی رسید، اظهار داشت: در پیروزی این انقلاب همه اقشار مردم ایران از روستایی و شهری، کارگر و کارمند، بازاری و دانشجو و ... همه اقشار مردم نقش داشتند.

امام جمعه زنجان به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان تلاش داشتند که اجازه ندهند که این انقلاب یه چهل سالگی برسد و در این راه توطئه‌های فراوانی را نیز پیریزی و اجرا کردند، اما با ایستادگی مردم نتوانستند کاری از پیش ببرند.

وی به 8 سال جنگ تحمیلی، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری، فتنه‌های 78، 88 و تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: با همه توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلاب اسلامی به راه خود ادامه داده است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان اینکه قبول داریم مشکلاتی در کشور در برخی زمینه‌ها وجود دارد، اظهار داشت: اما نباد از حق بگذریم که اقدامات بسیار خوبی نیز در کشور صورت گرفته است که نباید منکر آنها شویم.

وی با بیان اینکه داشته‌ها و ظرفیت‌های بسیاری در کشور داریم که باید قدردان آنها باشیم، ادامه داد: با ایستادگی در مقابل دشمنان نباید اجازه دهیم بدخواهان انقلاب با توطئه‌های خود مردم را از نظام و انقلاب جدا کنند، آنها تلاش دارند ما بگوییم نمی‌توانیم اما ما باید بگوییم می‌توانیم و تلاش کنیم تا دشمن به توطئه‌های خود نرسد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به برگزاری رزمایش مشترک محمد رسول‌الله اشاره کرد و گفت: پیام این رزمایش برای دشمنان نظام و انقلاب اقتدار و توان ایران اسلامی و کشورهای منطقه صلح و دوستی است./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات