۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۵۵۲۶۵۰

جشن بزرگ ازدواج هزار زوج دانشجو در جوار بارگاه رضوی برگزار شد

ویژه برنامه جشن ازدواج دومین کاروان از بیست و یکمین دوره طرح ملی «همسفر تا بهشت» صبح تا غروب امروز در محل برج سپید مشهد برگزار شد.
ازدواج دانشجویی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ویژه برنامه جشن ازدواج دومین کاروان از بیست و یکمین دوره طرح ملی «همسفر تا بهشت» صبح تا غروب شنبه در محل برج سپید مشهد برگزار شد.

در این جشن با شکوه که با حضور حدود هزار زوج دانشجو از سراسر کشور برگزار شد، حجت الاسلام احمد ترابی، مسؤول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های استان خراسان رضوی ضمن بیان خیر مقدم به شرکت کنندگان در طرح همسفر تا بهشت، به رسالت بزرگ این نهاد در راستای تلاش برای تقویت بنیان خانواده ها و آموزش مهارت های زندگی زناشویی به زوج های جوان، به دستور رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: هدف از این مراسم پایدار کردن شادی های شما و مودت محبتی است که خدا وعده داده بین شما برقرار کند.

پس از سخنان حجت الاسلام ترابی، نوبت به بیانات پروفسور سید محسن فاطمی، استاد روانشناسی دانشگاه هاروارد آمریکا رسید که طی سخنانی به بیان نکاتی مهم پیرامون ضرورت توجه زوج های جوان به بنیان های عاطفی زندگی مشترک پرداخت و اظهار کرد: هیچ پیوندی با نیت جدایی اتفاق نمی افتد و همه می خواهند زندگی سالم و پایداری را تجربه کند که این اهداف نیاز به توجه نسبت به کلیدهایی دارد که یکی از آن ها کیفیت ارتباط زن و شوهر با یکدیگر است.

امیر شهلا، رییس شورای اسلامی استان خراسان رضوی نیز در نوبت عصرگاهی این جشن بزرگ ضمن حضور در جمع دست اندرکاران بیست و یکمین دوره طرح ملی همسفر تا بهشت و زوج های جوان شرکت کننده در مراسم، صداقت و اعتماد زن و شوهر به یکدیگر را مهم ترین سرمایه های زندگی دانست و گفت: راستی و صداقت مهم ترین سرمایه وجودی هر شراکت، رفاقت و مسالمت است. اگر از روز اول به یکدیگر قول دهیم که به هر قیمتی سخن راست را مطرح کنیم و به هیچ قیمتی حاضر به دروغ گویی نباشیم، مطمئن باشید بنای زندگی محکم خواهد ماند.

وی افزود: سرمایه اعتماد که عزیزترین سرمایه زندگی مشترک است، با اولین دروغ ترک بر می دارد و از همان لحظه سیر سقوط این سرمایه آغاز خواهد شد و در صورت تداوم دروغ گویی، این بنا با ترک ها و شکاف های عمیق تر مواجه خواهد شد.

گفتنی است، تقدیر از حافظان قرآن کریم، برگزاری مسابقه، اجرای برنامه های مفرح و اهدای جوایز ارزنده به زوج های دانشجو، بخش های دیگر جشن ازدواج دومین کاروان شرکت کننده در این دوره از طرح ملی همسفر تا بهشت را تشکیل می داد.

سومین کاروان ازدواج دانشجویی سال 96 نیز نهم بهمن ماه سال جاری وارد مشهد مقدس می شوند.

شایان یادآوری است، زوج های جوان شرکت کننده در کاروان دوم این طرح شامگاه گذشته پس از زیارت بارگاه منور امام هشتم(ع) میهمان مهمان خانه آستان قدس رضوی بودند و افتتاحیه این مراسم را در جوار ملجأ نورانی آن حضرت برگزار کردند./820/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات