۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۵۵۲۵۳۰
حجت الاسلام کریمی:

طلاب اسرار نماز را در جامعه تبیین کنند

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به ضرورت تبیین اسرار نماز در جامعه گفت: همه انسان ها به ویژه طلاب علوم دینی باید با اسرار نماز و فلسفه این امر مهم آشنا شوند.
حجت الاسلام محسن کریمی استاد حوزه علمیه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محسن کریمی استاد حوزه علمیه همدان شب گذشته در حسنیه کوی طلاب و روحانیان همدان در جمع طلاب همدانی بیان داشت: رسیدن به مقام قرب الهی مهم ترین هدف خلقت بشر به شمار می رود.

وی در ادامه تصریح کرد: خداوند تعالی برای این که انسان به مقام قرب الهی و کمال معنوی دست یابد دستوراتی را به او امر کرده که از این میان نماز مهم ترین راه رسیدن به کمال اخروی است.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به ضرورت تبیین اسرار نماز در جامعه خاطرنشان کرد: همه انسان ها به ویژه طلاب علوم دینی باید با اسرار نماز و فلسفه این امر مهم آشنا شوند.

وی در ادامه افزود: انسان مومن و خداپرست با ورود به نماز و گفتن کلمه تکبیرة الاحرام خود را از تمامی مسایل دنیوی دور می کند و فقط به راز و نیاز با خداوند متعال می پردازد.

حجت الاسلام کریمی گفت: اگر انسان یک رکعت مخلصانه و صحیح نماز به جا آورد قطعا مشمول رحمت واسعه خداوند متعال خواهد شد و به رستگاری اخروی می رسد.

وی در ادامه اظهار داشت: رسیدن به کمال و مقام قرب الهی نیازمند تمرین و ممارست در این راه است، انسان باید نفس خود را در راه تربیت نفس تربیت کند.

استاد حوزه علمیه همدان در پایان گفت: یکی از راه های رسیدن به اخلاص در عبادات تلقین اعمال صالح به نفس است، انسان مهذب با تلقین قولی و فعلی می تواند نفس خود را در راه بندگی تربیت کند./979/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات