۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۵۵۲۷۵۴
کارشناس روابط بین الملل:

همراهی اماراتی ها با سعودی ها، مرگ سیاسی است

کارشناس روابط بین الملل با اشاره به اینکه امارات و عربستان در ایران ستیزی و شیعه ستیزی اشتراک دارند، گفت: امارات در صورت همراهی بیشتر با عربستان، منافع حیاتی خود را از دست خواهد داد و به مرگ سیاسی دچار خواهد شد.
عربستان امارات

غلامرضا نریموسائی، کارشناس روابط بین الملل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه در روابط بین الملل همه کشورها و دولت ها در پی تأمین منافع ملی هستند، ابراز داشت: میدان دیپلماسی بنا به گفته رهبری میدان نبرد واقعی است و در جنگ علیه ملت یمن، کشورهای متجاوز در پی تأمین منافع خود هستند.

کارشناس روابط بین الملل با بیان اینکه سودان در تجاوز علیه یمن هم پیمان عربستان سعودی است، اظهار داشت: سودانی که مواضع ضد آمریکایی و اسرائیلی دارد اما به خاطر منافع با عربستان سعودی مزدور با آمریکا هم پیمان شده و به ملت یمن یورش می برد.

نریموسائی با اشاره به اینکه اختلاف قطر و عربستان سعودی نیز ناشی از اختلاف در منافع و ایدئولوژی ها است، خاطرنشان شد: قطری که با عربستان یاور و حامی داعش بوده و در مسائل منطقه ای و بین المللی هماهنگی کاملی داشت به یکباره در منافع دچار اختلاف شد ضمن اینکه اختلاف در منافع هم اکنون میان امارات و عربستان مشاهده می شود.

وی یادآور شد: امارات و عربستان در ایران ستیزی و شیعه ستیزی اشتراک دارند اما در اهداف داخلی اختلاف های عمیقی دارند که چه بسا افزایش اختلاف عربستان با هم پیمانانش در جنگ علیه یمن، معادلات جنگ را تغییر دهد.

کارشناس روابط بین الملل عنوان کرد: امروزه یمنی ها برخوردار از موشک شده و به امارات و عربستان موشک پرتاب می کند و با این اوضاع قطعا باید شاهد تغییر در معادلات جنگ و کنار رفتن امارات باشیم.

نریموسائی با بیان اینکه جایگاه جهانی امارات از لحاظ اقتصادی در صورت ناامنی به مخاطره خواهد افتاد، افزود: امارات در صورت همراهی بیشتر با عربستان، منافع حیاتی خود را از دست خواهد داد و به مرگ سیاسی دچار خواهد شد.

وی بیان داشت: دولتمردان اماراتی به این نتیجه رسیدند که همراهی با عربستان به صرفه نیست و تنهایی عربستان در نبرد با یمن نویدبخش پایان جنگ است./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات