۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۵۵۲۶۴۶
امروز در مشهد؛

دبیر کل مجمع علمای شیعه پاکستان با آیت الله مرتضوی دیدار کرد

دبیرکل مجمع علمای شیعه پاکستان با حضور در بیت آیت الله مرتضوی ضمن ارائه گزارشی از پاکستان با این عالم دینی دیدار و گفت و گو کرد.
دیدار دبیرکل مجمع علمای پاکستان با آیت الله مرتضوی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین عارف حسین واحدی، دبیر کل مجمع علمای شیعه پاکستان با حضور در بیت آیت الله سیدحسن مرتضوی عضو شورای عالی حوزه علمیه و از علمای بزرگ خراسان  با وی دیدار و گفت و گو کرد.

دبیر کل مجمع علمای شیعه پاکستان که سابقه حضور در درس خارج فقه آیت الله مرتضوی را دارد گزارشی ازفعالیت های شیعیان در شهرهای مختلف پاکستان از جمله اسلام آباد، لاهور، پاراچنار و کراچی ارائه داد و اوضاع مراکز نام برده را تشریح کرد.

وی پس از آن گزارشی از مدارس و حوزه های علمیه پاکستان و اوضاع و احوال علمی و شرایط طلاب بیان داشت و در ادامه به روابط  دو کشور ایران و پاکستان پرداخت و آن را در سطح بسیار عالی توصیف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی گفت: اوضاع شیعیان نسبت به گذشته خیلی فرق کرده و رو به پیشرفت است و مسأله وحدت بین شیعه و سنی در شهرهای مختلف پاکستان در مقایسه با سالهای گذشته بهتر شده است.

وی افزود: جو عمومی پاکستان علیه آمریکا است و ان شاءالله به زودی شاهد امنیت کامل در پاکستان و دوری وهابیت و آل سعود از این کشور خواهیم بود.

دبیر کل مجمع علمای شیعه پاکستان در ادامه یادی از شهید عارف حسینی، رهبر اسبق شیعیان پاکستان کرد که او نیز از شاگردان آیت الله مرتضوی بوده و خدمات فراوانی را نسبت به تشیع در پاکستان ارائه داده است.

آیت الله مرتضوی در این دیدار ضمن آرزوی توفیق برای دبیرکل مجمع علمای شیعه پاکستان، خدمت هرچه بیشتر به شیعیان پاکستان و مکتب تشیع را خواستار شد و آن را بسیار مهم دانست و بیان داشت: راه و خدمات مرحوم عارف حسینی باید ادامه یابد و روز به روز شاهد پیشرفت شیعیان در آنجا باشیم ان شاءالله./933/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات