۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۵۵۲۵۰۶
حجت الاسلام والمسلمین ملکی:

دشمن درصدد تخریب نقش روحانیت و ولی فقیه در جامعه است

معاون تهذیب حوزه های علمیه گفت: امروز دشمن می داند که اگر بخواهد کشور مقتدر ایران و کشورهای شیعی را در دست خود داشته باشد راهی جز این ندارد که نقش روحانیت و ولی فقیه را خنثی کنند از این رو در آشوب های اخیر به حوزه های علمیه حمله کردند.
حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی معاون تهذیب حوزه های علمیه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، گفت: آنچه که سبب ریزش خیر و رحمت الهی بر انسان می شود به برکت ذکر و یاد خداوند متعال است.

وی افزود: هرجایی که رفتار و منش انسانی خدایی باشد و مردم را به یاد خدا بیندازد رحمت الهی وجود خواهد داشت اما هر جایی که مردم از یاد خدا غافل شوند و سبک زندگی آن ها خدایی نباشد از خیر و برکت الهی محروم می شود که یکی از سنت های الهی به شمار می رود.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با بیان این که با پیروزی انقلاب واژه های قرآنی معنا پیدا کرد و خیر و برکت از زمین و آسمان شامل حال ملت ایران شد، اظهار داشت: بعد از امام راحل رهبری خردمندانه، با صلابت، مقتدر و با بصیرت تمام رهبر انقلاب همچنان کشور را در اوج عزت و اقتدار نگه داشته و عنایت خدا همچنان بر این امت جاری است.

وی ادامه داد: مردم نباید از نعمت های الهی غافل شوند که در آن زمان نعمت تبدیل به عذاب می شود، حضور در نماز جمعه حاکی از توجه مؤمنان به لطف ونعمت الهی است و قدردانی عملی از نعمت ها است، تا توجه به نعمت ها باشد رحمت الهی شامل حال ما خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان این که امروز دشمن عظمت ولایت فقیه و روحانیت را فهمیده است، ابراز داشت: دشمن بزرگترین ضربه را از ولایت فقیه و روحانیت خورده است، فتنه داعش را هچکس نمی توانست حل کند اما فتوای مرجعیت همه را بسیج و فتنه دشمن را از بین برد.

وی عنوان کرد: دشمنان فهمیدند که قدرت یک مرجع چگونه با یک فتوا جوانان و مؤمنان را به صحنه می کشاند و آنان را منکوب می کند، امروز دشمن می داند که اگر بخواهد کشور مقتدر ایران و کشورهای شیعی را در دست خود داشته باشد راهی جز این ندارد که نقش روحانیت و ولی فقیه را خنثی کنند از این رو در آشوب های اخیر به حوزه های علمیه حمله کردند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: دشمنان همچنان غافل هستند که نقش ولایت فقیه که استمرار راه انبیا است در دل و جان مردم شیعه وجود دارد و تا ظهور امام عصر(عج) ادامه پیدا خواهد کرد، دشمن با تمام توان آمده تا جوانان را از دین و ارزش ها دور کند.

وی اضافه کرد: فضای مجازی به نام تمدن و ترقی جلوه گری می کند اما فرمان آن در دست صهیونیست ها است و همه اخبار و اطلاعات درونی کشور را رصد کرده و فساد و فحشا را در بین جوانان ترویج می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان این که مراجع و علما فتوای مشترک دارند که نگهداری و خواندن کتب ضاله و نگاه کردن به صحنه های مستهجن حرام است، گفت: تمام آنچه اسلام گفته حرام است از سوی دشمنان در فضای مجازی ترویج می شود.

وی افزود: از دست اندرکارانی که باید دلسوز باشند تعجب می کنم که چگونه به اسم اشتغالزایی جوانان و جامعه را دچار آسیب می کند، دشمن از طریق فضای مجازی در بین جوانان و خانواده ها فتنه ایجاد می کند و خطر جدی است، رهبر انقلاب چند سال قبل اهمیت فضای مجازی را به اندازه اهمیت انقلاب دانستند یعنی اگر این فضا رها شود اصل نظام در معرض خطر قرار می گیرد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با بیان این که امروز جنگ تمام عیاری بین حق و باطل وجود دارد، اظهار داشت: شیطان در غرب و افکار غربی تجلی پیدا کرده است، اگر چه ظاهر زیبایی دارند اما باطن آن مسموم بوده و انسان و شهوت محور است./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات