۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۵۵۲۵۵۵
نماینده مجلس:

اقتصاد مقاومتي در شعار باقي مانده است

عضو كميسيون آموزش و تحقيق مجلس گفت: اقتصاد مقاومتي به عنوان محوري ترين موضوع کشور در حوزه شعار باقي مانده است.
سيد جواد ساداتي نژاد

سيد ساداتي نژاد، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، گفت: اقتصاد مقاومتي در شهرستان كاشان بايد بر اساس سياست هاي ابلاغي رهبر معظم انقلاب به عنوان يک سند ويژه با بهره گيري از الگوهاي بومي با تعيين وظايف مشخص تهيه شود.

وي بیان کرد: منطقه کاشان با وجود برخورداري از صنايع مختلف به دليل بوروکراسي هاي اداري انتظارات سرمايه گذاران را برآورده نمي کند که بايد با همراهي يکديگر نيازهاي فرد سرمايه گذار را مانند اختصاص زمين، ارائه تسهيلات و مجوزهاي لازم فراهم کرد.

ساداتي نژاد علت اصلي گران بودن 20 درصدي کاشان نسبت به شهرهاي ديگر را ارائه خدمات ضعيف عنوان کرد و افزود: حوزه خدمات در هر شهري اشتغال و درآمد ايجاد مي کند اما به دليل عدم ارائه خدمات با کيفيت و چرخش اقتصادي مناسب سرمايه گذاران را از کاشان دور مي کند.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به طرح سؤال از وزير صنعت و مديرعامل شرکت سايپا کاشان درباره عدم استفاده از نيروهاي بومي، گفت: آنها قول هايي در زمينه استفاده از نيروهاي بومي در اين شرکت، راه اندازي واحد خودرو موتور سايپا سيتروئن با اشتغال دويست نيروي تحصيلکرده، توليد يک محصول با نام و برند کاشان و حضور در فعاليت هاي اجتماعي در سطح شهرستان را داده اند.

ساداتي نژاد، عدم آموزش در بخش صنعت، حل مسائل صادرات، حمايت از صنعت گردشگري، راه اندازي پارک علم و فناوري، عدم اختصاص زمين براي شهرک ماهيان زينتي راوند و فعاليت اتباع بيگانه در برخي مشاغل مانند فناوري ابريشم را از چالش ها و موضوعات مرتبط با اقتصاد مقاومتي در شهرستان کاشان عنوان کرد./1307/ت303/ب1

ارسال نظرات